Hahaha ja vind het daar echt naar ruiken. Helaas voor mij want nu krijg ik die associatie niet meer uit m’n hoofd haha
Ojeee als het maar niet zo’n het glas breekt moment is. Als in nu ruikt het voor altijd wel naar rauwe kip
Ik ben nu al veel te lang aan het bedenken hoe rauwe kip ruikt, ik dacht altijd naar niks?
Ik kan me het eigenlijk ook niet indenken, maar heb ook al minstens twee jaar geen rauwe kip meer aangeraakt
Hahah sommigen mensen in de reviews zeggen ook dat het naar vuilnis ruikt. Of dat het zo vies is dat ze moeten kokhalzen als ze het opdoen haha (zo erg is het bij mij niet). Nu moet ik wel zeggen dat ik een heel goede reukzin heb en snel geur-associaties heb dus kan ook aan mij liggen haha
Heb dit topic doorgelezen en ga zo naar de Douglas/Bijenkorf (idk welke beter is) voor advies en mn eerste producten kopen. Ben erg benieuwd. Ik heb een beetje een gemengde/droge huid met hormonale acne (heb ik het idee).
Iemand nog tips?
Gisteravond voor het eerst de Lactic Acid 10% + HA 2% peeling gebruikt en mijn huid reageert er heel goed op. Het prikte bij het aanbrengen wel even, maar het voelt nu zo zacht! Ik heb 'm 10 minuutjes laten zitten en daarna afgespoeld.
Heeft iemand ervaring met de Glycolic Acid 7% Toning Solution?
Las op twitter een tijdje terug dat dit wonderen zou doen voor kleine littekentjes en oneven huid
Iemand al het pakketje van lookfantastic ontvangen?
Is maandag verstuurd mailen ze, maar als ik track kom ik op een poolse dpd site. Word ik ook niet wijzer van.
Wel dat het dus uit polen komt haha
Ja vandaag! Ik had eerst ook alleen die Poolse site, maar kreeg gisteren een mailtje dat hij morgen (vandaag dus) zou komen met een link naar gewoon een Nederlandse site.
Ok, komt goed dus!
Mijn pakket kwam ook uit Polen en is vandaag bezorgd!
Ik vind het niks doen voor mijn gezicht, maar wel fijn voor rode spikkels op mijn bovenarmen
Nou ik heb net voor het eerst de niacinamide opgesmeerd en ik verwacht morgen met een stralende bobbelloze huid wakker te worden.
(hoop serieus wel dat ik over een tijdje iets van verbetering ga zien want ik weet het echt niet meer met mijn huid)
Ik heb mijn pakketje vandaag vanuit Duitsland binnengekregen! Kan weer even voort Niacinamide maar gelijk twee keer in 60 ml besteld haha en voor het eerste 100% plant-derived squalane en buffet besteld, ben heel benieuwd! Bedankt voor de tip van lookfantastic!
Waarom afgespoeld? Dat is bij deze niet nodig hoor. Je kunt 'm de-activeren door er iets over te doen met een hogere PH-waarde. Ik laat 'm dus 5 min op mijn huid zitten en doe er dan olie en moisturizer over. De zuren werken alleen goed bij een lage PH. Zodra je er iets overheen smeert met een hogere PH is de effectiviteit verdwenen.
Dit geldt overigens niet bij de Peeling, die moet je echt afspoelen, omdat daarvan de hoeveelheid zuren erg hoog zijn!
@Xigua Ik vind het voor mijn gezicht te heftig en zou het nooit op een onrustige of gevoelige huid doen. De Lactic Acid is dan veel beter. Deze exfolieert veel zachter. Als ondersteuning kun je dan de peeling erbij doen. Maar het beste voor donkere plekjes en littekentjes na een puistje is om de niacinamide als spot-treatment te gebruiken. Dat doet echt wonderen bij mij.
Weet ik! Mijn huid is heel gevoelig, dus ik wilde het er voor de zekerheid de eerste keer niet te lang op laten zitten en kijken hoe mijn huid reageert. Maar het is gewoon goed gegaan, dus ik zou 'm nu wel durven laten zitten.
Die heb ik nog, heb ‘m voor 1/4 opgemaakt (niacinamide dus) maar krijg er onderhuidse bulten van, ben al 3 keer opnieuw begonnen en gestopt ermee…
Ik ben een skincare noob en sinds kort ook helemaal obsessed met The Ordinary en heb er de afgelopen dagen veel over gelezen maar ik vind ook veel tegenstrijdige dingen… Als het goed is kan ik vanavond mijn pakketje van look fantastic open maken woopwoop
Ik heb een gedehydrateerde huid met (hormonale) acne vooral op mijn kin en ik had het volgende bedacht:
AM
- squalane cleanser
- NMF + HA
- rose hip oil
PM
- squalane cleanser
- glycolic acid 7 % ( ik denk niet iedere dag maar iets van 3x per week? Lees er veel verschillende meningen over)
- nmf + HA
- rose hip oil
En dan 1 x per week ongeveer de AHA + BHA peeling (niet samen met glycolic acid)
Ik ben ook nog op zoek naar een goede SPF want volgens mij is dat wel nodig met de acids, maar weet nog even niet zo goed welke dan. Ik had ook het EUK 134 0,1% serum besteld, maar twijfel nu een beetje of dat wel geschikt is voor mijn huid en of ik dat nodig heb? Ook heb ik nu het idee dat ik eigenlijk beter toch de niacinamide had kunnen bestellen, maar dat werkt geloof ik bij sommige mensen geweldig en andere krijgen er juist breakouts door. Ik was ook in de hele wereld van de retinols terecht gekomen want dat zou ook met acne kunnen helpen, maar ga dat projectje maar even bewaren voor een later tijdstip haha. Eerst deze dingen dan 1 voor 1 introduceren. Mocht iemand tips of opmerkingen hebben hoor ik het graag!
Ik zou misschien de hyaluronic acid toevoegen tegen je dehydratatie, trekt water aan in je huid (je gezicht natmaken voor en nadat je deze opbrengt, anders trekt hij het water juist uit je huid) die vind ik zelf erg fijn. En ik vind de rose hip seed oil erg vet, prima 's avonds voor het slapengaan maar 's ochtends lijkt hij me minder prettig.
Ik laat het water intrekken en als het te nat is of ik ben ongeduldig dep ik het restant een beetje droog.