Het wielrentopic

Mee eens! Ik fiets eigenlijk alleen maar als herstel, dus nooit hard want dat doe ik met hardlopen al. En als ik dan lekker rustig fiets dan vind ik dat ook een beetje stom om op Strava te zetten, wat nergens op slaat. Zo was ik een keer gewoon Chill 22km/u aan fietsen, wel met de ‘racefiets’ en toen vroeg iemand of ik offroute op de mountainbike was. Vond dat echt een stomme reactie dus gewoon verwijderd.

1 like

Ja ik ben er dus niet vatbaar voor in de zin dat ik teleurgesteld ben in m’n eigen resultaten; ik ben pas net begonnen en ben sowieso trots op mezelf haha. Maar ik vind het gewoon kinderachtig om zo te focussen op een gemiddelde van 26-28 km/u of hoger, want indirect geef je aan dat dan alles wat daaronder zit zwak is ofzo?

En ik vind het dus vooral jammer dat het echt alleen maar daarover lijkt te gaan. Als het nou een bijzaak was en vooral de route werd gedeeld of een andere handige tip… @crazyplantlady ik vind het op zich wel leuk om anderen te volgen, maar ga daar nooit zo op in. Tenzij ze echt de moeite doen om een verhaaltje en foto’s te delen, maar dan haak ik daar op in ipv de snelheid.

@Lovepink pff super stom haha.

Maar er zijn dus geen alternatieven? :sweat_smile:

Ben ik ook benieuwd naar! Die fietsvrouwen klinkt inderdaad niet helemaal als mijn ding. Ik heb gelukkig een paar vriendinnen waarbij ik dingen kan uitwisselen / vragen kan stellen. Ik vind het trouwens ook leuk om mijn ritten op strava altijd een eigen titel te geven, liefst met foto’s erbij (al maak ik die niet altijd). Zo wordt elke rit een eigen avontuur.

Oh zin om vanmiddag weer een rondje te maken! Merk dat ik heel veel stress in mijn lichaam heb door een stomme klus die ik nu voor werk moet doen. Lekker eruit fietsen zometeen!

Misschien kunnen we elkaar anders volgen op Strava? Ik doe dus ook leuke titels, verhaaltje en foto’s. Heb nu wel al een halve maand niet gefietst want m’n vriend was op vakantie (durf nog niet alleen, moet eerst even leren hoe ik een bandje plak) en wacht op m’n vrouwenzadel hehe.

Ik weet niet hoe je een link naar je profiel moet delen, maar anders dm ik je mn volledige naam en dan moet je me kunnen vinden.

1 like

Haha mijn gemiddelde was laatst echt maar 19km/u, (ok wel volle bak tegenwind) en het maakt me niks uit😬
Fietsen is gewoon zo heerlijk, hele hoofd leeg!

4 likes

Oh ja dat lijkt mij leuk! Welkome afwisseling tussen al mijn veel te fanatieke collega’s die ik momenteel volg. (soms ontvolg ik ook mensen die elke dag gaan lopen of fietsen, doei, geen zin in weer ‘middagrit’).

Heb heel toevallig mijn eerste lekke band gehad, toen ik met 3 vriendinnen aan het fietsen was. Direct geleerd hoe een nieuwe erom te leggen dus. De nieuwe zat er echt binnen 5 minuten om, viel me alles mee.

1 like

Vanaf de website kun je makkelijk je profiel url kopiëren als je je profielpagina opent, vanuit de app niet denk ik!

1 like

Ok, even testen of dit werkt: klik.

Ik volg alleen terug als je meer dan alleen ‘middagrit’ deelt haha.

Leuk! We kunnen ook een club maken?

Ik moet zeggen dat ik wel heel lui ben, ik pas de titel aan en dat is het. Denk dat ik ook geen vrienden heb gemaakt met een winter lang op Zwift screenshots delen (dat doet hij automatisch en vind ik eigenlijk wel leuk). Maar als ik wel een leuke rit maak post ik wel eens foto’s :blush:

1 like

Club lijkt me ook leuk! Ik focus me ook niet op snelheid en afstand. Ik wil af en toe gewoon een uurtje fierden. En alleen als het mooi weer is haha.

2 likes

Ja hij werkt!
Ik ben zelf (nog?) geen wielrennner maar een (half geblesseerde) hardloper dus voor jullie niet zo boeiend om te volgen :stuck_out_tongue:

Ahh ja herkenbaar, heb tussen de mensen die ik volg ook een paar echt fanatieke fietsers en lopers zitten; die echt elke dag op pad gaan en dan “even” 's ochtends een rit van 60 km rijden voor het werken. Terwijl ik zelf maar 1 of soms 2 keer per week fiets.
Vind het wel leuk om mezelf te verbeteren ten opzichte van een eerder ritje, maar uiteindelijk wil ik gewoon lekker fietsen en mn hoofd leegmaken. En vind het ook leuk om het terug te kunnen kijken voor mijzelf idd, dus eigenlijk een dagboekje inderdaad

En leuk, ik ga je volgen op strava!

Weet trouwens geen alternatieven voor groepen waarin routes gedeeld worden, maar als je de betaalde versie van strava hebt kan je wel routes genereren. Dan geef je bijv een afstand aan en of je een rondje wil fietsen en dan komt strava met suggesties. Dat is wel ideaal als je een nieuwe route wil doen.
@Max Ja dat is chill in Garmin. Je kan dan ook de route van iemand anders Strava kopieren(of garmin app) kan je die route vervolgens in je garmin horloge of fietscomputer inladen. Dat is echt ideaal. Mijn vriend heeft strava plus en een horloge waarbij dat kan, dus dan fiets ik met een nieuwe route lekker achter hem aan.

1 like

Haha ja ik ben ook echt een mooi-weer-fietser :smiley:

Ik ga wel over een paar weken op fietsvakantie door NL met vrienden, 600km in 8 dagen: waah! Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. We gaan langs alle ouders dus dat is wel heel leuk

4 likes

Leuk dit! Ik vind strava niet zo fijn haha. Heb zelf Garmin en ben ook helemaal niet van het delen. Maar leuk initiatief :slight_smile:

1 like

@crazyvibes Ja dat vond ik zo chill! Als ik nu alleen fiets fiets ik meestal wat simpelere, bekende rondjes met weinig afslagen / bochten, en nu konden we een wat ‘moeilijker’ stukje fietsen. Al zie ik dat nu de wind uit het zuiden komt, waardoor ik nu wel op onbekend terrein ‘moet’ fietsen.

Ik vind het wel leuk om meer mensen van hier te volgen, maar wil liever niet mijn profiel hier openbaar delen! Dus dan via DM!

1 like

Ik ben je gaan volgen! Ik fiets afgelopen tijd alleen niet echt Haha, moet er weer tijd voor maken (mijn initialen zijn sv)

Niemand? :slight_smile:

Ik heb een Strava club aangemaakt:

Als het goed is zijn je activiteiten enkel zichtbaar voor leden, dus we kunnen elkaar semi-anoniem volgen dan :smiley:

Nu zal ik even iedereen handmatig moeten goedkeuren, maar zodra het kan zal ik meer mensen adminrechten geven.
Mocht iemand een leukere naam hebben dan verander ik het met liefde :wink:

3 likes

Ik heb een verzoekje gestuurd :innocent:

1 like

Ik heb ook een verzoek gestuurd.

1 like