Het wielrentopic

Krijg net een mailtje en de inschrijving is rond… Oef, na mijn vakantie even goed trainen inderdaad!

1 like

Aangezien er ook op FF veel hardlopers zitten en ook een grote groep die beide sporten doet heb ik de groep ook genoemd in het hardlooptopic. Hopelijk is het voor iedereen ok :slight_smile: Hardlooptopic

2 likes

Leuk! Ben een tijdje geleden al lid geworden van de groep :blush:

Leuk! Ik heb me ook aangemeld bij de stravagroep. Mijn naam begint met een P.

Ik las ergens in de comments ook wat over kettingreiniger en wax. Dat moet ik ook maar eens kopen. Ik ben echt zó slecht in het onderhouden van m’n fiets, als in: niets eraan doen. Daar moet ik maar eens verandering in aanbrengen…

Koop je dan wel het merk waar ik voor werk (begint met Dy :sweat_smile:)??

Verder heel herkenbaar hoor, mijn eerste 1000km ook misschien 1x mijn ketting goed gesmeerd. Gelukkig ben ik nu wel lief voor mijn fietsen. Schoonmaken doe ik eigenlijk nog steeds te weinig, al helpt het om een oude handdoek in de berging te hebben waardoor je gemakkelijk het ergste vuil er even af kan halen.

Geef me een kortingscode en ik deel het óók nog met m’n 129 niet-wielrennende instagramvolgers :stuck_out_tongue_winking_eye:.

De handdoektip vind ik een goeie, thanks!

Wat een weer! Ik heb zo’n zin om een rondje te fietsen, maar zo weinig zin om verregend thuis te komen en ik heb m’n fiets net helemaal gepoetst. Meh.

(Eerste forumpost woohoo!)

Ik ben een beetje aan het rondkijken om ergens een tweedehands fiets te scoren, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten… Iemand tips? Ik ben een absolute beginner die gewoon zin heeft om harder (en verder) te gaan dan met mijn stadsfiets :wink:

Ik ging dus wel een rondje, 2,5 uur lang droog gereden, laatste half uur in een stortbui. Helemaal doorweekt :joy: achjaaa, fiets is weer schoon en het was fijn. Wel echt zweet-weer. En het was druk in het bos!

3 likes

Hema heeft in samenwerking met Agu en Jumbo Visma shirtjes uitgebracht

5 likes

Oeps, ik heb weer meer fietskleding gekocht. Dit keer wel eindelijk een zwarte bibshort ipv weer eentje met roze accenten zodat hij wel te combineren is met alle shirtjes die ik heb. Ooit de fout gemaakt een neon roze met turquoise fietsbroek te kopen en ben er na een jaar nog niet achter hoe ik die moet combineren. En ipv daarna een zwarte te kopen kocht ik er nog 2 met roze streepjes, oeps :sweat_smile:

Ben ik de enige die maar meer fietskleding blijft kopen? Ik ben dus echt iemand die bij iedere sale wel iets in een mandje gooit en uiteindelijk totaal geen setjes in de kast heeft hangen.

2 likes

Haha, ik heb wel als ‘regel’ dat m’n broeken zwart zijn en de bovenkant ‘gezellig’. Ook omdat de broeken natuurlijk kostbaarder zijn (heb er twee) dan de shirtjes. Ik vind ook maar weinig kleding écht mooi, vaak veel te felle kleuren naar mijn smaak.

Liefde voor felle kleuren, alleen niet te combineren haha maar ik heb ondertussen denk ik 4 broeken die ik veel draag en dan nog 2 (of 3? 4?) die niet zo fijn zijn. Alleen volledig zwart had ik dus nog niet, behalve in de verzameling van broeken die niet zo fijn zijn.

Sowieso vind ik veel fietsshirtjes leuk dus dan koop ik er maar weer 1 bij haha. Beste aankoop ooit waren trouwens de mouwloze topjes met fietszakjes voor de zomer. Die kan ik echt iedereen aanraden.

1 like

Heeft iemand deze trouwens gehaald?

Ik ging vandaag fietsen in Duitsland, maar ik ben een beetje verziekt door fietsen in Nederland (en met name Limburg), want colletjes pakken waar ook auto’s rijden, en dan met name naar beneden, is echt niet aan mij besteed. Voelde me heel onveilig helaas :-(.

zoooo wtf keek iemand toevallig naar WK tijdrijden vrouwen?? word ook echt een beetje misselijk van hoe NOS verslag doet

Van der Breggen profiteert van valpartij Dygert en is wereldkampioen tijdrijden - https://nos.nl/l/2349662

2 likes

Ik heb net het allerlaatste stukje gezien maar commentaar was me niet opgevallen.
Wat was ermee?

Is het nu echt nodig om die foto zo te laten zien?

ja ik vind uit het korte bericht heel erg lijken dat ze er erg blij mee zijn dat van der breggen op deze manier toch haar titel heeft gekregen (niets tegen haar hoor)

maar ook zoiets als “de titelhoudster ging niet alleen te hard voor de rest van het veld maar ook voor zichzelf” <- oftewel het is volledig haar eigen toedoen dat ze zo ten val is gekomen? wie weet lag het aan de fiets/de weg?

oh en dit

het is nog niet eens bekend hoe het met die amerikaanse gaat, misschien even wachten met je zege gaan vieren

Ja, het voelt gek. Maar ik hoorde ook dat ze (Anna van de Bregen) misschien nog niet wist wat er met de Amerikaanse was. Het is heel dubbel, het hoort bij het wielrennen dat je kan vallen. Maar het is misschien niet de manier waarop je wil winnen.

ah oke heb niet naar het commentaar verder op tv geluisterd… maar ja denk dat ze het ook zo verslagen omdat nu een Nederlandse dan wel wint, was goed anders geweest als de situatie andersom was denk ik

de winnaar van vandaag mag overigens wel in m’n dm’s sliden

5 likes