Het The Ordinary / Deciem topic

Ik gebruik de glycolic acid elke dag, is het dan een goed idee om Lactic acid wekelijks aan toe te voegen? Gebruik wel trouw spf.

Waarom zou je dat willen? Beide zijn van de AHA groep, en glycolic wordt geacht wat sterker te zijn.
Ik kan me voorstellen dat je af en toe een BHA wil gebruiken omdat bha een olie-oplossend vermogend heeft en daardoor je poriën in kan. Helaas is de salicylic acid van TO al een tijdje niet verkrijgbaar.

(Persoonlijk kan ik de glycolic niet goed hebben op mijn gezicht, vandaar dat ik de lactic gebruik. De glycolic gebruik ik voor benen en armen.)

Ah oké, dat is duidelijk. Ik dacht dat lactic acid er nog bij kon in mijn routine. Ik zal hier dan wel lezen als de salicyc acid terug op voorraad is.
Waarom gebruik je glycolic op je benen en armen?

Ik heb bij sephora die vitamine c-set van ole henrikson gekocht (dag- en oogcrĂšme met serum) en ben benieuwd of het even goed is als de influencers beweren.

1 like

Het helpt bij hele droge benen, eerst exfolieren, dan vette creme erover. En tegen keratosis pilaris op mijn armen.

1 like

Heb jij misschien een tip voor goede bodylotion? Daar ben ik namelijk ook al een tijdje naar op zoek, ook voor droogheid en kp.

Heb de holy grail nog niet gevonden, maar tot nu toe vind ik de Dr Leenarts Bodycream wel het fijnst

Misschien dat ik nog eens de Uncover body lotion ga bestellen, maar die vind ik wel duur en niet zo makkelijk mee te nemen.

Oh, en ik vind ook een body oil soms fijn, momenteel gebruik ik de Nuxe (de Riche versie). Deze:

1 like

Ik gebruik de mixa atopiance of avene cica lijn.

2 likes

Ik ben nu 2 weken bezig met retinol en aaaah ik heb zo’n last van retinol uglies/the purge. Voel me er zo onzeker over en het vervelende is dat ik er niet vanaf kan blijven dus ik maak het zelf nog 10x erger. Hopelijk is het snel voorbij.

Ik heb een gemengde huid die ook wel vochtarm is denk ik, met vooral onzuiverheden op de T-zone maar daar heb ik ook de schilfertjes.

Ik had nu dit schema bedacht, wat vinden jullie ervan:

‘s ochtends:

• Watje met micellair water
  • Afwassen met water
  • TO Buffet
  • TO niacinamide + zinc
  • TO caffeine solution onder de ogen
  • SPF50 (heb er een besteld van Biore)

‘s avonds

• watje met micellair water
  • oil cleanse (green cleansing oil van Purito)
  • water cleanse (hydrating cleansing lotion van Cerave)
  • TO Granactive retinoid emulsion 2%
  • TO Hyaluronic acid 2% + B5
  • TO Ascorbic acid + alpha arbutrin (heb neiging tot pigmentaties)
  • Neutrogena aqua gel (kreeg ik als tip van een dermatoloog, is schijnbaar heel vochtvasthoudend. Hij suggereerde hem al op te doen na cleansing als de huid nog vochtig is, maar dan zou ik hem voor m’n sera gebruiken?)

Ik denk zelf niet dat micellair water op een schone huid echt voordelen heeft eigenlijk, lijkt me een onnodige stap. Maar ik weet het niet zeker. Ik gebruik een verfrissende tonic ipv micellair water, heb dat zeker wel vier jaar ook dagelijks gebruikt omdat dat toen ‘in’ was.

Heb je last van de granactive retinoid? Of gebruik je nu retinol en wil je hier op over?
En is dit nu al je routine of wil je hier naar toe?

Ik weet niet of een acid na de granactive een goed idee is. En de hyaluron en de aqua gel hebben dezelfde functie, dus misschien niet in dezelfde routine. Eigenlijk zou ik na de granactive alleen nog de aqua gel doen.

Hier een schemaatje wat je wel en beter niet kunt combineren. https://www.deciemchatroom.com/the-ordinary-products-you-can-mix/

Ik wil inderdaad over op granactive!
Super bedankt voor de informatie, ik dacht dat je vit C en retinoid wel samen kon gebruiken. Dus beter om en om dan?

Ja ik worstel ook altijd met vit c, omdat het zo moeilijk gecombineerd kan worden. Daarom gebruik ik zelf de acorbyl glucoside in de ochtend met de buffet en niacinamide. De granactive is zo fijn, die wil ik iedere dag gebruiken, behalve de 2 x per week dat ik lactic acid gebruik om te exfolieren.

Door medicatie gebruik is m’n huid ontzettend veranderd het afgelopen jaar. Heb over bijna mijn gehele gezicht grote en verstopte poriĂ«n, het is mega vet en heb op vooral mijn wangen/kaak last van kleine bultjes.

Ik ben zelf even compleet het spoor bijster wat ik hier mee aan moet, vooral qua het combineren van producten. Ik heb echt nog een shitload aan (ongeopende) producten liggen. Kunnen jullie me op weg helpen met een ochtend en avond routine?

Even in m’n lade gedoken en dit heb ik nog liggen:

Buffet

Granactive Retinoid 2% Emulsion

Natural Moisturizing Factors + HA

Lactic Acid 5% + HA 2%

Caffeine Solution 5% + EGCG

Niacinamide 10% + Zinc 1% Serum

Hyaluronic Acid 2% + B5 Serum

AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution

Je huid lijkt erg uit balans te zijn. Belangrijk is dan om zo weinig mogelijk producten te gebruiken en langzaam een product per keer toe te voegen en kijken of het wat voor je doet.

Basis is een hele milde cleanser voor 's ochtends en 's avonds en een zonnebrand voor overdag. Wat gebruik je en vind je dat fijn?

Dan zou ik 's avonds beginnen met de lactic acid, eerst om de 2 dagen en langzaam opbouwen. Geef je huid de tijd om te herstellen, dat kan wel 4 weken duren (dan is de bovenste huidlaag vervangen).
Op de andere dagen 's avonds kun je de hyaluron gebruiken en als je daar behoefte aan hebt, afsluiten met de NMF. Maar dat hoeft niet.

In de ochtend na reiniging, kun je wat druppels niacinamide aanbrengen, en wat spf. Verder niets.

2 likes

Het enige wat ik verder op m’n huid gebruik is de Tinted Moisturizer Oil Free met SPF 20 van Laura Mercier, inderdaad omdat ik m’n huid verder zoveel mogelijk met rust wil laten maar Ă©cht niet met al die black heads over straat wil. :joy:

Verder gebruik ik de Oil Eliminator Cleanser van Kiehl’s en een simpele micellair water voor m’n make-up. Maar ik sta open voor elke andere aanbeveling - wil zo graag m’n gave huid terug.

Ik heb geen tips, maar dit had ik zo geschreven kunnen hebben. Ook door (denk ik) medicatie ineens een super slechte huid gekregen op m’n wangen vooral. En heb ook geen idee meer.
Hopelijk kom je er snel vanaf en kan je iets vinden dat voor je werkt!

1 like

Heel eerlijk : ik zou beide afraden. De miscelair water blijft op je huid liggen en kan daar irriteren. En die Kiehls, daar zit meer parfum in dan het actieve ingredient waar ze het me verkopen, de salicylic acid. En een scrub
 Echt ga exfolieren met de lactic acid, misschien is de salicylic masque iets voor je, en koop een simpele reiniger die je met water verwijdert. Bijv de milky reiniger van Kruidvat voor de gevoelige huid, of die van dr Leenarts bij Etos. Back to basics. En dan rustig opbouwen.

2 likes

@Friemel eens met @TanteBetje. Deze reiniger is ook top:

4 likes

@Mimosa dank voor de hulp! Ik ga er mee aan de slag. Ik zal tussendoor nog wel een paar keer met vragen komen, if that’s okay. :grin:

2 likes

Dit topic lijkt soms wel hogere wiskunde. Ik wilde de Caffeine Solution voor m’n wallen en Niacinamide voor m’n onrustige kin kopen en verder eindelijk niets
 maar lees zoveel over combineren van bepaalde producten dat ik het spoor soms een beetje bijster ben.

In de ochtend heb ik al 100 stappen die ik doe voor mijn make-up, dus heb niet echt behoefte aan nog meer handelingen

2 likes