Het Utrechttopic

IJsselstein zou je ook nog kunnen kijken en Bunnik.
Naast Kanaaleiland en Overvecht in Utrecht zou ik in Zeist Vollenhove ook niet zo gauw als uitvalsbasis willen hebben. Vaak zijn de Bilt en Bilthoven sowieso vaak onbegonnen werk qua huurwoningen.

1 like

Ligt eraan waar in Vollenhove, stuk bij het winkelcentrum (de Montesorriflat) is heel goed te doen. Het stuk verderop zou ik ook niet willen wonen. Je zou bij Woongoed Zeist (weet even de nieuwe naam niet) voor de Montesorriflat in Zeist kunnen vragen. Deel daarvan is ook vrije sector en aantal jaar geleden best makkelijk om een appartement te vinden.

Zo’n onzin. Ik ken aardig wat mensen die in iniedergeval kanaleneiland erg leuk wonen, heb er nu zelf ook een leuk huis gekocht! Superleuke groep buren. Veel jonge en betrokken mensen. Woonde hiervoor rondom Zeist Vollenhove, nooit problemen gehad. Dit soort wijken verbeteren juist niet omdat iedereen er wel over praat, maar ze verder mijdt. Tuurlijk moet je altijd ter plekke kijken of je in een specifieke straat zou willen wonen, maar ik zou echt niet de hele wijk op de naam afschrijven.

Grappige toevoeging trouwens: Mijn enige negatieve ervaring in zeist was in een van de zeer goede wijken waar de (zeer jonge) buitenspelende kinderen nare opmerkingen maakten over mijn huidskleur. Ouders stonden erbij en keken ernaar.

11 likes

Nou ik ben inmiddels zo wanhopig dat ik overvecht of kanaleneiland wel zou overwegen haha. Wat een bak ellende is het toch… Ik kan geen huur van 900+ betalen in mn eentje en er is sowieso bijna niks :weary: ik zou al tevreden zijn met een kleine studio (zo lang ik mn keuken maar niet meer hoef te delen!!)

Nieuwegein vind ik echt heel leuk! En als je in de bovenste wijken woont zoals Galecop (echt hele leuke wijk), Zuilenstein of Batau Noord ben je echt zo in Utrecht. En een bepaald deel van de huurwoningen gaat ook via loting dus je hebt altijd (een kleine) kans,.

Dit is ook betrouwbaar. Voor starters op de woningmarkt.

https://www.jebber.nl/trip-rotsoord-utrecht/

Ja alleen die loting jonge :weary: ben nooit verder dan 4e plek gekomen en daarmee kom je er niet tussen.

Maar ik blijf trouw elke keer weer inschrijven op al die loting dingen haha.

Ai, wat kut. Daar had ik niet bij stilgestaan. Ik woon via woningnet, maar hoorde deze langskomen bij vrienden. Succes!

1 like

Hmm ‘onzin’ is niet helemaal waar vind ik. Ik heb er 1,5 jaar gewoond met mijn vriend, in een nieuwbouw appartement in een nog best ‘nette’ straat, en vanaf week 1 waren we al op zoek naar een andere woning omdat wij het gewoon echt niet chill vonden om in die wijk te wonen (en we zijn echt wel wat gewend vanuit een redelijk berucht dorp waar we vandaan komen). Er werd wekelijks ingebroken in onze parkeergarage/ fietsenstalling en autoramen op de parkeerplaats buiten werden regelmatig ingeslagen. Durfde op een gegeven moment geen vrienden meer uit te nodigen die een mooie auto hadden omdat ik bang was dat aso’s het weer zouden gaan vernielen. Ik kon ook amper met de hond over straat 's avonds zonder op een vervelende manier nageroepen of aangesproken te worden en sporten in de buurt was al helemaal niets. Misschien woonde ik dan toch net in de verkeerde straat idk, maar ik ben elke dag nog zo blij dat ik nu in Leidsche Rijn woon, wat een verschil.

Ik bedoel met onzin ook niet dat er geen negatieve ervaringen zijn hoor en dat die er zijn is gewoon erg naar. Het is nou eenmaal niet de beste wijk. Maar ik vind het zelf vooral jammer dat er nog steeds zo duidelijk: “mijd die wijk maar” wordt gezegd. Vaak ook op basis van ‘horen van’ in plaats van eigen ervaring. Ik heb zelf meerdere negatieve verhalen gehoord, maar ook behoorlijk veel positieve verhalen van mensen die bewust in kanaleneiland wonen en blijven wonen.

1 like

De makelaar Albert en muus in Utrecht heeft regelmatig studio’s van rond de €700/€800 en ik heb wel goede ervaring met ze.

1 like

Dankje voor de tip! Heb wel op een woning van hun gereageerd maar geen reactie gehad. Zal iniedergeval hun eigen site ook goed in de gaten houden en evt een mailtje sturen.
Heb voor komende weken nu 3 bezichtigingen staan dus gelukkig begint het een beetje te rollen, al is het allemaal kneiterduur #zoalsverwacht

Ik huur ook van Jebber en had destijds de mazzel dat er een nieuw project van hun klaar was toen ik een woning zocht. Er waren toen heel veel woningen (200+) en ook heel veel aanmeldingen maar daar vielen er nog veel van af die toch niet voldeden aan de inschrijvingseisen. Ik snap dat je daar nu niet zoveel aan hebt maar zij verhuren wel voor een redelijke normale prijs :slight_smile:

1 like

Heb je trouwens Bureau Standing al geprobeerd? Daar heb ik ook positieve verhalen over gehoord. Zij rekenen wel bemiddelingskosten volgens mij.

Ik heb zelf in Overvecht gewoond. Ik vond het wel prima, maar ik zou het wel onder aan mijn lijstje zetten.

Ik heb ook in Overvecht gewoond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel prima vond. Zeker Overvecht-Zuid, rond het winkelcentrum/het station. Maar inderdaad zoals @Pabbles zegt, ik zou bij voorkeur liever voor een andere wijk gaan.

Ik vind het geen onzin. Ik ben geboren kanaleneilandse (later verhuisd) en heb veel tijd doorgebracht in Overvecht (tot 5 jaar terug) en heb helaas wel veel vervelende dingen meegemaakt van uitschelden (wat ik gewoon negeerde) tot intimidatie en in mijn gezicht gespuugd worden.

In Zeist heb ik vooral last ondervonden van mensen met nogal een grote, luxe auto die als je op het fietspad rijdt, ook nog het halve fietspad willen innemen . Dus wat betreft rijgedrag vrij asociaal zijn.

Tuurlijk zijn bepaalde straten beter dan de andere maar heb toch te vaak mensen horen klagen dat hun auto weer de pineut was. Zelf zou ik er de aankomende jaren er niet aan moeten denken om weer te verblijven.

Weet iemand een plek voor een (schouder)massage in Utrecht?

Utrecht zelf is wellicht lastig maar misschien kijken naar de plaatsen dichtbij met een station (en rechtstreekse trein)? Vleuten, de Meern, Woerden of andere kant op richting de Bilt, Bilthoven? Ik weet niet hoe het daar nu is qua huren hoor, maar dan vergroot je je zoekgebied een beetje?

Over Zeist hoor ik ook verhalen dat het vroeger blijkbaar heel slecht was. Alleen merk er nu zelf helemaal niks van en kom uit een klein dorp. Laatst was er alleen een inbraakgolf die man is opgepakt en er zijn nog steeds wel plekken die bekend staan als daar wil je niet wonen L-flat bijvoorbeeld. Maar misschien heb ik gewoon geluk. Ik woon wel in de “slechte” wijk