Het wielrentopic

Oja dat snap ik wel! Ik heb binnen 5 min het ergste wel gehad. Misschien ‘s avonds een keer proberen om te beginnen? Of doordeweeks overdag als je een keer vrij bent. Of zondagochtend :slight_smile:

2 likes

Zondag is een goede tip, dan zijn de winkels hier nog dicht en is het minder druk!

1 like

Ik heb een nieuwe fiets! Ben er echt zooo blij mee. Vanwege een ingreep mag ik eigenlijk pas volgende week weer fietsen, maar ga dit weekend echt even proberen.

Heeft iemand ervaring met Rapha-fietsbroeken? Ik heb van m’n huidige broeken een M en twijfel of ik een S moet bestellen, omdat ze over het algemeen wel groter vallen (lees ik hier en daar).

1 like

Nice! Doe je wel rustig dit weekend? Zou zonde zijn als je jezelf meer blesseert en nog langer niet van je nieuwe fiets kan genieten

1 like

Komt goed, dankjewel!

Ik heb gisteren zo’n heerlijk rondje gefietst, goede fietspaden/wegen, weinig ander verkeer of bakfietsen ;). Kan nu ook steeds makkelijker meer kilometers maken, dit rondje van 50 voelde helemaal niet zo lang eigenlijk!

En mezelf ook getrakteerd op een setje mooie fietskleding, had een challenge gedaan op Strava en kreeg toen 25euro korting bij Futurumshop. En ze hadden ook nog korting op Castelli, dus ben heel benieuwd. Hopelijk past het goed

@tuula ja dat door de stad fietsen vind ik ook nog echt vervelend. Vooral als het smal is en er veel andere fietsers zijn, ben ook echt bereid om er voor om te fietsen dan. Dus dat doe ik meestal: de rustigere route ipv de kortste route de stad uit.

2 likes

Ik kom net ook weer terug van een rondje van 45km! Had alleen wel onderschat hoelang ik bezig zou zijn (route zoeken, en onderweg nog even gestopt voor koffie bij mijn broertje) en had nog niet geluncht. Oeff, slappe vaatdoek de laatste kilometers hoor!

En ik heb mezelf ook getrakteerd op een nieuw shirt. Nu wil ik nog een snelheidsmeter kopen, want nu is het steeds aan het eind maar een verrassing wat mijn snelheid is. Oh en klikschoentjes, dat wordt ook nog wel een aankoop. Voel me zeker genoeg op de fiets dat ik het wel aandurf. En dan mag het echt wel even klaar zijn met fietsaankopen hoor, sjemig wat een dure sport om mee te starten.

@Denna haha misschien is dat voor mij ook wel een goede. Ik heb nu de dorpjes die ik passeerde op mijn arm geschreven, en dan doe ik de rest op de bewegwijzering

1 like

Oef 200 euro! Ik blijf voorlopig wel fietsen op de bordjes, Google maps, en mijn geheugen

Ik heb heel lang routes uitgezet via de fietsknooppunten-app en dan die knooppuntnummers op m’n arm geschreven, nu zet ik vaak de route daarmee uit en doe dan 1 Bluetooth-oordopje in en dan zegt er zo’n stemmetje in je oor ‘je nadert knooppunt 33, het volgende knooppunt is 36’.

2 likes

Ahh nice ook een goed idee! Want ik zit nu zelf bij elk kruispunt te checken of ik inderdaad wel de goede richting op ga. En ik heb precies nog 1 werkend Bluetooth oordopje dus dat komt helemaal goed uit (met 2 oordopjes fietsen + eventueel muziek vind ik op de racefiets te gevaarlijk)

Ik merk trouwens wel dat ik steeds meer stukken uit mijn hoofd begin te kennen. En ik fiets wel eens met een vriend die alles kent dus dat is ook fijn

Vandaag 68km gedaan, maar vond het op de heenweg (we vertrokken rond half twaalf) eigenlijk te warm. Ik zweet niet zo snel en kan normaal veel warmte kwijt via m’n hoofd, maar met zo’n helm is dat lastig.

Oh en ik was vorige week bij m’n ouders en reed daar op een fiets met dameszadel. Nou wat een verschil met m’n eigen zadel! Op dat dameszadel had ik nergens last van, nu na 45km toch wel last van zadelpijn (en toen moest ik nog 25km… haha). Dus ga zeker investeren in een dameszadel.

Ok, 9x gefietst en wil nu al een gepersonaliseerd fietsshirt maken :sweat_smile: Ik zie online verschillende opties, heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Van een vriendinnengroep fietsen nu 4 vd 6 en leek ons leuk een eigen shirtje te hebben.

5 likes

Heeft iemand dames zadel aanraders? M’n FM heeft een beperkt (en duur) aanbod, dus ik oriënteer me ook op online.

Bij Mantel hebben ze een hele zadel-navigator die op basis van de afmeting van je zitbotten, je voorkeuren etc. een selectie uit hun zadels maakt! Ik zag echt door de bomen het bos niet meer, maar hiermee heb ik een fijne uitgezocht :slight_smile:

1 like

He kak. Net in mijn eentje een lang rondje gedaan en wilde eens kijken of ik mijn gemiddelde snelheid wat omhoog kon kregen, dus heb goed doorgetrapt.Stond Strava de halve rit op pauze :expressionless: Nu voelt het alsof het niet telt

1 like

Ik heb m’n nieuwe outfit binnen, nu zoveel zin om te fietsen haha. Maar weersvoorspelling ziet er nog niet zo lekker uit voor vanavond, hoop dat het droog blijft/wordt!

2 likes

Er zitten gewoon nu al gaatjes in mijn net nieuwe fietsshirtje! Twee keer mee gefietst en niet zoveel geks mee vervoerd (reepje en telefoon)

En dit weekend wil ik klikschoenen gaan kopen, spannend.

Ahh zonde zeg! Was het een duur merk?
Ik heb ook allemaal shirtjes op het oog, als ze niet gemiddeld €60.- waren had ik nu al een hele collectie😂

Ik ga denk over twee maanden ook de overstap naar klik maken, nog even sparen. Ben benieuwd hoe het je bevalt!

Ja, van Craft, wel afgeprijsd gelukkig, maar toch. Heb al gemaild, verwacht eigenlijk dat ik het geld wel terug kan krijgen. Welke shirtjes had je op het oog? Ik vond het lastig leuke wielershirtjes te vinden!

Poe wat een dure hobby om mee te starten zeg! Fiets, helm, bidon, bidonhouder, zadeltas, fietspomp voor onderweg, fietspomp voor thuis, extra band, bandenlichters, broekje, shirt, klikpedalen, klikschoenen, plaatjes. Maar goed, dan ben je als het goed is wel een paar jaar even klaar :sweat_smile:

Oeh ik zie dat de kilometerteller die ik wil ook weer op voorraad is bij de decathlon! En nog een fietsbel, ben nu als een idioot steeds: joehoee aan het roepen.

Ben trouwens ook voor het eerst nageroepen, op het fietspad: ‘mevrouw, u moet langzamer!’

1 like

Haha een bel is wel fijn ja! Zijn geen boeiende shirtjes, gewoon effen maar wel matchend bij mijn fiets :sparkles:.
Hoop dat je wat hoort van jouw shirt!