Het TMI topic

Mm ja dit heb ik ook. Kan alleen niet echt duidelijk vinden of het echt kwaad kan voor de spiraal. Heb alleen een naar gevoel erbij dat je die spiraal er zo uittrekt dan. Auch…

Er zijn genoeg vrouwen die een cup gebruiken icm spiraal en nergens last van hebben. Maar ik heb ook verhalen gehoord over verzakken van spiraal of idd het compleet naar buiten komen ervan. Ik durf t niet aan omdat ik sowieso wel moeite had soms met het vacuum verbreken omdat ik een supper stugge/harde cup had. Als je altijd makkelijk t vacuum verbroken krijgt zal t risico kleiner zijn gok ik.

1 like

You can do it! Die tip die iemand al zei om schuin naar achter in te brengen en niet recht omhoog (want zo loopt je vagina natuurlijk helemaal niet) hielp voor mij heel erg met de cup. Werd veeel makkelijker ervan!

Meteen een beetje schuin en gewoon rustig

2 likes

Komt goed sgtje!!! En anders gewoon niet forceren. Tampons hoeven niet he? Ik draag ze ook never dus als ik ze in wil doen is het gelijk zon big deal

Ja beetje schuin, naar anatomisch plaatje kijken van google helpt haha. En ik probeer altijd rustig het gat te vinden en dan in 1 vloeiende beweging erin duwen met m’n middelvinger (denk ik?). En gewoon met een mini beginnen, dat is al een stuk makkelijker dan zo’n jumbo tampon

1 like

@sunmoonstars Het hielp mij in het begin (en nu ook als ik de menstruatiecup probeer in te brengen) om mezelf beetje af te leiden. Dus muziekje op of YouTube filmpje aan, dan zit ik wat rustiger en ben ik niet zo gespannen. Merk ook direct als ik op mijn werk wil verwisselen of alleen thuis, op mijn werk moet het toch wat opgefokte en sneller terwijl je echt rustig moet proberen te blijven. De andere meiden hebben je goede tips gegeven over het inbrengen, succes!

Ik heb een keer per ongeluk twee tampons ingehad. Dacht bij het verversen huh wat gaat dit moeilijk? Maar blijkbaar zat de vorige (dus degene van voor het verversen, twee terug dus) er nog in aahhh.

3 likes

“Zit je tampon recht ofzo?!?!?!”

On the other side: ik ben zo blij met mijn eigen wc na terug te zijn van vakantie. Gisteren 4x geweest om te kakken?!

5 likes

Edit: verkeerde topic!

1 like

Heeft er iemand ervaring met canesten gyno balance gel tegen bacteriële vaginose? Het is een zevendaagse kuur om afscheiding te verminderen. Ik ben benieuwd of het werkt, dus heeft iemand ervaring hiermee? Of andere tips? https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/canesten-gyno-balance-tube.htm?cross=0&gclid=EAIaIQobChMI3Mvg1tHV3AIVSl8ZCh0q9A17EAQYASABEgLvQ_D_BwE

Ik heb geleerd dat dat helemaal niet zo goed is voor je. En dat wassen met alleen water voldoende is. En katoenen ondergoed. Niet te veel synthetische stoffen dragen etc.

Ik kan het bij mezelf echt alleen als ik gehurkt zit op de grond. Met een voet op de wc rand of zittend op het toilet lukt niet. En wat ik dan doe is eerst met rechts met het topje vd tampon het gaatje zoeken en hem erin zachtjes recht omhoog inschuiven en daarna gebruik ik mijn linkermiddelvinger om hem schuin naar achter verder naar binnen te duwen en dan zit hij precies 1 middelvinger diep erin.
Op een andere manier lukt me echt niet want met links ben ik te lomp om het gaatje te vinden met rechts kan ik die hoek naar achter niet maken ofzo.

1 like

Ik heb wel zoiets gebruikt toen ik een schimmelinfectie had, op recept verkregen van de huisarts. Het hielp goed en snel.

Ik had vroeger een septate hymen, dus mijn maagdenvlies had een soort tussenschotje. Hierdoor dacht ik dat een vagina als het ware twee openingen had, want zo zag het er bij mij uit. Toen werd ik ongesteld en na 2 jaar ofzo wilde ik ook tampons gaan gebruiken, toen was ik denk net 14 jaar. Omdat ik dacht dat het normaal was heb ik een tampon ingebracht, en dat ging opzich wel redelijk oké. Maar toen kwam dus het moment dat ik hem eruit moest halen… En nou dat lukte dus niet omdat er een stukje weefsel voor zat die de tampon tegen hield. Dus ik mijn moeder het laten proberen, vet genant natuurlijk. Maar haar lukte het ook niet, en het was op een vrijdagavond en toen hebben we de hap gebeld omdat dat ding er toch een keer uit moest. Vervolgens heeft de gynaecoloog het vlies doorgeknipt en de tampon verwijderd. Schaamde me echt rot, maar gelukkig durfde ik na een aantal maanden weer tampons te gebruiken. Heel verhaal dit weer haha maar volgens mij komt een septate hymen geregeld voor…

8 likes

Heb je ook jeuk? Waren het witte kleine wormpjes? Kan zijn dat je vlees hebt gegeten waar het in zat en wat niet goed verhit was. Of dat je iets ‘besmets’ aangeraakt hebt en daarna je vinger in je mond hebt gedaan of iets. Je hebt daar pilletjes voor! 15335875065776694621072563729660|666x500
Die moet je gewoon innemen en dan 14 dagen later nog een. Zodat de eitjes enzo ook dood en weg zijn.

Kinderen hebben er bijvoorbeeld soms last van als ze in de zandbak gespeeld hebben waar bijvoorbeeld per ongeluk kattenpoep in lag. Kinderen steken hun vingers natuurlijk wat sneller in hun mond, dus zij raken ook wat sneller besmet.

Je hoeft je echt niet vies te voelen. Ik begrijp het wel, ik kreeg het vorig jaar op vakantie en wist ook niet wat mij over kwam haha. Zorg dat je na het toilet goed je handen was met zeep en maak wat vaker je deurklinken etc. schoon.
Die worm pilletjes kan je gewoon bij de drogist kopen zoals de Etos. Hoef je niet voor naar de huisarts/apotheek. Je kan alleen beter naar de huisarts gaan als het na die pilletjes nog steeds is.

1 like

Het was vandaag zoooo heet op de trein, het zweet stroomde van men lijf. En dit is wat ik achter liet :flushed:

Oeps

Heb het snel met men handen opgeveegd

11 likes

Aarsmaden?? Ik zou echt denken dat een corpsbal dit had bedacht. (ik heb ze ook gehad als kind @Twijfelaar, ze zijn gewoon super besmettelijk en het is echt niet ‘vies’)

7 likes

Nee joh geen klysma haha, het komt er vanzelf uit !

1 like

Wel binnen een paar dagen sowieso! Alleen ik had vooral heel veel jeuk en ik zag ze niet op mijn ontlasting zitten. Dus ik merkte het aan dat de jeuk voorbij was (thank god) en aan het volgende:

niet lezen met een zwakkere maag

Ik had dus alleen de jeuk, dus begreep echt niet wat ik had in eerste instantie. (Had ook nog nooit wormpjes gehad) Maar goed we waren dus op vakantie, maar kon gewoon niet slapen ervan. Toen heeft mijn vriend dus gekeken of hij kon zien waar de jeuk vandaan kwam. Nou toen zag hij dus die wormpjes zitten en eruit kruipen :nauseated_face::nauseated_face:. Dus een paar dagen na die pil (en toen de jeuk over was) heeft hij weer eens gekeken en toen zag hij er gelukkig geen meer. Maar echt omg zo goor voelde ik mij.

11 likes