Het wielrentopic

Haha precies dit! Vind het ook leuk om een beetje te kijken naar shirtjes, maar hou me nog in!

En overstap naar klik vond ik echt super fijn, heel even wennen maar veel relaxter fietsen uiteindelijk. En bij Decathlon al wel prima schoenen te krijgen voor een mooi prijsje!

2 likes

Gister in de Decathlon toen ik een kilometerteller kocht direct maar klikpedalen meegenomen! Nu nog op zoek naar schoenen, want de enige die Decathlon in mijn maat nog hadden waren 140 euro ehhh.

1 like

Ik heb mijn schoenen bij een Trek winkel gekocht (waar ik ook mā€™n fiets kocht) en daar waren ze 100 geloof ik

Iedereen lekker gefietst vandaag? (Of morgen natuurlijk)

Ja! Ik ben voor het eerst in een aantal weken weer een uurtje geweest! Wel nog een stuk rustiger dan normaal, maar had wel de wind goed op mijn favoriete rondje en de tweede helft de wind in de rug :blush:

Lekker! Ik had het laatste stuk flink wind tegen :hot_face:. Was sowieso heel wisselvallig qua weer haha. Waarom ben je een tijdje niet geweest?

Ik heb de fietselfstedentocht gefietst drie weken geleden, nouwja, de virtuele variant in Zwift en daarna was ik dus helemaal klaar met binnen fietsen en had ik even een rustweekje ingepland omdat 8 uur Zwift best een aanslag is op je lichaam. Een week later kreeg ik een vrij nare blaasontsteking waardoor ik een week niet kon werken en ivm de koorts die ik had heb ik deze week ook rustig aan gedaan, na het werken had ik namelijk nog te veel behoefte aan middagdutjes dat ik sporten niet verstandig vond. Maar ik voel me nu weer fit dus ik heb lekker rustig gefietst :slight_smile:

Stiekem wil ik binnenkort een rondje Markermeer gaan fietsen met mijn vriend, dus de kilometers ga ik weer rustig opbouwen. 150km is wel wat meer dan de 30 van vandaag.

Oh jeetje haha fanatiek!
Ik ben naar 80 toe aan het trainen en dat vind ik al spannend, zit nu op de helft :stuck_out_tongue: kost wel veel tijd ook steeds maar wel leuk. Je ziet zoveel meer van Nederland op de fiets!

Ook een mooi doel! Wel goed dat je het echt opbouwt ipv gewoon te gaan en te eindigen met blessures. En helemaal mee eens dat je zo veel meer ziet! Ik nam ook altijd graag bij sportwedstrijden van mijn vriend de fiets mee om een rondje te fietsen op andere locaties. Het rondje naar de Zaanse Schans deed ik ook regelmatig vanaf zijn ouders bijvoorbeeld, even toerist in eigen land zijn.

Ohhh welke route is dit? je mag het ook pmā€™en ivm privacy als je wil. Ik ben over een paar weken op vakantie in dit gebied en we nemen de fietsen mee.

Ik heb je een om gestuurd al ben ik bang dat je er niet zo veel aan gaat hebben. Voor de liefhebber, ik fiets in omgeving Delft (30-70km) en ook regelmatig in Zeeland (Schouwen Duiveland) dus daar heb ik nog wel wat leuke routes beschikbaar als iemand inspiratie zoekt :slight_smile:

Heujj, ik merk echt dat mijn kont strakker is dan een paar weken geleden! Mijn scharrel had er ook al complimenten over. Vind het ook zo leuk, gister echt een perfect rondje gefietst, fijn asfalt, pittoreske dorpjes. Vind het wel jammer dat ik rekening wil/moet houden met de wind, waardoor ik vaak een variant op hetzelfde rondje rijd.

Wel een hele nare ervaring gehad dit weekend, we hebben een kat aangereden. Gelukkig lijkt nu inmiddels alles (boven verwachting) goed te gaan met het beestje, maar pf was er echt het hele weekend van ontdaan.

Gister stond de brug trouwens open, waardoor ik eens naar achter kon kijken en ineens een prachtige zonsondergang zag. Voor dit soort dingen doe ik het toch wel hoor.

6 likes

Ahh wat een plaatje @Max Ik kan ook echt zo genieten van wat ik allemaal zie tijdens het fietsen, de rust en de mooie uitzichten en zelf een beetje afzien soms haha.

@Stars Super leuk, succes!

Ik ben me nu ook wat meer aan het verdiepen in het goed onderhouden van mijn fiets. Dus wilde nu ook wat gaan aanschaffen om mijn ketting goed te houden, las wel wat artikelen over wax voor de ketting. Klonk goed, of heeft iemand hier nog andere tips?

1 like

Ja wat een plaatje he? Voor zulke dingen doe ik het eigenlijk!

Invetten van je ketting doe je al? Ik heb toevallig gister een schoonmaakapparaatje gekocht bij de decathlon, raadde een vriendin aan! Deze: https://www.decathlon.nl/p/kettingreiniger-fiets/_/R-p-101042
En daar giet je dan ontvetter in (ook van decathlon, en na afloop door een koffiefilter en kan je hem nog een keer gebruiken).

Ik heb spontaan klikschoenen gekocht! Twijfel alleen nog een beetje of ze wel de goede maat zijn, of niet toch nog een maatje groter moeten (heb al een maat groter dan mijn eigen maat). Voorin genoeg ruimte, maar bovenin twijfel ik een beetjeā€¦

Nou tot nu toe ook nog niet ingevet eigenlijk haha. Dus wordt tijd dat ik dat even ga doen.
Maar die kettingreiniger en ontvetter is een goede tip, daar ga ik even naar kijken! Thanks

Oja, dat invetten zou ik sowieso mee starten! Zeker als de ketting al wat ouder is, en je hem hoort tijdens het fietsen. Nouja, niet dat ik de expert hierin ben, maar volgens mij is het wel het minimum aan onderhoud wat je moet doen.

1 like

Ik ben dus lid geworden van de facebookgroepen Madam Velo (Vlaanderen) en Fietsvrouwen (NL). Ik dacht leuk: misschien ontdek ik zo nog leuke routes, handige tips en evt een fietsmaatje.

Maar het valt me op dat men er vooral strava screenshots deelt? Donā€™t get me wrong, ik vind het ook leuk om mijn tochtjes in strava bij te houden (ik maak er een heel dagboekje van met fotoā€™s en tekstje haha), maar daar staat er altijd iets bij van ā€˜ja dit keer even wat minder hard dan normaal hoorā€™ en dan hebben ze alsnog 28km p/u gemiddeld gefietst.

Ik vind die focus op snelheid en/of afstand zo irritant. Ik ben wel trots als ik een langere tocht dan de vorige keer maak ofzo, maar het boeit me verder ook niet. Misschien ben ik niet competitief genoeg haha.

Weet iemand of er soortgelijke groepen zijn waar het wel echt vooral om uitwisselen van leuke routes en tips draait, en niet subtiel pochen met je statistieken?

1 like

Heeft iemand ervaring met shirtjes van het merk Calobra?

@tuula Ah herkenbaar, ik ben er ook mega vatbaar voor. Ik ben echt een ultrabeginner, maar kan er al van balen als mijn gemiddelde snelheid onder de 26 ligt. Nu alā€¦ Nouja. Respect voor een vriendin van mij die al jaren zonder strava fietst.

Vriendin van mij heeft een Garmin en dat fietst toch ook wel heel chill! Kunt ook heel makkelijk zelf routes bij elkaar klikken.

Haha ja ik heb veel vrienden die wielrennen en iedereen is zo gefocust op strava. Echt dat de gesprekken zo gaan als je elkaar ziet ā€˜ja ik zag dat je hard gefietst had zaterdag. Lekker bezig man!!ā€™

Ik doe het gewoon voor de lol haha