Heb er niet echt naar gevraagd, misschien moet ik morgen even bellen. Aan de andere kant: zo’ n man doet hopelijk zn werk ook gewoon goed?
Heet een ingegroeide teennagel. Probeer er goed voor te zorgen (zie Google) want als het echt heel erg wordt heb je een (gruwelijk pijnlijk) probleem en staat er een operatie op je te wachten (met een nog gruwelijkere prik).
Groetjes, een ervaringsdeskundige
Volgens mij is een ingegroeide teennagel altijd te behandelen dmv een operatie. Dan snijden ze een stuk af in de lengte van je nagel.
Ik heb even gegoogeled maar het is geen ingegroeide nagel. Toch bedankt! Ik moet het wel in de gaten houden, m’n nagels knippen en zorgen dat het wondje niet gaat ontsteken
Is het de hele teennagel of heb je de teennagel ooit te kort afgeknipt en groeit nu het bovenstukje in? Dat laatste had ik en daar zorgde de pedicure er elke keer voor dat de nagel weer mooi vrij lag en dat er iets onder de nagel gedaan werd zodat de nagel wat omhoog groeide. Inmiddels zijn mn nagels weer lang genoeg en is het probleem verholpen.
Geloof dat je bij erg krom groeiende nagels ook een soort brace op je nagel kan zetten, waardoor hij rechter gaat groeien.
Wat moet je doen? Ik ben daar ook een keer geweest en het viel me zoo mee!
Precies zoals @Krabsalade zegt ja. En vanaf de kant als patiënt zijnde kan ik beamen dat het ook verschrikkelijk is zoals je zegt. Tenminste, de prik dan. Het voelde bij mij - want ik las op internet dat mensen het ook weleens mee vinden vallen - alsof er een naald van voor naar achter door je voet geprikt werd. Maar, ik had er zoveel last van* dat ik heel blij ben dat ik het heb laten doen. Dus ik vind het wel een aanrader, ondanks de prik. Je ziet er bij mij ook niets van gelukkig, ik heb ook weleens foto’s gezien waarbij teveel nagel was weggehaald waardoor het duidelijk zichtbaar was.
Vies verhaal
Bloed, pus en helse pijn als iemand maar per ongeluk tegen mijn teen stootte
Ja ik heb dit ook een keer laten doen! De prik was vervelend maar verder voelde ik er helemaal niks van. Durfde wel niet te kijken, mijn vader die ik had meegenomen is weggelopen toen hij zag hoe de arts bezig was. Heb daarna nog wel een paar dagen pijn gehad en mijn teen zat zo dik in het verband dat ik geen schoen aan kon (tip, laat het in de zomer doen zodat je slippers of sandalen kunt dragen). Maar achteraf gezien ben ik er zo blij mee, had het veel eerder moeten laten doen! Heb ruim een jaar af en aan een ingegroeide nagel gehad en alle huis- tuin- en keukenmiddeltjes werkten niet meer. Maar die pijn als je ergens tegenaan stoot of na een dag lang lopen was echt niet te harden.
Al jaaaaaaaren heb ik een bult boven op mijn hoofd. En die begon ooit heel klein, maar echt al 8 jaar geleden ofzo en groeide altijd kleine beetjes. Soms deed die wel pijn. En vooral als ik migraine had leek die extra druk uit te oefenen ofzo, zeer vaag. Als ik erop duwde deed die ook wel pijn, maar anders had ik er eigenlijk geen last van. Ik heb wel een paar keer op het punt gestaan de huisarts te vragen of hij er naar wou kijken maar iedere keer vergeten eigenlijk.
Vorige week maandagvoormiddag jeukte hij plots zo hard, maar heb er niet aan gekrabd of geprutst oid. En maandagnamiddag voelde ik er plots een kriebel en toen ik eraan voelde was hij nat?! Deed wel een klein beetje pijn maar toen ik erop duwde kwam er echt intens veel etter,pus uit. De dag erna nogmaals en sindsdien is hij weg.
Vind het stiekem best jammer dat het niet gefilmd is
Ja precies, ik liep ook op slippers haha. Mijn moeder viel bijna flauw toen ze zag wat er gebeurde. Ik heb ook niet gekeken hoor!
Haha herkenbaar. Heb zon plek weleens in m’n nek gehad. Niet normaal wat eruit kwam!
Hahaha ik ben blij om dat te horen! Ik voelde me al een beetje bezwaard omdat ik dacht dat de huisarts dit vast een van de rotklusjes vond, in zo’n vieze teen snijden. Maar dat van die grote stukken nagel lijkt me wel bevredigend ja haha.
Ik had zo’n ingreep dus bijna te pakken gehad een maand geleden. Thank god dat de medisch pedicure het nog heeft kunnen redden want als ik het zo allemaal lees word ik al helemaal slecht haha.
Kan nog precies die pijn voelen toen ze de verdoving gingen zetten in het ziekenhuis in mijn teen. Hoop het nooit meer mee te maken.
——
Ik ben eerder naar bed gegaan dan mijn vriend zodat ik allemaal scheetjes kan laten voor het slapen gaan.
Haha ja dat geloof ik! Misschien dat ik het vanaf jouw kant ook zo zou bekijken (als ik het niet smerig vond). Net zoiets als een puist uitknijpen waar veel meer uitkomt dan verwacht
Ik heb het hele weekend ernaar uitgekeken om te kunnen kakken op mijn eigen wc (was niet thuis). Man man man wat een opluchting is Dit, maar ben denk ik wel echt rot van binnen.
Heel mijn bilnaad is schraal want ik ben al twee dagen aan de diarree.
Fijn…
Ik had gisteren een heel lange ingegroeide haar in mijn oksel. Zo fijn om die eruit te halen
Oh mensen het komt er echt aan alle kanten er weer uit vandaag, gadverdegadver… Wil eigenlijk ff iets van ORS halen tegen uitdroging, zeker met deze temperaturen, maar ik durf gewoon niet weg van huis ivm de leegloop aan alle kanten…
Wat vervelend Inderdaad goed oppassen dat je niet uitdroogt, misschien is er iemand anders die even voor je naar de drogist kan gaan?
slim, nog niet aan gedacht!