Het Utrechttopic

Ik heb een specifieke vraag maar ik heb van het weekend zoooo’n lekkere eggs Benedict (eggs Norwegian) gegeten in een andere stad, echt iets dat ik in Utrecht nog niet heb gevonden. En dat kwam vooral door het brood. Bij 30ML is het brood bleh, bij Ted’s gebruiken ze croissantje (en het brood vind ik ook matig) en Karibu vond ik dan weer net te ‘apart’. Ik wil gewoon lekker zuurdesem. Ik weet dat het op een English muffin hoort maar op zuurdesem is het zoooo lekker.

En als dat niet bestaat: waar kan ik lekker zuurdesem halen? Dan ga ik het zelf maar maken.

1 like

De Veldkeuken!

1 like

Loaf!

1 like

@AnanasCitroen @bietjes dankjullie!

1 like

Ik wil dit weekend weer een food tour doen want eindelijk mooi weer. Niet te ver van huis dus ik wil naar Utrecht. Wat zijn nou dingen die ik echt NIET mag missen? Mag echt van alles zijn: vega(n) maar een goed stukje vlees tussendoor is ook priem, take-away/terras, snelle hap/lekkere taartjes of donuts, broodjes etc. Heb al een aantal dingen op mijn lijstje staan maar wie weet heeft iemand hier nog iets wat ik zeker niet mag missen.

Keek!

2 likes

croquetten boutique

2 likes

Waar in Uutje eten jullie lekkere shrimp gyoza/dimsums? Zo veel zin in

1 like

Die stond al op mijn lijstje. Ben heel benieuwd! Love kroketten.
En thanks @dekleinespin @Madelief die staan nu ook op mijn lijstje. Helemaal zin in, gelukkig heb ik twee dagen dus extra veel tijd om mijn lijstje af te gaan.

2 likes

Viel spass!

LEEN (als het tenminste weer open is)
En love de Don Dining op de westerkade

3 likes

Herkenbaar deze zoektocht! Luc. Heeft op hun normale kaart een hele goede, maar hebben nu tijdelijke een andere kaart. Ik was ook fan van de Utrechter, maar die hebben hem van de kaart gegooid. Ik geloof dat JackRabbit het ook op de kaart heeft, maar ik kom zelf liever niet bij de tentjes op t Neude. Mocht je een goede vinden, please let me know

1 like

Jammer dat Luc het nu niet heeft! Ik heb het gisteren maar zelf gemaakt met brood van Loaf, maar ik heb helemaal geen zin om ‘s ochtends hollandaise te maken :’)

Ben vanmorgen uit de richting naar 30m Leidsche Rijn geweest, maar die was best okay. Wil nog steeds een tentje die het op een English muffin serveert

4 likes

Ja ik vind dat brood niet zo, maar verder op zich prima. Het is wel heel veel, ik ben het altijd zat voordat het op is.

Streetfood club, ok het heeft een insta hip interieur maar ik vind t wel altijd erg lekker eten.
Spice money aan de andere kant van de westerkade vind ik ook lekker. En alle andere tips die al gegeven zijn ook. Son Mat, korean fried chicken is ook mega lekker

@Jammerwel ik vind wagamama lekkere gyzoa hebben en misschien streetfood club ook wel maar voor echte denk ik dat ik toch naar Tai Soen gaan in hoog catharijne.

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met kwijtschelding aanvragen voor de gemeentelijke belastingen bij BghU? En hoelang duurde het dan ongeveer voor je iets hoorde? Ik heb 3 maanden geleden voor het eerst kwijtschelding aangevraagd en toen wel een bevestiging gekregen dat ze het ontvangen hebben en dat ik zsm iets hoor, maar ik vind het nu wel heel lang duren maar is voor mij dus de eerste keer dus weet niet of zo lang wachten misschien wel normaal is?

ThAnks! Ik ga daar toch maar eens heen (Tai Soen) nooit geweest :flushed:

Yes. ik heb het vorig jaar gekregen.
Had je berekend of je er echt recht op had?
Ik zat een beetje in een grijs gebied en heb het uiteindelijk wel gekregen. Duurde wel suuuuperlang maar het was ook in de tijd dat corona uitbrak dus kan me voorstellen dat ze ff iets anders te doen hadden he.
Ik heb half juli het geld teruggehad zie ik, dus dat is in maand 7 - 4 maanden na insturen.

Ah thanks voor je reactie! Volgens mij heb ik er wel recht op ja! Maar als het bij jou ook zo lang duurde ga ik gewoon nog even rustig afwachten :slight_smile: