Het The Ordinary / Deciem topic

Ik ben echt een noob met gezichtsverzorging. Ik wil nu producten van The ordinary gaan bestellen, want heb echt weer veel last van acne/puisten. Vooral op m’n kin.

Het is wel hormonale acne, dus vraag me af in hoeverre producten hier echt mee kunnen helpen. Heb pcos en sinds ik van de pil (Diane-35) af ben, veel acne. Na m’n zwangerschap weer begonnen met de pil (microgynon 30), maar blijf last houden van puisten.

Welke producten zouden jullie aanraden?

Ik had zelf ook erg veel last van puistjes en bij mij heeft de niacinamide 10 + zinc 1 echt wonderen gedaan! Het werd wel eerst een tijd erger voordat het beter werd (en heb dat ook vaak in reviews van anderen gelezen) dus je moet wel een beetje geduld hebben

Ja ik las hier al wel positieve verhalen over! Ga ik die in ieder geval kopen. Waar heb jij deze gekocht? Want bij douglas/Bijenkorf is ie uitverkocht zie ik.

Ik heb toevallig een paar dagen geleden de niacinamide besteld bij deciem.com! Je moet daar wel onder de 25 euro verzendkosten betalen helaas

Merk je verschil aan je huid sinds je dubbel reinigt? Ik gebruik nu de neutrogena facewash en daarna een toner maar zou ook graag een olie reiniger toevoegen

Ik heb dit ook enorm, echt hormonaal. Niacinamide is voor mij ook een lifesaver en ik heb het idee dat glycolzuur mijn huid ook echt veel goed doet. Ik heb ook ontdekt dat ik echt niet tegen siliconen kan, dan zit mijn gezicht binnen een paar dagen onder. Dus van TO gebruik ik alleen producten zonder siliconen

Ik heb maar een deel van dit topic doorgelezen dus hoop dat dit niet al 10x gevraagd is maar:

Ik lees overal goede verhalen over de 30 AHA / 2 BHA voor acnehuid, maar ik lees ook dat dit niet ‘voor beginners’ is. Nou ben ik niet zo dom dat ik denk dat elke dag exfoliëren goed is of dat ik het er een uur op wil laten maar qua gebruik ben ik wel een beginner. Mijn acne zit vooral op schouders/rug, aangezien dat minder gevoelige huid is denken jullie dat AHA/BHA hiervoor kan? Of beter een mildere exfoliant of een ander product met (alleen) salicylzuur?

Ik heb mn ordinary producten binnen. Alleen die niacinamide moet je dus s ochtends en s avonds doen, maar s avonds wil ik ook de retinol 0.2% gaan gebruiken (ben nu eerst alleen met de niacinamide gestart, rustig opbouwen). Wat is dan straks de volgorde in de avond, eerst niacinamide of eerst retinol?

En voor mensen met een (hormonale) acnehuid, welke crème/serum gebruiken jullie?

Ik heb best lang zitten uitvogelen wat ik met de acne op mijn rug aan moest. Heb inderdaad ook een tijdje het aha/bha masker gebruikt, maar het hielp niet. Ik ben toen salicylzuur van the Ordinary gaan smeren en toen ging de acne heeel snel weg. Ik smeerde 's ochtends en 's avonds maar daar kreeg ik wel een heeele droge huid van. Dus ik zou beginnen met 1 keer per twee dagen smeren en dan ook hydrateren met een goede creme erna.

1 like

Dankjewel! :purple_heart:

1 like

Ik gebruik retinol altijd na m’n andere serums maar voor m’n crème, dus als voorlaatste stap 's avonds. Ik gebruik nu een hele basic aloe vera crème omdat ik nog geen goede heb gevonden voor een acnehuid (zonder parfum enz), ik gebruik wel 2x per dag de Paula’s Choice BHA en dat werkt wonderen voor m’n huid.

Je zou ook een wash met salicylzuur of benzoylperoxide kunnen gebruiken, kan je halen bij de apotheek :blush:

1 like

Ik kan echt niet met die pipetjes omgaan joh, hoe doen jullie dat?? Haha

Gewoon in m’n handpalm en voor elk product heb ik een bepaald aantal druppels :stuck_out_tongue:

1 like

Ja ik krijg bijna geen product in/uit de pipet bij de niacinamide. Deed het eerst rechtstreeks op mn gezicht maar nu doe ik het ook eerst maar in mn handen, moet er nog wat handigheid in krijgen haha.

1 like

Ik heb laatst euk 134 en buffet + copper peptides besteld om toe te voegen aan mijn (al best wel uitgebreide) routine. Maar ik kom er nu pas achter dat die producten niet met elkaar gecombineerd mogen worden, en beide mogen ook niet met een acid gecombineerd. Dat is super onhandig want in de ochtend gebruik ik azelaic acid en in de avond glycolic acid. Zou het wel gecombineerd kunnen worden als ik gewoon heel lang wacht? Ik kan 's avonds bijvoorbeeld wel een uur ertussen laten. Heeft iemand ervaring met het introduceren van deze producten in een routine met acids?

Thanks, bij mijn amino acid lukt het nu, maar bij de niacinamide niet. Dat is ook dikkere vloeistof natuurlijk, maar heb echt het idee dat het pipetje niet goed werkt :frowning:

Mijn glycolic acid is nu bijna op, die had ik tegen keratosis pilaris maar ik heb niet het idee dat het echt iets doet. Dus die ga ik niet opnieuw kopen, tenzij ik in de komende tijd toch verschil merk. Ben benieuwd of ik bij m’n nieuwe producten verschil ga merken! Gebruik het nu een aantal weken.

En ik wil nog steeds de Granactive Retinoid 2% in Squalane maar die is al zooo lang niet leverbaar.

Pfff ja zo vervelend! Al bijna een halfjaar niet meer te koop. Ben maar uit frustratie aan de 0.2% Retinol begonnen, maar die irriteert wel een beetje.

1 like

Iemand hier ervaring met TO producten voor de oudere huid? Voor vaderdag wil ik mijn vader graag wat producten van TO geven. Onze huidtypes zijn vergelijkbaar (droog en licht gevoelig), alleen is hij eind 50 dus heeft hij meer rimpels en hyperpigmentatie dan ik.

Ik zat in ieder geval te denken aan NMF, omdat die bij mij ook goed werkt. Verder weet ik dat hij 1 keer in de week een scrub gebruikt. Ik zou hem hiervoor in de plaats graag een andere peeling geven. Zelf gebruik ik de Lactic Acid 5% + HA, maar ik denk dat deze te mild is voor 1 x per week. Iemand een aanrader hiervoor?

2 likes

Misschien Buffet erbij tegen hyperpigmentatie, lijntjes en droge huid? Voor mijn droge huid helpt Hyaluronzuur heel goed. Als peeling gebruik ik de AHA 30%+BHA 2% en die werkt ook prima voor 1x in de week.

Dan zou hij Buffet + Hyaluronzuur + NMF hebben en 1x in de week de peeling.

1 like