Het The Ordinary / Deciem topic

Oeh waar? Heb net al even gezocht op LookFantastic, Douglas en CultBeauty maar is nog niks :c

Ik krijg mijn waterproof mascara er ook niet mee af, dus ik ben weer teruggegaan naar de oil cleanser van the Body Shop, die is heel fijn

2 likes

Ik heb zowel de reiginer als het masker.
De reiniger gebruik ik enkel als ik een droge trekkerige huis heb want ik heb van mezelf meestal een vette huid en heb het gevoel dat die squalene cleanser het erger maakt of zo.
Het masker heb ik gekocht omdat mijn geliefde salicylic acid niet meer op voorraad is maar ik merk niet echt verschil met andere kleimaskers of zo. Gebruik dan liever de bha/aha peeling, ook makkelijker af te wassen haha

Ja dat doe ik al maar ik blijf het gevoel behouden dat hij een laagje achterlaat helaas. Ik kan ‘m nog prima gebruiken maar doe het met periodes dus gelukkig geen miskoop

Meh, dan nog even hopen op een nieuwe voorraad :crossed_fingers:

Ik heb net een nieuwe routine aangeschaft van Paula’s Choice. Alleen ik heb het idee dat mijn huid de niacinamide mist. Ik kom er via internet niet helemaal uit of ik die voor of na de 2% BHA mag aanbrengen. Weet iemand toevallig of ik deze twee producten veilig in dezelfde routine kan gebruiken?

Niacinamide zal de werking van de BHA stoppen, als je het erna gebruikt. Dat komt omdat dan de PH waarde van je huid omhoog gaat. En als dat snel gaat, kun je een tinteling voelen en/of een rode huid krijgen. Niacin flush wordt dat ook wel genoemd. Hier meer info: https://theskincareedit.com/2019/05/14/niacinamide-aha-bha

Ik gebruik de niacinamide in de ochtend en bha in de avond. Is dat een mogelijkheid? In het artikel ook wat andere mogelijkheden.

Super heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga het artikel van het linkje even goed doorlezen maar de manier waarop jij het doet is zeker een hele goede optie voor mij!

1 like

Ik gebruik nu de Retinol 0,2% in Squalane en ben sinds deze week het dagelijks aan het gebruiken. Mijn huid is al zo erg verbeterd. Ik had gisterochtend echt een puspuist en in de middag was die gewoon weg? Normaal blijven puisten echt dagen op mijn gezicht

Ik mis de niacinamide van de Ordinary zo erg
Is er al nieuws wanneer die terug komt?

Oh wat chill! Ik checkte hele tijd de Douglas maar daar was ie constant uitverkocht

1 like

ik heb momenteel best een fijne routine

s’ochtends
reinigen met micellair water
bha exfoliant van Paula’s choice
alpha arbutine
hylaronic acid

s’avonds
reinigen met micellair water
aha exfoliant
alpha arbutine
rosehipseedoil

Inmiddels niet meer :sneezing_face: Ik probeerde het gisteren ook al en toen was hij er ook niet. Hoop dat hij weer terugkomt, ik vind de Bijenkorf vaak chiller dan Douglas.

Huh hier toch ook gewoon? In 30 en 60 ml

1 like

Heb m vandaag gekocht in Bijenkorf Utrecht. In store is ie er dus nog

1 like

Ik kom niet zo vaak in de stad ivm corona maar ik zal de eerstvolgende keer in mijn stad een kijkje nemen, dank je!

Ook @Luzarl, bij mij stond hij eerst als 'niet op voorraad!

Nu je slag slaan!

1 like

Die aha/bha is wel echt sterk, misschien dat je beter eerst de lactic acid (hebben ze in 2 sterktes) kan proberen, vooral als je niet gewend bent aan exfoliëren. Of de gycolic acid, die is wel wat heftiger dan de lactic acid maar niet zo sterk als die aha/bha.

1 like

Eens met @carrotcake. Dat wil zeggen, de 30%aha isiets wat je niet dagelijks gebruikt, maar wekelijks of maandelijks. Als je nog nooit geëxfolieerd hebt, zou ik beginnen met lactic acid 5%. Die is mild, maar goed, en dat kun je om de 2/3 dagen gebruiken in de avond. Exfolieren is juist goed als je een droge huid hebt, dat zul je wel merken. Let wel: je moet dan ook een spf gaan gebruiken overdag, want je huid wordt gevoeliger voor zon.

1 like

Als je niet meerdere producten wil kopen kan je het ook heel rustig opbouwen
Ik heb ook een droge huid en de AHA + BHA liet ik in het begin 3-4 minuten opzitten en toen ging het al best irriteren, dus langzaam opgebouwd en nu kan ik pijn en prikloos 10 minuten het erop laten zitten

1 like