Ik heb schaatsen geregeld dus beter kunnen we dit weekend het ijs op
Nou, dat rondje singel heb ik een hard hoofd in, hoor. Catharijnesingel ligt nog voor een heel deel open.
Ga vanmiddag molenpolder proberen! Was liever nu meteen gegaan, maar moet helaas nog wat voor werk doen.
Ik zag m er vanochtend ook nog doorheen varen trouwens 🥲
Het vriest in Amsterdam: alle grachten zijn afgesloten voor boten, wij gaan schaatsen!!! Kom maar op met anton pieck plaatjes etc etc
Het vriest in Utrecht: hahahahahahaha fuck jullie deze boot blijft varen.
Wat vinden jullie de beste bakker in Utrecht? Wij hebben deze dag omgedoopt tot gebakjesdag (ja lame haha, elke dag heeft hier een thema tegenwoordig om het een beetje leuk te houden) en ik heb ijsvrij vanmiddag, dus ik wil een lekkere wandeling gaan maken en gebak halen. Maakt dus niet echt uit waar het is in de stad.
Of het de beste van Utrecht is weet ik niet, maar op de hardebollenstraat zit een klein bakkerijtje die super lekkere pastel de Nata heeft en andere kleine dingetjes. Heet life’s a peach. Heel schattig winkeltje ook.
En in het hooghiemstra gebouw, tegenover de gevangenis wolfsplein, zit eentje die echt de beste croissants en ook cronuts heeft, volgens mij vegan. Super lekker, alleen aparte openingstijden dus je moet dan wel snel erheen maar worth it.
Ik ga de laatste tijd vooral naar bond en smolders. En vind de veldkeuken ook altijd lekker (op de vismarkt zit nu een locals winkel die geloof ik veldkeuken producten koopt. Hoef je niet helemaal naar amelisweerd te lopen).
@Zemraluani oeh heb die ook meteen even opgeslagen. Ik ben wel sceptisch over vegan patisserie (want boter = leven) maar sta er wel voor open (aka ik ga zaterdag na het ophalen van de valentijnsdoos bij bond en smolders even richting wolvenplein lopen)
Ja Same, maar ze zijn echt heel lekker! Heb wel eens de tompouce croissant gehad en dat proefde super boterig?
Het zit dus aan de overkant van het water tov
Wolvenplein, het is een beetje zoeken want een binnenplaats maar het gebouw zelf staan de letters heel groot op dus dat spot je wel
Ja zoals @Zemraluani zei: life’s a peach. Let wel op dat je beter vroeg op de dag kan gaan, want aan het einde van de dag heb je weinig (of geen) keuze meer.
Edit: Carla’s Conditorie is ook echt een aanrader. Dat is van twee zussen die (bijna alles of misschien wel alles) zelf bakken. Alles is vega en veel ook vegan.
Waar is dit?!
Ik zag net wat mensen schaatsen op de singel ter hoogte van de maliebaan! En in het wilhelmina Park schijnt t ook te kunnen!
@Lemongrab ja en review please!
Ik was in park Transwijk. Was te doen, maar om 12.00 werd het wel erg druk.
Molenpolder is ook heel leuk!
En las dat Maximapark ook goed kon.
Ben bij Life’s a peach geweest waar ik pastel de nata en pistachegevulde croissants heb gekocht, en bij bammetje bakery die bijna leeg was, maar heb nog carrot cake en saucijzenbroodje gescoord.
Saucijzenbroodje was wel prima, niet superbijzonder, gewoon wel lekker. Pistachegevulde croissants waren wat hartiger dan gehoopt, niet erg croissantachtig maar meer volkorenbroodachtig. Wel ok maar geen must eat. Pastel de nata en carrot cake moet ik nog proeven! En het was echt tyfusglad overal, 0/10
Bij het Ridderplantsoen, alleen de andere helft lag onder water. Wij zijn een stukje verderop gegaan bij t Goylaan
Ik was gisteren aan het wandelen en ging even langs de munt en de sluis daar om schaatsers te kijken en het was zo gezellig. Veel te druk en niet Coronaproof, maar er was zo’n lekkere sfeer op de sluis met allemaal mensen aan het bier drinken en muziek erbij. Ik ben braaf doorgelopen, maar kreeg toch even energie van alle drukte en gezelligheid.
Long time ago - toen ik nog dacht dat ik niet wilde verhuizen - werden een aantal verhuurmakelaars in dit topic gedeeld en ik kan het niet terugvinden…
Heeft iemand een tip voor mij? Is ereen makelaar/ vastgoedbedrijf/ project waar iemand van af weet en / of goede ervaringen mee heeft?
Ik zoek een huur woning/appartement wat voldoet aan het kenmerk ‘klein maar fijn’ in utrecht.
Bu.rea sta.ndi.ng hebben vrienden goede ervaringen mee, maar je betaalt wel absurd veel aan bemiddelingskosten (uit m’n hoofd meer dan 60% van de huurprijs). Gev.aert is ook een fijne partij, maar die stellen weer hoge eisen aan inkomen en is vooral Leische Rijn volgens mij.