Ik woon in Zuilen en vind het echt heerlijk, t is bij mij in de wijk relatief rustig, alles wat je nodig hebt zit op 5 minuten fietsafstand en binnen een kwartier sta ik midden in het centrum.
Het is inderdaad wel aan het veryuppen, met als voordeel dat er steeds meer horeca deze kant op komt en als nadeel dat de huizenprijzen snel zullen stijgen.
Wat is âeen gemiddeld budgetâ, als je dat wil zeggen? Je hebt zelf misschien ook al op funda gekeken maar ik als ik zo kijk naar wat mijn vrienden aan huizen hebben gekocht/tegen zijn gekomen in hun zoektocht zit je in de populaire buurten a la vogelenbuurt, lombok, oudwijk, wittevrouwen en binnenstad al heel snel richting de 4 ton.
Zuilen vind ik heel leuk! De kant aan de Amsterdamsestraatweg vind ik zelf leuker dan de kant die tegen Overvecht aan ligt. Andere wijken waar ik zelf zou kijken als iemand die hier al heel lang woont: Hoograven (hoor dat dat best in de lift zit, ligt wel een beetje aan de buurt of het leuk is. Onder de Goylaan vind ik het minder sfeervol), Lunetten (niet heel mooie huizen, maar wel veel groen), alles rondom Tolsteeg/watervogelenbuurt/napoleonplantsoen vind ik erg leuk, Oog in al (maar dat is volgens mij al jaren best wel duur). Leidsche Rijn zou ik wel overwegen maar vind ik wel ver weg en wel heel erg vinexwijk.
oh ik zie dit nu pas, maar ik woon ook in Utrecht en 't lijkt me heel erg leuk! Is er eventueel nog plaats voor iemand?
@crazyplantlady onze max zit ongeveer op *, maar inderdaad wat @Candace zegt hadden we er ons al op voorbereid dat overbieden eerder de regel dan uitzondering is.
De wijken Oudwijk en Wittevrouwen vind ik persoonlijk ook erg leuk (die ken ik toevallig wel) maar heb ik de hoop inderdaad al een beetje opgegeven. Denk dat wij dan toch ook liever meer voor de rust en ruimte in het huis gaan, dan voor het karakter.
@Leuk123, @paraplu thanks voor jullie reacties en fijn omt e horen dat jullie Zuilen ook als leuk ervaren. Ik had zelf ook al het idee dat dit een goede wijk voor ons zou zijn omdat het er relatief rustig is, maar toch nog op fietsafstand van het centrum. Moet wel eerlijk bekennen dat mijn vriend en ik waarschijnlijk ook direct bijdragen aan die âveryuppingâ, als je het tenminste niet opvat als een scheldwoord Ook heel erg bedankt voor de verdere tips; heb ik zeker wat aan!
Woon zelf in Zuilen en vind het een fijne wijk! Zit wel een verschil in hoe diep je in Zuilen zit.
Ik raad je eigenlijk aan om gewoon veel huizen in verschillende wijken te gaan bezichtigen en daar ook even rond te lopen. Dan krijg je wat beter een idee wat je leuk en belangrijk vindt en hoe een wijk voelt.
Ja klopt gaan we ook zeker doen! Maar in Utrecht staan zoooooveel huizen in verschillende wijken te koop dat het wel fijn is om een beetje te oriënteren hoe mensen tegen wijken aankijken en te weten wat in ieder geval de wijken zijn waar je beter niet kunt gaan zoeken komende week gaan we in ieder geval wat bezichtigen in Zuilen!
Tof, veel plezier!!
Haha ik help ook mee met het veryuppen hoor Veel plezier met bezichtigen!
Yes stuur maar een berichtje dan voeg ik je toe!
@anon808047 veel plezier deze week! Ik vind zelf rotsoord en tolsteeg heel fijn,Rotsoord gaan ze de komende jaren ook nog meer vergroenen. Er is trouwens nog een nieuwbouw project dicht bij Utrecht centraal (Merwedekanaalzone) maar dat wordt behoorlijk duur.
Ja ik zag vandaag die prijzen
Maarja in mn eentje is het sowieso kansloos om iets te kopen haha.
Was ik ook al op gewezen door een collega inderdaad maar ligt ietsje buiten het budget 760 voor een (ruime) rijwoning⊠klinkt toch wel bizar
Een hele specifieke vraag, maar weet iemand of ze ergens amandelcroissants in Utrecht verkopen?
Ik heb een keer fantastische in Den Haag gegeten, en daar verlang ik regelmatig naar. In mijn woonplaats verkopen ze ze nergens.
@anon808047 Ik woon in Leidsche Rijn in een fantastisch huis, al zeg ik het zelf. Een huurwoning! Relatief veel ruimte en strakheid voor het geld. Krijg je in Utrecht zelf echt minder voor. Ik woon aan de kant van Utrecht, fiets daardoor in 15 minuten naar het Neude, echt prima te doen. Verder is in Leidsche Rijn centrum alles dat je nodig hebt aan winkels. Ik mis alleen soms wel het karakter van niet-nieuwbouw. Maar overall een aanrader!
Is het inmiddels al weer makkelijker om een woning te vinden in Utrecht? Twee jaar geleden was dat nog erg moeilijk
Starterswoningen zonder partner zijn vrijwel onmogelijk (niet alleen in Utrecht). Elke bezichtiging staan er nog 50 man in de rij
Ugh ja dit soort verhalen hoor ik ook van mensen om me heen die zoeken in minder bekende plaatsen. Wat demotiverend en hopeloos! Ik vraag me ook af hoe het komt, heb echt nul kennis van de huizenmarkt verder, maar vindt het een gek idee dat het zo moeilijk is een woning te vinden in zoân welvarend land.
Ja dat is zo treurig he, als alleenstaande kun je het wel vergeten
& @littlenumbers Absoluut. Overigens staat er bij mij in de straat (tussen alle sociale huur, studentenwoningen en nette rijtjeshuizen) voor een half miljoen een compleet gerenoveerde rijtjeswoning te koop Man man man. Heel knap gedaan allemaal, maar dat is echt te veel in verhouding.
Ik kom me ook even melden hier niet een geboren Utrechter, maar sinds mân studie woon ik hier (alweer 12 jaar) en nu sinds 5 jaar in mân eigen huis in Zuilen. Ik vind dit echt een super leuke buurt en ben echt dol op het Julianapark
Jaaa! Ik vind het zo leuk van het Julianapark dat al die kippen en pauwen daar zo los lopen.
Goede vrienden van mij hebben hun huis vorige week te koop gezet, waren binnen een dag 40 mensen voor bezichtiging + nog een reservelijst is uiteindelijk voor 80.000 meer verkocht