Het wielrentopic

@Fitgurl
Leuk! Ik heb ook een verzoekje gestuurd! Super beginner hier, dus heb nog niks geregistreerd op Strava though.

Zitten er hier meer lange meiden? Ik ben 1.85m en voor het volgende seizoen alvast op zoek naar een lange wielrenbroek. Zijn er bepaalde merken die lang uitvallen of die een collectie hebben met extra lengte?

Leuk! Ik heb ook een verzoek gestuurd

Hey wordt al een gezellig groepje ondertussen! Volgens mij heb ik iedereen toegevoegd :blush:

1 like

goeie vraag! ik ben zelf niet zo lang en heb helaas geen tips, behalve dat ik zelf een tijdje in een mannenbroek gefietst heb. Het zeem is wel wat anders natuurlijk maar ik vond het wel comfortabel! Dus misschien als de zoektocht naar een lange damesbroek niet lukt, eens bij de mannen afdeling kijken?

1 like

Ha shit, mijn band was dus lek gegaan toen ik hem wilde oppompen (dat had eigenlijk al een signaal moeten doen afgaan…), dus gister weer verwisseld, weer lek. Blijkt de buitenband kapot te zijn.

Nouja, zo leer ik wel banden verwisselen :+1:

1 like

Fijn! Ik heb me ook aangemeld :slight_smile:

Leuk dat clubje! Ik heb ook een verzoek ingediend! Ik ben degene die (sinds kort) niet in NL woont.

Ik wil mijn ketting schoonmaken, heeft iemand een handige tip of linkje daarvoor? Mijn vriend wil het helemaal perfectionistisch doen met invetten en daarna verwarmen enzo. Maar daar heb ik niet zoveel zin in, wil het gewoon schoonmaken en opnieuw invetten (welk vet?).

Ik heb deze. Nog niet gebruikt trouwens. Met ontvetter ook van de decathlon. Een vriendin van mij was er wel enthousiast over.

1 like

Ook een verzoekje gedaan! Heeft iemand nog tips voor fijne dameszadels? Ik heb via Mantel de keuzequiz gevolgd, maar ik heb nog steeds pijn. Met name aan de ‘voorkant’.

Ok, mijn fiets heeft dus een nieuwe buitenband (stond trouwens ook een rijrichting op, is me nooit opgevallen bij die ander), maar moet je een nieuwe band ook inrijden eigenlijk? Voordat ik compleet op mijn bek ga zometeen!

Ik heb laatst met m’n vriend ‘squirt dry lube’ gebruikt (hahaha deze zin zou ook in het sekstopic kunnen). Dat kost wel even wat werk: de ketting moet eraf, in ontvetter, dan met een sopje schoonmaken, laten drogen, dan 3x een laagje squirt aanbrengen (met pauzes ertussen). Maar: hij maakte echt helemaal geen geluid meer en loopt als een zonnetje! En het voordeel van wax is dat het niet vies is aan je handen of je been als je perongeluk langs je ketting komt. En als je het eenmaal hebt gedaan hoef je alleen om de 600km ofzo even een doek er langs te halen en opnieuw een laagje aan te brengen

1 like

Ik gebruik hetzelfde! Top spul! Maar wel echt een gedoe in het begin. Ik haal overigens vaker de doek er langs en denk dat ik iedere 200km opnieuw een laagje doe (of voor een lange rit/wedstrijd). Scheelt ook echt zwarte vlekken als je je fiets in de auto meeneemt.

1 like

Ohh dat klinkt ook wel goed! Ik heb een mini appartementje (fiets staat op mijn slaapkamer), en ben wat onhandig, dus tref steeds vaker zwarte vlekken overal aan. Zo irritant!

vies been

Wel de tip om niet binnenshuis op een lichte vloer alles schoon te gaan maken voordat je squirt gaat gebruiken. Er zaten bij ons wat zwarte vegen op de vloer die moeilijk weg te krijgen waren.

Maar toen mijn fiets met gewone kettingsmeer in een kleine studio stond moest ik hem over de bank tillen. Op de achterkant van de bank kun je nog wel een paar kettingafdrukken vinden :joy:

1 like

Ik plof dus regelmatig na een fietstochtje neer op de bank, met zwarte vegen op mijn benen die ik nog niet gezien had. Sta zo vaak die bank te poetsen!

Een donkere bank is een aanrader haha. Maar op de bank ploffen na het fietsen is sowieso top.

Wel heb ik met squirt met name op de Tacx dat er alsnog zwarte stukjes vuil uit mijn ketting komen en de grond vies maken. Iemand een idee waardoor het komt? Want ik gebruik enkel wax en had toch echt al het kettingsmeer eraf gehaald een jaar geleden.

Gisteren een mooi rondje van 70km gefietst samen met mijn vriend :slight_smile: Het was de eerste keer dat ik boven de 50km ging fietsen, dus ik had wel wat stress. Maar met genoeg eten en drinken is het toch super goed gelukt! Het was heel leuk en ook wel rustgevend :hugs:
We wonen dicht bij de grens van Nederland dus het was wel fijn om in Nederland te gaan fietsen, het is daar zo rustig en natuurlijk zijn er ook betere wegen/fietspaden :star_struck:

(we waren nog aan het twijfelen om naar Eindhoven/Maastricht te gaan om te shoppen, maar vanwege de verwachte drukte (feestdag in België) toch maar niet gedaan en gewoon een rondje gaan fietsen met ons 2)

4 likes

Ahh ik heb gister ook voor het eerst een rondje van meer dan 50km gefietst. Mijn fietsvriend wilde 90 doen, maar dat vond ik wat enthousiast (zeker voor een avond), dus we hebben er 70 van gemaakt. Goed doorgetrapt ook, poe, die voel ik nu wel. Maar oohh, wat was dat laatste stuk genieten. Kilometerslang kaarsrecht, meewind, naast de dijk en ik mocht mooi in het wiel fietsen. We gingen zo lang hard, echt, genieten.

2 likes

Oh mijn god, ik heb me net in een opwelling opgegeven voor het alternatief voor limburgs mooiste, 150 km :scream: Mijn max afstand tot nu toe is nog niet eens de helft hiervan… Even checken of ik ook echt mag starten (was eigenlijk iets te laat…), maar anders wordt het trainen als de motherfucker.

4 likes

Gaaf! Als je het rustig aandoet kun je het vast wel aan. En gewoon nu langzaam je lange ritjes wat uitbouwen en dan ben je straks helemaal ready!

Ik ben op vakantie en daar fiets ik ook veel meer dan gebruikelijk. Moet zeggen dat het best goed gaat. Vorige week totaal 350km in Oostenrijk gefietst en de eerste 50 in Duitsland (Eifel) zitten er ook al weer op.

1 like