Het Utrechttopic

Ik zoek een rustig plekje om te studeren, weet iemand hier of de universiteitsgebouwen al open zijn voor niet-UU studenten? Of is alles nog heel strict? Ik studeer zelf aan een andere universiteit, maar daar wil ik eigenlijk niet helemaal heen.

Hoeft niet meteen de UB te zijn trouwens, voorheen zat ik regelmatig in het Koningsbergergebouw of op de Bolognalaan

Voor zover ik weet is de bibliotheek de enige plek waar gecontroleerd wordt of je aan de UU studeert (door middel van de reservering). Volgens mij kan je in andere gebouwen gewoon vrij zitten, ik zag laatst bijvoorbeeld veel mensen in KBG en Minnaert zitten.

1 like

Voor zover ik weet moet je echt nog student zijn en reserveren voor alle schoolgebouwen in NL. Weet het niet zeker, zit ook niet op de UU. Een andere optie zijn de ‘gewone’ bibliotheken misschien? Volgens mij zijn er op 't Neude nu ook van die afgesloten hokjes waar je kan zitten om te studeren. Daarvoor moet je wel een beetje vroeg zijn, want je moet ‘aan de deur’ reserveren.

1 like

Ub is inderdaad nog strikt voor uu studenten. Janskerkhof 2-3 wordt ook gecontroleerd of je uu student bent. Van de verdere gebouwen weet ik het niet, zou goed kunnen dat je daar gewoon naar binnen kan! Bieb op het Neude is inderdaad een optie, wel vroeg staan want zie mensen ‘s ochtends altijd in de rij staan al. Anders wellicht een studieplekje reserveren bij seats2meat? Vorig jaar maakte ik daar vaak gebruik van, weet alleen niet hoe het nu zit met (strengere) Corona regels.

1 like

Wat vinden jullie de fijnste plek aan het water om te chillen? Gewoon Maarsseveenseplassen of kent iemand een betere spot?

Bij Tull en ‘t Waal vind ik het altijd wel chill! Hangt er wel een beetje vanaf waar je woont, anders is het misschien een beetje ver

3 likes

Down under heb je ook nog. Niet echt mijn ding. Henschotermeer is wel echt wat verder weg, maar prettig (misschien dat er bij mij wat nostalgie mee speelt in die beoordeling :relaxed:)

1 like

kromme rijn bij rhijnauwen/amelisweerd
maar ligt er wel echt aan welke kant van de stad je woont

3 likes

Ja dat is ook mijn lievelings! Evt. een kano of sup huren bij de rijnstroom :sunglasses:

Misschien nuttige aanvulling: Ik ben ingeschreven voor de Amelisweerd nieuwsbrief :older_woman: en daarin zat deze link over zwemmen daar. Kan wel maar zwem verstandig :upside_down_face:
https://www.amelisweerd.com/zwemmen-in-de-kromme-rijn-doen-of-niet-doen/

1 like

Ach ja, dan kan je bijna nergens zwemmen
Ik zwem ook al jaren in de muntsluis
Livin’ on the edge

1 like

Ik zweer toch echt bij Maarseveense plassen. Kromme rijn is een mooie gebiedje maar ik vind het erg modderig en vies en ik las meerdere verhalen over ziekte van weil/ratten. Bij Maarseveense kun je altijd tot je voeten zien.

3 likes

:open_mouth::open_mouth: ik had t vorige week gemist maar er staan vandaag weer zwaarbewapende wouten, straten afgezet etc.

2 likes

Iemand nog een leuke restauranttip? Ik zoek iets kleins, gezellig, goede vega-opties, lekkere wijn. Dacht zelf aan Café Saar, maar hoor graag leuke alternatieven

Polpette misschien?

2 likes

Ah die stond ook op mijn lijstje! Is dat een aanrader?

Ik heb er zelf alleen geluncht, maar dat was zeker een aanrader!

1 like

Ik vind Saar een hele goeie! Of petit heron, dat is ook gezellig en hebben goede vega opties.
Louis hartlooper vind ik ook altijd leuk om te gaan eten trouwens maar misschien meer voor als je niet de hele avond wil gaan zitten.

2 likes

Heron kende ik niet, wat een originele kaart! Die gaat op de shortlist.
Louis Hardlooper kwam ik vroeger vaak! Leuk om te combineren met een film. Wilde zeggen, misschien leuk voor een volgende keer, maar eigenlijk vind ik een bios erbij ook wel heel leuk haha. Even kijken of er iets leuks draait. Thanks beiden!

1 like

Wat zijn leuke cocktail plekken in Utrecht? Wel hip, maar vooral lekker :smiley:

Ik ben zelf helemala fan van Lucy Lou’s, maar ik zoek nu cocktails die ook geen tequila bevatten haha

1 like