Volgens mij mogen ze, de kramen, in veel gemeentes nog heel januari open blijven.
Ik heb een paar weken geleden voedselvergiftiging gekregen door het eten van een appelbeignet van de kraam op het Neude
Oh Ew
Heb er zelf dit jaar ook nog niet van gehad, maar zal t laten ook Haha
Cool! Mooie beelden ook.
Weet iemand een goede plek om macarons te kopen?
Parijs đ„Č
Edit ik vind ze bij stael in de twijnstraat wel prima maar tevens de enige plek waar ik macarons gekocht heb.
Hahaha helaas even geen optie, dank voor het alternatief
Ik woon hier redelijk vlakbij, hoorde eerder vanavond superveel sirenes dus was al bang dat er iets in de fik stond. Hoop echt dat alle bedrijven het overleven, zou zo ontzettend sneu en zonde zijn
DBâs lijkt vooralsnog gespaard. Ik schrok me dood toen ik het las. Ik geef er al ruim 10 jaar (muziek)les en onze studenten hebben het behoorlijk moeilijk nu tijdens de lockdown. Het zou echt vreselijk zijn als ze hun praktijklocatie zouden verliezen na alles. Ook voor de eigenaar natuurlijk, dan moet je al dicht en heb je het al zwaarâŠ
Bij Stael in de Twijnstraat!
Ik las het ook net ja! Gelukkig, echt een van mân lievelingsplekken in Utrecht en inderdaad voor zoveel mensen een fijne plek om te komen en oefenen. En inderdaad, zoân klap naast corona⊠Hoop dat de structuur van het pand niet zodanig aangetast is dat het alsnog problemen oplevert
Neem ook meteen de WoningNet inschrijving erbij! Voor later.
Ik heb mijn eerste kamer gevonden via veel op Kamernet reageren en daarna 6 jaar doorgebracht in een SSH stadspand, maar in 2013 was de wachttijd wel iets korter nogâŠ
Kijk ook in Facebookgroepen (Kamers in Utrecht etc.). Ik weet niet of je je nu net hebt ingeschreven, maar dan wens ik je heel veel geluk via de SSH. De meesten die ik ken die nu een kamer zoeken hebben bijna allemaal 1,5 jaar wachttijd en komen regelmatig alsnog niet binnen in Utrecht zelf en soms ook niet in Zeist. Verder zou ik Kamernet pas aanschaffen als je echt op zoek gaat want je krijgt vrij weinig reactie van wat ik hoor. Dus dan is het zonde om te betalen voor een dienst waar je niet zoveel uithaalt. Via FB zal je ook niet altijd respons krijgen. Verder als je niet te ver van Utrecht woont en een tijd ook het eventueel aan kunt reizen. Zou ik ook op tijdelijk, gemeubileerde kamers reageren want daar reageren minder mensen op.
Ga inderdaad in alle facebookgroepen (let wel op voor scammers, maar die herken je wel). En reageer ook vooral op tijdelijke kamers en onderhuur, daarna is je wachttijd misschien lang genoeg om via SSH in aanmerking te komen
Ik lees niets over oproer en filmcafe, maar hopelijk zijn die ook oke! Zo erg dit.
Stael inderdaad! Die zijn van Patisserie Tout en heel lekker.
Ja inderdaad, voor zover ik begreep is de brand aan de andere kant van het pand begonnen, een stuk rechts van DBâs. Dus denk/hoop dat het meevalt aan de kant van het spoor
Ah gelukkig, bij âzeer grote brandâ dacht ik aan het hele pand. Nog steeds erg natuurlijk, maar dan lijkt dit nog enigszins mee te vallen.
Ben er toch bang voor, lees dit net
En op facebook zegt het filmcafé dit
Wat een klap⊠Vannacht woedde er brand in het cabgebouw en zijn ook wij zwaar getroffen. Met pijn in ons hart zagen we de enorme pluimen rook uit ons geliefde Filmcafe komen. We mogen het pand nog niet betreden, maar de schade zal, vrezen we, groot zijn.
Er is ook al een doneeractie opgezet voor het Filmcafé, maar als veel bedrijven getroffen zijn kan ik me ook voorstellen dat er misschien nog een soort algemene actie voor het hele gebouw komt?
Ja + het is gemeentelijk monument dus de gemeente is verplicht tot onderhoud/restauratie/opbouw + de bedrijven zijn hopelijk toch wel (gedeeltelijk) verzekerd voor de inboedel?
Volgens mij gaat het bij filmcafe met name om de apparatuur als ik het zo lees! Zal oproer misschien redelijk gespaard zijn gebleven omdat het verder weg ligt van de laminaat zaak?