Het The Ordinary / Deciem topic

Zoals @Stjerne zegt is buffet wel een goede!

Retinol werkt ook tegen huidveroudering, er zijn verschillende sterktes te krijgen van TO (de sterkste kunnen wel irriterend of te heftig zijn). Op deze site kun je de verschillende soorten zien: https://theskincareedit.com/the-ordinary-retinoid

2 likes

@Stjerne @HvO @carrotcake Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik zeker wat mee. Buffet klinkt goed en een olie erbij eigenlijk ook wel. Het liefst geef ik hem een uitgebreide routine, maar hij is wel een beetje van de basic en low maintenance haha. Misschien gaat hij overstag als hij de resultaten ziet en anders kan ik bijv de olie overnemen, want die klinkt ook wel goed voor mijn huid. Thanks allemaal!

1 like

Misschien is zo’n setje dan leuk te geven? https://theordinary.deciem.com/product/rdn-the-no-brainer-set?redir=1
Met de NMF, buffet en advanced retinoid.

1 like

Thanks voor de tip! Ik ga er even naar kijken. De naam ‘no brainer’ klinkt in ieder geval goed. En een mooi prijsje ook zo.

Dank je wel voor het delen! Goed om te horen dat je moeder hier blij mee is. Zo te zien is in ieder geval Buffet een goede, en ook de rose hip seed oil zie ik vaak voorbijkomen. Ik ga nog even puzzelen met de producten omdat ik een hele uitgebreide routine bij mijn vader moeilijk kan verkopen.

Ik kan nergens meer de producten bestellen die ik altijd gebruik. Heeft iemand nog een tip qua verkooppunten buiten de Douglas/Bijenkorf?

Ook niet bij deciem zelf?

Oeps daar had deze sukkel nog niet gekeken.

Ik heb een paar keer bij Deciem besteld en dat bevalt prima.

Afgelopen zondag heb ik ook weer toevallig een bestelling gedaan, komt donderdag binnen. Het gaat nogal slecht met m’n huid de laatste paar maanden, dus hopelijk komt er weer wat verbetering in. Ik ga ook wat nieuwe dingen proberen, ik ben benieuwd!

Ik werd er net op gewezen dat de eigenaar van Estee Lauder (die aandelen heeft binnen TO) fervent trump aanhanger is en financieel ook steunt. Ik weet er het fijne niet van maar voor mij eigenlijk een reden om naar andere skincare te kijken. Als iemand meer info heeft hoor ik het graag!

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-06-04/estee-lauder-employees-call-for-ouster-of-heir-for-trump-support?sref=Of7mcH17

The Ordinary was altijd al problematisch met hun eigenaren

Misschien is the Inkey List een goed alternatief? Niet hier in Nederland te koop maar wel via engelse webshops. Hoor er veel goede verhalen over.

Ja stond ook nog onder die facebookpost samen met paula’s choice! Ga er eens naar kijken

Ik ben echt groot fan van Paula’s Choice. Heb maar 2 producten van haar, de retinol en vitamine c serum maar dit heeft mijn huid echt geholpen. Veel meer dan the Ordinary. Wel stuk duurder maar ik koop het dan 2x per jaar met die Glamour Day korting en dan kan ik er ruim mee vooruit. (Geen idee van haar politieke opvatting trouwens.)

Hoe vaak mag je vitamine c gebruiken in een week?

De suspension 30% in silicone. Ik gebruik nu niacinamide om de dag en dan de vitamine c de andere dagen. Ik vermoed dat niacinamide zorgt voor purging bij mij dus wil eigenlijk even zonder en kijken hoe dat gaat. Vroeg me dus af of ik dan elke avond vit c moet gebruiken. Ik gebruik ook de aha + bha peeling een keer per week/ twee weken (ligt eraan of de zon schijnt)

Gebruikt iemand de reiniger van TO? Twijfel om hem te proberen. Ik wil toch weer nieuwe producten van TO proberen haha. Mijn routine is niet echt optimaal mm. Ga de niacaminde niet meer gebruiken, krijg ik teveel puistjes van helaas. Heb nog 2 volle dus mocht iemand ze willen overnemen!

Gebruikt iemand Salicylic Acid 2% Masque? Ben aan het twijfelen. Ik gebruik nu af en toe Niacinamide 10% + Zinc 1%, weet niet of ze goed te combineren zijn.

Yesss ik! De squalane cleanser. Ben begonnen met de kleine tube om uit te proberen en de grote is onderweg. Hij voelt heel fijn en haalt makkelijk mijn wenkbrauw make-up en waterproof mascara eraf :ok_hand: Mijn huis voelt erna ook heel zacht en schoon.

1 like

Ik gebruik ook de squalane! Vind hem voor mijn huid erg fijn, maar mijn mascara krijg ik er niet helemaal af. Dan moet ik best boenen en dan krijg je dat spul in je ogen, dat is geen aanrader. Sowieso krijg ik deze mascara nergens mee weg, dus als hij op is ben ik blij als ik een ander kan kopen haha.

1 like

Ik krijg mij make-up er ook niet helemaal mee weg en ben terug overgestapt naar die van Kiehls (Ultra facial cleanser)

1 like