Het The Ordinary / Deciem topic

Same :frowning: Probeerde het weer eens met een nieuw flesje maar zit meteen helemaal onder. Wat een rotspul. Dus als iemand nog wil met 2 druppels er uit :joy:

1 like

Iemand hier interesse in de squalane cleanser tegen verzendkosten? Ik vind hem niet fijn. Heb 'm max 4x gebruikt dus bijna vol nog

Ik heb het op mijn billen gedaan die zijn ook lekker zacht nu, maar oksels is ook goed idee!

2 likes

Ik wel! Past het door de brievenbus, denk het wel toch?

Ja hoor! Stuur me anders even een pm met je gegevens, dan regel ik het!

Ik gebruik nu ook die niacinemide, de eerste week smeerde ik het 2 keer per dag en dan iets van 3 druppels direct op m’n gezicht, toen had ik nog niet echt gelezen van de outbreaks. Het leek best goed te gaan, maar ik kreeg helaas ook op mn wang ineens onderhuidse puisten, eigenlijk hoe ik ze normaal nooit zou krijgen dus ik doe nu 1 druppel mengen met mijn 100% squalance.

Wie gebruikt er nog meer die plant derived squalance? de volgende ochtend voelt mn gezicht wel lekker glad, alleen het t idee dat het totaal niet intrekt en de helft van het product in mijn kussen verdwijnt

vraagje trouwens
ik heb een beetje zo’n donker randje rondom m’n lip, ik heb het volgens mij nog niet zo lang maar ik stoor me er best aan en heb dus ook al een paar keer gehad dat mensen dachten dat ik daar nog chocomel had zitten ofzo dus best wel akward, jullie een idee wat ik daar voor kan gebruiken? vind die acids nogal spannend rond de mond…

hmm misschien moet ik gewoon een beetje minderen dan,
ja voor mijn gevoel werkt het wel lekker, heb zelf geen creme dus daar kan ik het nu niet mee mengen. Eerst deed ik het na elkaar opbrengen en dan had ik het idee dat het een beetje ging rullen, maar misschien was dat omdat ik toen nog meer niacinamide pakte.

Ik gebruik 3 druppels squalane en meng het met mijn dag en nachtcrème. Trekt dan snel in en werkt als een tiet. Op zichzelf vind ik de squalane te droog en blijft het idd op mijn huid liggen

Hoe bevalt de retinol? Ik ben begonnen met de retinol 0,2% in squalane. Ben erg voorzichtig geweest en heb het om de twee dagen gebruikt, ik merk geen irritatie (alleen heel toevallig een puistje onder mn lip. Ik heb misschien 1x per jaar een puistje dus zou van de retinol kunnen komen of mn jaarlijkse puist haha) Ik ga het nu in elk geval vaker gebruiken en dan omhoog in sterkte. Ik vind het wel prettig dat het in squalane zit maar het duurt wel eventjes voor het intrekt maar sochtends is het helemaal weg @Tralala

Ik heb je tip opgevolgd om hem te mengen met de rosehip oil en dat bevalt tot nu toe echt heel erg goed! Ik ben meteen 1% retinol in squalane gaan gebruiken omdat ik daarvoor al enkele maanden de Retinol tonic van Pixi gebruikte. Ik merkte wel dat ik hem ‘puur’ toch iets te sterk vond. Ik zag geen zichtbare irritatie, maar mijn gezicht kriebelde toch een beetje en 's ochtends voelde mijn huid nogal droog aan. Maar mengen met rosehip vind ik echt een topcombinatie, dus thanks voor de tip!

1 like

Oh fijn! Ik ga de rosehip olie op mn lijstje zetten voor als ik een hogere sterkte retinol ga gebruiken.

1 like

Waarom is de Azelaic Acid altijd uitverkocht bij Douglas? Hij is op en kan op dit moment echt niet zonder :sweat_smile:

Slim! Ga ook meteen inslaan als hij weer te bestellen is

Ik ben echt super tevreden over de producten die ik gebruik. Ik merk echt dat m’n huidstructuur verfijnder is geworden, vooral naast m’n neus en op m’n wangen. Ik heb ook minder roodheid in mijn gezicht.

Ik heb alleen nog wel last van puisten op mijn kin, ik denk dat ze hormonaal zijn. Voor het gebruik van The Ordinary producten had ik er ook al last van. Heeft iemand nog een aanrader wat ik daarvoor kan gebruiken? Een exfoilant misschien?

Ik gebruik nu de hyaluronic acid 2% + B5, Niacimide, the natural face cream, en de chia zaad olie. Op die producten gaat mijn huid dus super, op m’n hormonale puisten na.

Acids zijn dan zeker aan te raden. Je zou de AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution wekelijks als masker kunnen gebruiken. Voor dagelijks gebruik kun je de Azelaic Acid toevoegen.
Succes!

1 like

Super! Dankjewel, ik zag al dat het bij Douglas niet op voorraad is. Dus ik bestel het maar even via Lookfantastic!

Ik merk dat ik onderhuidse puistjes krijgt van de AHA BHA peeling, wat ik heel vervelend vind want ik krijg er zo’n zachte huid van. Heb het nu drie keer gebruikt en de eerste 2 keer kreeg ik de dag erna één onderhuids puistje. En na de derde keer kreeg ik er maar liefst drie
En ook nog eens echt pijnlijke en grote, ook op plekken waar ik ze normaal nooit heb.

Geen idee of dit purging is of dat mijn huid er niet tegen kan. Zou ik moeten stoppen of gewoon vol doorgaan?

Hm, lastig. Als ik puistjes krijg na een peeling, zijn het meestal van die kleine, witte puntjes die ik zo kan uitknijpen. Hierbij is het duidelijk dat dit extra talg is dat door de peeling naar de oppervlakte gekomen is. Wat jij beschrijft, is natuurlijk helemaal anders. Ik ben geneigd om te zeggen dat dit toch eerder een soort reactie is … Heb je dit ook bij andere peelings/zuren?

Ik heb verder alleen de Hyaluronic acid en ik vind het lastig in te schatten wat die voor mijn huid doet omdat ik daarmee tegelijk begon met de BHA AHA peeling

Laatst op het forum vertelde iemand dat ze een of ander acid op haar oksels gebruikt had en nu hele zachte oksels had. Dat bracht me op een idee want ik heb nog een flesje mandalic acid staan. Even wat gegoogeld en wat blijkt? Je kan AHAs en BHAs dus heel goed onder je oksels gebruiken en daar zelf deodorant mee vervangen doordat bacteriën die normaal voor zweetgeur zorgen minder goed overleven.
Dus dit is dag 3 zonder deo het gaat echt goed! Ik zweet natuurlijk wel gewoon (klein beetje) maar het stinkt niet. En inderdaad zachte oksels en geen bultjes meer. (Mijn huid reageert vaak ook niet zo goed op deo dus had de laatste tijd allemaal kleine bultjes)
Zou het echt chill vinden als ik nu geen deo meer nodig heb.

9 likes