Het The Ordinary / Deciem topic

Wat leuk dat dit topic weer helemaal leeft zeg!

Heb ook het idee dat producten van The Ordinary ook steeds bekender worden. In ieder geval is het bij de Douglas vaak uitverkocht.

Ik heb echt veel in huis nu van The Ordinary en ik vrees dat ik teveel door elkaar gebruik.
Mijn huid was voorheen best droog met veel onderhuidse puistjes, maar helaas is het nu echt één vette bende met enorme break-outs. Helaas nu ook heel erg op mijn decollete en hele rug :frowning:

Weet dus eigenlijk geen goede routine meer.
Door de peeling (AHA 30/ BHA) wordt het in ieder geval wat minder rood allemaal. Dus dat probeer ik in ieder geval wel weer wekelijks te doen.

De niacinamide werkt voor mij niet super. Krijg bij langdurig gebruik juist meer puistjes, zoals ik al veel in de reacties las.

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor een goede routine.

Op dit moment is het meestal zo:

Ochtend: wassen met water
azelaic acid suspension 10%

Avond:
Wassen met squalane cleanser
en dan: of tea tree olie óf salicylzuur.

Maar dit is dus niet genoeg. Iemand aanvullingen?
Ik zou eigenlijk een moisturiser moeten gebruiken maar ik ben best huiverig dat mijn huid alleen maar vetter word.

Liefs!

Ik heb net voor t eerst de aha en bha peeling gebruikt. Voelde het een beetje prikkelen op een plekje waar ik me had gekrabt maar verder ging het gewoon prima. Mijn huid is wel al aha en bha gewend. Mn huid is nu heerlijk zacht en glowy. Wel jammer dat ik nu vanavond geen retinol kan gebruiken, ben een beetje verslaafd aan de squalane waar t in zit haha.

1 like

Thanks voor je reactie!

Heb het artikel gelezen, heel interessant en het klinkt bekend. Mijn acne is voornamelijk hormonaal (helaas niet veel aan te doen op het moment…) maar ik denk dat inderdaad het gebruik van peelings en heftige producten zonder spf of moisture teveel van het goede is.
Het is ook niet zo dat ik het niet in huis heb (ik heb gewoon de natural moisturiser en de spf van the ordinary) maar bang dat het mijn vette huid erger maakt. Dus die ga ik weer toevoegen aan mijn routine!

En voor de rest ben ik het nog allemaal aan het uitvogelen wat helpt bij een vette huid met acne!

Ik heb een vette huid met acne maar je huid kan tegelijk ook vochtarm zijn dus een moisturizer maakt je huid niet per definitie vet. Ik gebruik die olaz 7 in 1 en dat gaat prima!

Dankje voor je reactie!

Klinkt goed! Misschien een hele domme vraag , maar: gebruik je hem ‘s ochtends en ‘s avonds of alleen ‘s ochtends óf ‘s avonds? :blush:

Ik alleen ‘s ochtends, ‘s avonds hou ik me aan de routine van the ordinary

Oh oke!
Zou je willen delen welke routine je doet?
Dan kan ik dat een beetje gebruiken als richtlijn, aangezien we een soortgelijk huidtype hebben!

Sochtends water, hyaluronzuur, niamcinamide en die olaz

‘S avonds was ik mn gezicht met vitamine C poeder, daarna azelaic acid en dan een olie

Is dat masker wel ok als spot treatment? Want inderdaad, dat andere spul is overal out of stock zag ik…

En even een ander vraagje mbt de welbekende rode peeling, mag je daarna in de zon/onder de zonnebank? Binnen hoeveel dagen is dat weer ok? Zonnebank is voor mijzelf niet echt van toepassing, maar zon dus wel…

&kienke
Ik mis de BHA van TO ook erg, maar de beste vervanger die ik heb gevonden is die van Paula’s Choice. Je kan die ook in een kleine verpakking (travel size) bestellen. De liquid vond ik het fijnst werken, dat heeft de structuur van een toner. En deze is ook goed als spottreatment te gebruiken, maar dan is de gel misschien fijner.

Als spot treatment gebruik ik ook nog wel eens deze van Origins:

Ik wil die rode peeling gaan kopen en de d.ouglas dame zei dat ik die niet gebruiken in combinatie met mijn Clinique toner. Klopt dat?

de type 2 clarifying lotion, een paarse met groene dop (lukt niet om een foto te plakken)

Oke! Heb je misschien een andere tip ipv die peeling? Ik wil graag van mijn littekens af en mijn huid ziet er soms ‘grof’ en los uit alsof hij dus ververst moet worden (wss van de acne die ik heb gehad)

Mijn eerste tip is om die toner uit je routine te bannen. Het 2e ingredient is alcohol denat. Dat is echt een heel slecht ingredient voor je huid. Het droogt je huid uit, in plaats van dat het gehydrateerd en soepel zou moeten zijn.

Verder zou ik je adviseren eerst je huid te verzachten en een goede huidbarriere op te bouwen. Dat zou ik doen met hyaluronzuur en het Niacinamideserum. Daarna zou je kunnen beginnen met exfolieren. TO heeft een uitstekende lactic acid. Je kunt beginnen met de 5% en later overstappen naar de 10%. Als je huid daar goed aan is gewend kun je de rode peeling proberen.

1 like

Thanks voor je antwoord! Wat adviseer je dan als toner?

Ik gebruik nu bijna 2 maanden al niacinamide en hyaluronzuur! :blush:

Ik gebruik alleen hydraterende toners. Niet om te reinigen. Wat wil jij dat een toner voor je doet?

Misschien handig om mijn routine te weten:

• take the day off balm van clinique
  • liquid facial soap mild clinique
  • clarifying lotion clinique (na vandaag dus niet meer haha doeg 500 ml fles)
  • hyaluronic acid
  • natural moisturizing factors + HA in combi met niacinamide (2 druppels)

Dit doe ik in de ochtend en avond.

Geen idee eigenlijk, ik denk hydrateren! Voelt meer als een verplichting en dat ik iets heb voor na de reiniger.

TO heeft eigenlijk geen hydraterende toner. Je kunt even in het beautytopic kijken wat daar gedeeld is op het gebied van toner. Ik ben van de Koreaanse toners. Die van Hada Labo (Japans) en Pyunkang Yul zijn fijn. Maar er zijn er meerdere. I’m rice bijvoorbeeld. Misschien hier nog meer tips voor hydraterende toners?

1 like

Weet iemand waarmee ik m’n talgproductie kan verminderen? Mijn huidige routines:

's morgens:

• facewash + toner
  • Alpha Arbutin
  • Niacinamide
  • SPF

's avonds:

• gezichtsreiniger
  • 2 x per week AHA + BHA + toner/ 5 x per week toner + salicylzuur
  • Plant-derived squalane
  • Natural moisturizing Factors

Ben je nu niet je huid aan het overexfolieren? Ik weet niet welke producten je gebruikt, maar als het van TO is een je de 30% AHA gebruikt, en dan nog de andere dagen iets anders, dan is dat heel erg veel.

1 like