Nog even een update: heb dit vanavond besteld. Fucking lekker, gloeiend heet bezorgd. Voel me alleen wel een intense tatta want het is veel heter dan ik gewend ben
Wat had je besteld?
Kofta Malaie en vegan seekh tikka! Wat neem jij meestal?
Ook de kofte Melaie en een paratha hmmm
Wie weet er nog een extreem lekker restaurant (alles behalve Sushi) in Utrecht of een straal van 10km rondom Utrecht? Liefst nog in de buitenwijken of zelfs in dorpjes er omheen, als het maar overheerlijk is
Ik was erg enthousiast over Le Jardin! Wel echt wat chiquer dus daar moet je van houden. Maar vooral gewoon de chef laten kiezen en dan krijg je lekker eten
Zelfde geldt voor de Watertoren Urban Kitchen. Chique de friemel, maar lekker!!
Of Tiger Mama is wat meer casual. Het is wel Japans, maar geen keiharde sushi. 10 gangen, allemaal kleine Japanse gerechten (bijv verse bapao, of iets van curry of een verse loempia van rijstvellen).
Bedenk me ook nog dat Figo erg leuk is, maar ben daar al een lange tijd niet meer geweest. Zelfde geldt voor The Greenhouse, ook altijd nice! En oh ik blijf bezig, maar restaurant Blij is ook één van mijn favorieten, zeker als je t moeilijk vind om menukeuzes te maken en last hebt van food envy want daar kun je alles sam-sam eten
edit: OH ik zie nu pas dat je in een straal eromheen ook zegt! Misschien dan Restaurant de Zwaan in de Bilt?
Wat een leuk rijtje aan tips! Ik ga me er direct in verdiepen
Misschien nog Goesting ?
Ik vind Concours erg lekker! Wel al lang geleden dat ik er voor het laatst geweest ben.
Ja concours echt een aanrader, maar eigenlijk alles wat hierboven wordt genoemd haha
Restaurant Celine in Fort Jutphaas (Nieuwegein) is een aanrader. Echt verfijnd eten, maar de sfeer is heel relaxed en meer casual. Je kan kiezen hoeveel gangen (van 5 tot 8).
Ook leuk: Bij Teus in Houten. Beetje zelfde concept: elke drie weken een nieuw menu met een keuze tussen vier, vijf, zes of zeven gangen. Je geeft van tevoren aan wat je bijv. echt absoluut niet lust of waar je allergisch voor bent en daar passen zij jouw menu op aan.
Beide super leuk als je eens iets anders wil dan de ‘normale’ restaurants.
Echt super goede tips, echt alles spreekt me aan! Dus deze zomer met m’n vriend eens wat reserveringen maken en proeven Denk dat we beginnen bij die in De Bilt
Na enthousiaste berichten van @Dazed ben ik laatst bij de Zusters in Maarssen geweest en dat was echt fantastisch! Zulke lekkere en bijzondere gerechten en de locatie is ook prachtig.
Ah zo leuk! Blij dat jullie het ook zo lekker vonden
Haha ik zocht vooral een plek waar ze er goede zuurdesem onder doen maar dat lijkt bij al die restaurants niet zo te zijn.
Ik ga zondag naar Amsterdam om daar m’n favoriet te eten, dat brood is zoooo lekker.
Maar toch bedankt voor het onthouden haha. Er zitten een paar bij die ik nog ga proberen!
Het duurt echt nog even maar dan kan ik vast rustig zoeken.
In februari word ik 40 (whut?!) en wil dan graag uit eten met mijn vriendinnen in het centrum van Utrecht. Ik vind zaken als The Rabbit of Steetfoodclub leuk maar niet echt een restaurant-restaurant als in dat ik het wat onpersoonlijk aan vind doen. Het voelt daar meer als een nummertje dan dat je er fijn een mijlpaal kunt vieren.
Le Jardin vind ik dan meer een restaurant maar is wat boven mijn budget.
Heeft iemand een tip voor een fijn restaurant, wel een beetje hip met wat persoonlijke aandacht? Het budget is ongeveer € 50,00 per persoon met drankjes erbij. Iets meer mag ook.
Als alternatief heb ik nog mijn favoriete restaurant Bij Teus in Houten maar wil liever in Utrecht en Teus is ook wat aan de dure kant. Maar die hou ik achter de hand.
Ik moet meteen denken aan Saar op de catharijnesingel! Ik vind ze daar altijd super aardig en helemaal niet voelen als een nummer.
Of misschien kookaburra (van dezelfde eigenaar als petit heron). Ik ben daar nog niet zelf geweest maar vind petit heron heel leuk.
Meneer buscourr, c’est ça of grace (grace is nieuw, op de plek waar noir zat) zijn mogelijk ook nog leuke opties.
Oh dank je, ik ga ze allemaal bekijken!
Ik vond Saar heel leuk en lekker maar voor 50 euro ga je het niet redden daar. Ik rekende laatst 80 euro pp af (en erg genoeg had ik toen eigenlijk nog steeds trek, dat vond ik wel een beetje een afknapper). Of je moet heel erg gaan zitten letten op wat je neemt, geen brood of snacks erbij en max 2 drankjes, maar dat lijkt me ook niet zo leuk als je lekker feestelijk wil tafelen.