Het The Ordinary / Deciem topic

Ik zou geen hyaluronic acid toevoegen aan je routine. Je gebruikt al NMF+HA. Om daar nog een hyaluronic acid bij te gebruiken werkt niet ‘extra’ tegen je dehydratie. Het is een extra laag waar je geen voordeel bij hebt.

Ja, ik zie wel vaker dat ze dit aanraden. Het kan geen kwaad, maar het kost geld en het voegt niks toe.

Daar zou je mee kunnen beginnen.

De NMF+HA is wel hydraterender dan alleen de HA, omdat daar allerlei andere hydraterende ingrediënten bij zitten. Dus misschien als je huid droger aanvoelt de ene en anders de andere. Of in ieder geval de NMF+HA wanneer je de glycolic acid 7% gebruikt, want die droogt de huid vaak ook wat uit.

Heeft iemand hier de Squalane cleanser geprobeerd? En zo ja, zouden jullie hem aanraden voor een zeer droge huid. Ik heb de squalane olie van TO en die bevalt heel goed dus ik zou denken dat deze ook wel in de smaak zal vallen, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik vind m wel fijn! Gebruik m niet op dagelijkse basis moet ik zeggen, hij staat bij mn vriend

1 like

Heeft iemand ervaring met een Retinoid van the Ordinary? Ik blijf lijntjes houden op mijn voorhoofd (mijn huid is wel minder droog dan voorheen) en ik las dat retinoid zou kunnen helpen?

@vitaminwater @HvO klinkt goed! Dan ga ik hem uitproberen wanneer mijn huidige cleanser op is :blush:

Ik heb het idee dat ik er puistjes van kreeg :frowning_face: ik heb het een paar dagen gebruikt maar ben toen al snel gestopt, m’n kin en neus waren er echt slecht aan toe haha. Ik ga het nog 1 keer een kans geven omdat ik verder alleen maar positieve verhalen hoor dus ben ook wel benieuwd of 'ie jou bevalt!

Ik stond net in de Douglas bijna Buffet af te rekenen en toen ben ik op het laatste moment toch geswitcht naar Buffet + copper peptides, ben heel benieuwd naar de effecten.

2 likes

Ik gebruik 'm nu iets langer dan een maand en ik vind 'm heel fijn! Vooral omdat het best een milde exfoliant is voor mijn gevoel. Ik merk vooral dat de textuur van mij huid verbeterd is (iets gladder en minder dof). Ik heb alleen nog niet echt gemerkt dat het iets doet voor kleine littekentjes, maar misschien ga ik dit verschil nog zien…

1 like

Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje terug het hele forum doorgelezen, pfoe wat een werk! Ik ben er zeker wat wijzer uit geworden, maar toch blijft The Ordinary nog wel een beetje abracadabra… :sweat_smile:

Zo’n 1,5 maand geleden heeft Deciem mij het volgende aangeraden, wat ik nu bijna elke avond en soms ook 's ochtends gebruik:

• Hyaluronic Acid + B5
  • Niacinamide + Zinc
  • Azelaic Acid
  • Natural Moisturizing Factors + HA

De overige avonden gebruik ik:

• Hyaluronic Acid + B5
  • Vitamine C suspension 23%
  • Natural Moisturizing Factors + HA

Daarnaast heb ik het Salicylic Acid Mask ook in huis maar deze heb ik nog maar een paar keer gebruikt.

Het probleem van mijn huid momenteel is veel roodheid en zichtbare poriën. Ik heb ook veel last gehad van puistjes, maar dit is zo goed als bijna over (niet per se door The Ordinary, de afgelopen jaren werd het al steeds beter). Ik had een erg vette huid, maar heb het idee dat dit door The Ordinary wel al stukken minder is geworden.

Nou had ik veel goeds gehoord over de Mandelic Acid 10% en heb ik deze ook gekocht. Ik vind het alleen lastig uit te vogelen hoe en waar ik deze in mijn routine moet toevoegen. Bij de Douglas zeiden ze dat het gewoon in combinatie met de andere acids kan, maar ik wil ook niet teveel tegelijk op mijn gezicht smeren.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de Mandelic het beste in mijn routine kan toevoegen?

En mochten jullie nog andere suggesties tegen roodheid hebben, dan hoor ik het graag! Ik zou heel graag een mooie huid willen, waarbij ik geen make-up nodig heb, maar helaas ben ik tot nu toe niet gezegend met een mooie en probleemloze huid…

1 like

Allereerst welkom hier!
Je hebt gelijk dat het met deze combinaties best moeilijk in te passen. Ik zou een acid, zoals de mandelic (of de lactic) niet combineren in dezelfde routine als de Azelic acid of de Vitamine c. Gewoon omdat je een exfoliant niet direct met deze actieve stoffen moet combineren.

Je geeft aan dat je de eerste routine ook af en toe 's ochtends gebruikt. En ik denk dat dat prima is. Je hoeft de Niacinamide en de Azelaic niet 2x per dag te gebruiken. Dus je kunt een tweede avondroutine maken met de mandelic, en die afwisselen met de routine met Vit C. Bijv:

• Mandelic Acid
  • Hyaluronic Acid + B5
  • NMF

In deze routine zou je ook prima een olie kunnen toevoegen, bijvoorbeeld de squalane. Ikzelf ben trouwens over gegaan op pure jojoba-olie (bij de Tuinen verkrijgbaar), dat vind ik fijner, maar dat is puur persoonlijk.

Qua roodheid, heb je wel eens laten uitzoeken of je misschien rosacea hebt? Misschien kan een huidtherapeut of een dermatoloog je hierbij helpen, want dat kan ook door een bacterie komen. Succes!

Vanavond gaat m’n vriend de red peel voor me uitproberen, want ik ben er echt een beetje bang voor op mijn gevoelige huid haha

Als je de peel voor de eerste keer gebruikt zou ik sowieso aanraden om 'm niet de volle 10 minuten op je gezicht te laten, maar voorzichtig op te bouwen! Ik vind 'm namelijk nog steeds wel heftig voor mijn (ook gevoelige) huid haha

Hij heeft het er toch 10 minuten op laten zitten :exploding_head: maar hij leeft nog haha. Prikte wel een beetje, maar nu het eraf is geen heftige reactie of zo. Ik wil 'm volgende week zelf gaan proberen en dan begin ik wel met 2 minuutjes hoor.

Dankjewel!

Super fijn dit, bedankt! Ik ga het inderdaad op deze manier gebruiken. Kun je de Hyaluronic Acid B5 en de NMF wel 2x per dag gebruiken, of is dat ook niet nodig?

Ik gebruik nog geen olie, maar ga me daar ook eens in verdiepen inderdaad.

Ik denk zelf niet dat het rosacea is. De ene dag is het erger dan de ander, maar als ik Google op rosacea dan komt het daar zeker niet mee overheen en mag ik eigenlijk niet eens klagen over de roodheid die ik heb :sweat_smile:
Het zijn denk ik meer vlekje en littekentjes van acne. Hopelijk wordt het met deze routine vermindert!

Dan nog een laatste vraag, ik was vergeten te vermelden dat ik ook de 100% L-Absorbic Acid Powder heb, maar deze heb ik nog niet gebruikt. Ik wilde hem gaan gebruiken alsde Vitamine C 23% op is, maar kan eigenlijk niet wachten aangezien de reacties op de site van TO wel heel erg positief zijn. Gebruik je dit toevallig? Of iemand anders die weet waarmee ik dit het beste kan mixen?

In ieder geval super bedankt voor je antwoord! :hugs:

Ik gebruik de 100% L-Absorbic Acid Powder met resveratrol 3% + ferulic acid 3%, dit werd mij aangeraden in de winkel en bevalt echt heel erg goed. Mijn huid voelt gevoed (vol achtig, kent iemand dit gevoel?) en zacht, en het lijkt alsof dit een van de eerste producten zijn die daadwerkelijk poriën visueel verkleinen. Ik had online gelezen dat de vitamine C ook wel gemixt kan worden met andere serums, maar de resveratrol de gouden combi is. Ik doe, zoals aanbevolen vanuit de winkel, echt maar 1/4 van het bijgeleverde lepeltje, en dan 4 druppels van het andere serum.

1 like

Ik gebruik nu 1,5 maand de glycolic acid toning solution tegen keratosis pilaris op m’n gezicht en armen. In het begin dacht ik echt dat het hielp, op m’n gezicht is het wel iets minder maar op m’n armen totaal niet. Wel jammer.

Heb ook dat cafeïnespul voor je ogen maar dat doet ook vrij weinig voor m’n gevoel. Ben nog wel benieuw naar andere producten, wil iets wat helpt tegen lijntjes/roodheid/doffe huid dus daar ga ik me even in verdiepen.

Voor lijntjes en doffe huid misschien verdiepen in de 7 Skins methode? Kali had er een uitgebreide post over hier en op internet valt er ook veel over te lezen! Ik wil het gaan proberen voor fijne lijntjes, maar ben nu op vakantie. Ga er als ik terug ben gelijk mee beginnen.

1 like

Ik has vorige week voor mn droge huid de moisturizer + HA en Hylaronic acid en de AHA BHA peeling maar ik merk dat mn huid alleen slechter wordt.
Gister voor 2e keer de peel gedaan en nu heb allemaal onderhuidse puisten gekregen die irriteren.

Teleurstellend :frowning:

@Motherofdragons, wat rot zeg! Je hoopt toch dat zulke producten juist helpen.

Ik heb onderstaande routine van The Ordinary doorgekregen aan de hand van mijn foto’s en doorgegeven “skin concerns”, maar ben zelf echt een noob op het gebied van skin care. Het klinkt voor mij raar om 's ochtends en 's avonds bijna exact dezelfde routine te gebruiken. Iemand die me kan vertellen of dit logisch klinkt? Mijn grootste issues zijn grote porien, regelmatig een (onderhuidse) pukkel, rode plekjes bovenaan mijn wang/onder mijn oog.

Aangezien ik ook iedereen over peelings zie schrijven, vraag ik me af of ik daar nog iets mee moet?

AM

1. [The Ordinary Squalane Cleanser]

2. [The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5]

3. [The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%]

4. [The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA]

5. The Ordinary Mineral UV Filters SPF[15] or [30] with Antioxidants

PM

1. [The Ordinary Squalane Cleanser]

2. [The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5]

3. [The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%]

4. [The Ordinary Mandelic Acid 10% + HA]

5. [The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA]

Oh, en ik gebruik nu zelf de Buffet al die ik wel heel fijn vind. Als ik die nog wil blijven gebruiken, tussen welke stappen moet ik die dan doen?