Het Utrechttopic

Thanks voor de tips! Hier kan ik wel wat mee :slight_smile:

Is Lombok een fijne plek om te wonen? De laatste tijd hoor je veel over drugscriminaliteit ed, waardoor ik een twijfel.

Ik weet niet of je nog iets zoekt, maar anders heeft lifes a peach hele lekkere vegan taarten! Sowieso is het gebak echt ontzettend lekker daar, maar je kan ook hele taarten bestellen!

1 like

Ik vind het een van de leukste wijken! Paar jaar zelf gewoond en van de criminaliteit krijg je eigenlijk weinig mee vond ik zelf.

1 like

Ik heb een paar jaar in de Kanaalstraat gewoond, daar had ik wel wat overlast. Vuilnis op straat van alle winkels in de zomer (rook je door de open ramen), veel lawaai (hekel aan het geluid van quads na dier jaren). Maar verder een heerlijke wijk! Geen last van criminaliteit oid. Denk dat de overlast die ik had al veel minder of niet aanwezig is als je niet in de Kanaalstraat zelf woont. Was echt leuk wonen!

@Bergamot, hm als jullie niet helemaal tevreden zijn, kijk ik eerst nog even verder!

1 like

Ik heb een tijdje in een zijstraat van de Kanaalstraat gewoond en vond het daar leuk wonen! Niets gemerkt van criminaliteit, hooguit wat lawaai af en toe vanuit de Kanaalstraat. Maar dat is inmiddels al weer zo’n 5 jaar geleden, dus weet niet of het nog hetzelfde wonen is daar!

1 like

Bedankt @loveydovey @Fredje @Rasmus. Dit vormt wel een goed beeld.

Het ligt er ook heel erg aan welk gedeelte denk ik. Ja, Kanaalstraat+zijstraten zijn overlastgevender, maar zelf houd ik van de sfeer daar, groentenkraampjes, allerhande winkeltjes. Ook steeds meer goede eetplekken, wat moderner dan de gebruikelijke kebabzaak. Er ligt sowieso een plan klaar om de Kanaalstraat rustiger te maken, meer ruimte voor groen, voetgangers en terrassen.
Ik heb van 2010-2013 aan de Vleutenseweg gewoond en nu sinds een jaar een appartement bij de sluis en vind het heerlijk!

Ik zoek een goede vaste lieve tandarts, heeft iemand misschien een tip? Met google is het zo lastig

Ik ben laatst voor het eerst weer sinds jaren naar de tandarts gegaan, naar Maliekwartier Tandartsen. Ze waren echt ontzettend aardig en begripvol en namen ook goed de tijd voor je. Daarnaast zijn ze ook heel duidelijk over de prijzen en bespreken ze die voordat je de behandeling/afspraak in gaat.

1 like

Ik zit al jaren bij Jaffapark, ben er erg tevreden over!

2 likes

Ik zit bij dental care aan de burg. Reigerstraat. Volgens mij heet mijn tandarts b.ollen. Een heel lieve vrouw die duidelijk en rustig alles uitlegt, beetje zelfde leeftijd. Mondhygieniste ook bij hun maar dat is op een andere locatie bij de berenkuil. Ik weet haar naam eerlijk gezegd niet

Ik zit hier ook idd. Maar heb er niet per se zelf voor gekozen. Toen de tandarts waar ik als kind bij zat met pensioen ging gingen wij daarnaartoe over met al z’n patiĂ«nten ofzo.

Anyhow mijn tandarts zelf vind ik een beetje meh, maar ik heb nooit echt wat dus het is prima. De vorige tandarts die ik hier had vond ik wel echt leuk maar hij is helaas weggegaan. Ze hebben daar ook prima mn verstandskiezen getrokken trouwens (waarbij de ondersten wel complexer waren).

Bij die mondhygiëniste kom ik ook, is denk ik dezelfde, er werkt daar maar 1 vrouw denk ik? Was eerst bij die man, maar dat was echt een martelgang (sowieso geen pretje maar de keer daarna ging ik naar de vrouw en was t minder erg haha) en die begon ook uit zichzelf over t bleken van mn tanden dat ik dacht uh nee :roll_eyes:

Ik woon er nu. Als je een vraag heb, kan je DM’en.

Tandarts Tuindorp is ook fijn! Ik zit er zelf al heel lang en ken meerdere mensen die inmiddels ook niet meer in de buurt wonen maar wel deze tandarts gehouden hebben omdat ze zo chill zijn.

Iemand tips voor een goede (liefst goedkope) pedicure in Utrecht? :blush: Voornamelijk ook met eelt verwijderen etc

Ik heb geen tip maar ga absoluut niet naar nagl studio, ze zijn goedkoop maar ook heel erg slecht

2 likes

Ben naar lot.us heal.th st.udio geweest. Hele fijne ervaring :slight_smile: Ze lakken niet, maar daar ging ik ook niet voor

1 like

+1.
Ik was hier in december voor gellak. Na een paar dagen alweer bij laten lakken, dat was wel gratis.
Maar mn nagels waren fucked erna zeg.

Ik ben op zoek naar een soort ‘huiskamer’ in de stad, waar ik in m’n eentje iets kan eten, maar daarna ook even rustig kan blijven zitten met een boekje of om een beetje te fröbelen (fotoboeken maken bijvoorbeeld). Dus iets waar je je niet meteen weggekeken voelt na het eten en waar het het liefst ook niet te druk is. Heeft iemand ideeen?