(Ik spiek nog af en toe in dit topic omdat ik vanuit Utrecht verhuisd ben haha). Ziet er wel tof uit, dat Blend. Over huur van 3 jaar: in België is dat heel normaal. Wij hebben zelfs een contract van 9 jaar, waarbij de eerste 3 jaar ‘verplicht’ zijn (werkt met zo’n zelfde boete-systeem als jij hebt), daarna mag je eruit wanneer je wil maar je huurprijs staat in ieder geval 9 jaar vast. Dat heeft ook z’n voordelen.
In het begin vond ik dit echt absurd en belachelijk haha, ik wilde helemaal een clausule opnemen in het huurcontract dat als wij een andere huurder zouden vinden we het niet hoeven te betalen blabla. Maar goed, uiteindelijk vliegt de tijd echt enorm snel, we wonen hier nu alweer bijna 2 jaar en zijn nu voorzichtig aan het kijken naar een koophuis. Stél er komt dan echt iets op je pad, dan kan die boete (die dan niet zoveel meer is) er ook nog wel af haha.
Ik wilde het even delen omdat ik het ook zooo’n stomme regel vond, maar dat was ook omdat ik het niet gewend was. In de praktijk blijkt het dus wel mee te vallen.
Welk type woning ga je bewonen?