Het Utrechttopic

Oehhh heb je deze nog of is ie al vergeven?

Ik heb het nog! Zou je het toevallig vanavond of morgen kunnen ophalen?

Vandaag ben ik tussen 18 en 18.30u op Utrecht cs denk ik, weet niet 8f dat uitkomt? Maar heb daarna andere verplichtingen. Morgen werk ik overdag thuis en zou ik tot ongeveer 18.30u ook ergens in Utrecht het pakket kunnen ophalen :slight_smile:

Dan is morgen denk ik het beste! Ik PM je even :slight_smile:

edit: oh je profiel is afgeschermd. Dan moet jij mij maar ff pmen haha

Heeft iemand een suggestie voor semi-educatieve uitjes om met een klein groepje 5vwo leerlingen te doen? Ik ben in charge om een ochtend met ze te vullen en ik wil het voor ons zo leuk mogelijk maken maar heb echt 0 inspiratie. Het moet dus behalve leuk ook iets aan leergehalte hebben.

Bak, ze hebben daar wel interessante exposities. Of misschien de dom under, Botanische tuinen, universiteits museum, sterren kijken bij Sonnenborg?
Maar dit is misschien niet ‘leuk’

1 like

Omg, zijn the graduates en beichies ongeveer even goed?! Dan is het tijd om over te stappen heur.

Dat klinkt heel leuk! Dank!

1 like

Botanische tuinen zijn dicht in de winter, helaas

1 like

Je hebt ook een kasteel waar ze ook leerzame activiteiten organiseren maar ben de naam even kwijt

1 like

Kasteel de haar, Haarzuilens maar dat is nog wel een endje uit de stad. of Slot Zuylen.

Het Utrechts Archief organiseert ook goede dingen

1 like

Universiteitsmuseum vind ik leuk! Met allemaal bizarre dingen op sterk water, een leuke botanische tuin erachter en veel dierenskeletten etc.

1 like

Als @Opperhoofd het toch niet meer wil, dan wil ik het graag! :slight_smile:

@Desalnietteplus @Ovenwant @SuperCoolePinda @crazyplantlady super bedankt voor jullie tips en info! Ik twijfel nu tussen een historische rondleiding van de UU en ‘gewoon’ naar het Univ.museum. Even bellen maandag wat ze daar allemaal concreet voor mijn doelgroep hebben want zo te zien is er aardig wat :grimacing:

1 like

Ik ga zo met een vriendinnetje naar Utrecht en we hebben heel veel zin in taart. Zij kent wel wat plekjes, maar advies is altijd welkom!
Wat raden jullie aan?

Carla’s conditorie, bakkerswinkel

2 likes

Ik vond frenchie cafe echt een tegenvaller, ongezellige boel. En de mega dure taart was niet te eten

Bij de streetfoodclub was wel heel lekker gelukkig!

Het was bakkerswinkel geworden en de worteltaart was echt geweldig, dank je voor de tip!

Dogma?

1 like

broodje mario of Ted’s of die vegan snackbar die nu blijkbaar waku waku heet (nog nooit geweest dus geen idee of het wat is)
of The Village (laf the Village)

1 like