Wat een heerlijk WK is dit jongens. Gisteren al en nu weer. Echt de perfecte zondagmiddag zo.
Jaaah ik heb ook lekker op de bank gelegen en WK gekeken. Zelf vanochtend 125km gegraveld, dus was goed lamlendig.
Meh ben de laatste weken mijn fietsplezier een beetje kwijt. Moet mezelf echt de fiets op forceren en vind het lang zo leuk niet als een paar weken terug… Denk trouwens dat ik met black friday ga azen op een Garmin, want > 10x moeten afstappen om de route op te zoeken verhoogt het plezier nou ook niet echt…
Fiets de laatste tijd ook op klikschoenen en dat gaat best wel goed, alleen comfortabel is anders. Doet me zelfs een beetje aan skischoenen denken, krijg er echt gevoelloze tenen van. Is dat herkenbaar? Of heb ik gewoon te kleine schoenen gekocht. Qua ruimte voorin is het prima, het is de ruimte in de hoogte.
@Max misschien leuk om een keer knooppuntroutes te rijden? Net zoals alle bejaarden doen, maar dan kom je op mooie plekken en hoef je niet steeds op je telefoon te kijken. Ik maak zelf wel eens een mini-briefje met de fietsknooppunten die ik wil volgen en plak dat met plakband op m’n stuur (mijn Garmin 820 kan maar 2 uur navigeren, te weinig accu). Beetje beunhazig, maar het werkt wel. En je komt misschien op nieuwe plekken, wie weet motiveert dat? De ANWB heeft een routeplanner online: https://www.anwb.nl/fietsroutes/fietsknooppuntenplanner
Wat betreft je schoenen: heb je klittenbandsluiting of BOA? Misschien dat je kunt proberen je sluiting bij je tenen wat losser te doen. Doffe tenen zijn iig niet fijn. Fietsschoenen zijn vaak wel een maat groter dan je gewone schoenmaat. Sowieso zijn fietsschoenen heel specifiek en afhankelijk per persoon. Als je er echt niet uitkomt kan ik Bike shoe 4 u aanraden. Zit in Nijkerk. De eigenaar meet je voeten op en heeft echt zoveel verschillende merken schoenen dat je altijd met iets passends weggaat.
@Max Ik schreef in het begin de knooppunten altijd op m’n arm met een pen! Nu doe ik 1 oordopje in en dan tettert de mevrouw van de knooppunten-app in m’n oor dat ik knooppunt 36 nader en dat het volgende knooppunt 97 is.
Ik heb om deze reden ooit een Tomtom spark 3 sport horloge gekocht. Was toen 100 euro, en daarmee kan je ook navigeren. Je ziet alleen waar jij bent en de route als witte lijn, dus geen straten ed. Qua navigatie was het een stuk beter dan eerst (om de haverklap stoppen). De GPS werd wel erg traag en dan stond ik weer vijf minuten voor mn deur te dralen voordat ik weg kon.
Nu heb ik een Garmin 530, batterij gaat lang mee en navigatie werkt prima. Je kan ook programma’s met bijv. intervallen doen en dat werkt fijn!
Same. Ik ben mn fietsenthousiasme ook een beetje kwijt, het wisselvallige weer helpt ook niet echt mee. Terwijl ik laatst met lichte tegenzin op de fiets gestapt ben en toen echt heel erg genoten heb. Dat het snel donker wordt maakt het ook echt al weer lastig na werk nog te gaan.
Misschien ben ik toch meer een voorjaars/zomer-fietser…
Heb een vrije middag dus dacht lekker de Waalse Pijl te kijken. Zend de NOS het nog uit ook dus dat vond ik al helemaal leuk (kan die heiligverklaringen van Belgische renners op Sporza niet altijd even goed handelen dus soms is de NOS best een prettige afwisseling). Zit Danny freaking Nelissen commentaar te geven. Samen met Stef Clement. Wat een hel zeg. Ze kunnen ook gewoon stoppen met wielrennen uitzenden op de NOS als ze willen dat er niemand kijkt.
Dus maar ff wachten zo Sporza zo begint. Wel benieuwd hoelang het duurt voor ze de naam Wout van Aert laten vallen. Ik geef ze een minuut.
Optimist!
Ik en mijn vriend hebben een wahoo kicker gekocht waarmee we kunnen zwiften. Vind het echt zo leuk! Heel fijn voor mij nu om rustig conditie op te bouwen, want zou mijn racefiets niet voor maar 30 min voor buiten pakken, maar ga rustig 30 min zwiften. En ook chill voor qua weer en donkerdere avonden. Haha lijkt wel een reclame praatje dit, maar als je het geld kan missen is het exht een aanrader.
Het werden 14 minuten dus dikke meevaller haha
Ik heb ook echt liefde voor Zwift ik heb mezelf het doel gesteld dit jaar alle route badges te verzamelen. Maar nu nog even buiten fietsen want steeds dat wisselen van binnen-buiten vind ik totaal niet fijn.
Hahaha ik ga echt stuk om die Alaphilippe die juichend over de finish komt terwijl Roglic er nog even langsschiet
Hahaha ik vind dit ook fantastisch. Flippie had wel echt mijn gunfactor maar na die gekke move bij Hirschi is hij die wel kwijt.
Ahh heb dit weekend weer een flink stuk gefietst. Was zo heerlijk met dat herfstzonnetje en al die mooie kleuren En ik kon lekker achter mijn fietsvriend aan fietsen, dus heb 0x de route hoeven op te zoeken. Lag er na afloop wel echt helemaal af, voel me altijd zo waardeloos na het fietsen. Moe, koud, hongerig, echt geen chill gevoel. Maar nu voelt dat wel zo fijn, zit ook de hele tijd de selfie die ik van ons gemaakt heb te bekijken, zie er zo vrolijk uit daar!
Als je begin 2020 dit podium van de Giro had voorspeld en daar wat geld op had ingezet, was je nu rijk geweest en voor gek verklaard
Haha nou idd. Sowieso was deze hele Giro een grote WTF. Echt wat hier allemaal gebeurd is
Haha precies dit. Ik wil of alleen buiten of alleen binnen. Dat continu wisselen van wiel en cassette vind ik niks Voorlopig lukt het nog goed om buiten te fietsen!
Hoi! Heeft iemand ervaring met een fietshoes/fietspyjama voor de racefiets en dan een fiets buiten stallen? Ik heb nu in huis weinig bergruimte en wel een ongebruikt balkon, waar mijn fiets veilig kan staan. Maar wil natuurlijk geen roest of andere schade. Maar ben benieuwd hoe goed een hoes daartegen beschermd, heeft iemand daar ervaring mee?