Jah zeker ken ik boekweitgrutten. Met een laag stroop en boter, hmm. Of eet jij het ook met spekjes? Ik vind het wel het lekkerste als het dik is.
Haha nee ik eet het ook met boter en basterdsuiker! Niet met stroop, weet wel dat mijn vader dat wel eens zo at. Niet met spekjes, wel met af en toe een stuk rookworst er naast.
Poffert is amazing. Eierballen zijn ook vies lekker!
Haha het zou maar zo Gronings kunnen zijn ja. Ik weet dat ze het ook eten in Friesland maar dan met spekjes er nog bij en volgens mij bonen, maar pin me er niet op vast want ben van oorsprong geen fries.
En poffert ken ik zeker. Dat is iets noordelijks, niet typisch Gronings maar wordt wel vooral met Groningen geassocieerd volgens mij. Het wordt ook wel trommelkoek genoemd. Ik vind poffert ook zeker heeeeel lekker. Met gesmolten boter en suiker. En de volgende dag of koud eten of opbakken in de pan. Hmmm
Oh en @DikkeKip eierballen zijn idd ook heerlijk!
Wij aten vroeger ook dessert rijst met roomboter, kaneel en basterdsuiker. Dat is ook zo lekker als avondeten. Echt troost voer, haha.
Ooh poffert!! Met suiker en gesmolten roomboter en restje kregen we sochtends als ontbijt. vreemd voer, maar zoooo lekker
Koude pannekoeken als ontbijt vond ik ook altijd heeeeerlijk was altijd zo blij als er teveel beslag was en mân moeder dus de âontbijtpannekoekenâ had gemaakt voor ons
Geeen idee of het echt iets Gronings is! Dacht dat boekweitmeel in principe iets algemeens is.
Jaaa poffert ken ik ook. Zoek alleen altijd de krenten eruit want die vind ik vies :'D
Ik weet niet of het âhoortâ maar op de bodem van de pan werd bij mij in de familie ook spek gedaan. Zooo lekker daarmee begon denk ik mân zoet-zout fascinatie al hahaha
Je kunt het gewoon online bestellen bij deze (hele fijne) bakker:
https://groningerpoffert.nl/
l[quote=âCitroenlimonade, post:140, topic:11523â]
Wij aten vroeger ook dessert rijst met roomboter, kaneel en basterdsuiker. Dat is ook zo lekker als avondeten. Echt troost voer, haha.
[/quote]
Ik vind dat zo lekker! Ik kreeg dat vroeger wel eens op zaterdagmiddag als lunch, vooral als mân oma er was. Nu eet ik het eens per jaar en dan geniet ik er zo van, sowieso omdat het vet lekker is maar ik heb er ook een nostalgisch gevoel bij.
Geniaal!
Ik wist niet dat 't in een tulbandvorm gebakken werd?? Vanuit mijn familie ben ik gewend dat 't gewoon in een braadpan werd gemaakt
Dankjewel! Mijn (Groningse)vriend die al jaren in het westen woont zal hier heel blij mee zijn!
Geen dank! Geniet ervan!
Een wrap met stroop, soort van snelle pannenkoek
Beter dan chips
Ja 100% eens
Ooooh mijn vader maakte dat vroeger ook maar dan met speklapjes, ken niemand die dat ook at! Vond dat altijd zo lekker maar als ik het zelf maak is het het net niet.
Ohh dit doet mij denken aan zondagochtend vroeger, we aten dan altijd gebakken spek met roggebrood en dat brood dipte we dan in het vet in de pan. Echt belachelijk slecht maar zĂł lekker