Het The Ordinary / Deciem topic

Iemand interesse om tegen verzendkosten de reservatrol/ferulic acid over te nemen? Ik vind hem te vettig aanvoelen voor mijn huid

Je moet hem aanbrengen op een vochtige huid en daarna nog een keer vochtig maken (bijv met een plantenspuit), dan werkt ie t beste. Ik gebruik een hele routine van the ordinary dus heb verder geen specifieke tips

Inderdaad wat @Luzarl zegt, en daarnaast altijd een moisturizer aanbrengen na de hyaluronic acid, anders kan het je huid juist doen uitdrogen.

1 like

Ok dus ik gebruik de Buffet (+koper) en HA nu een aantal weken en mijn huid is echt zooo zacht en merk dat de fijne lijntjes onder mijn ogen verminderd zijn. Zo fijn! Nu wil ik een acid gaan toevoegen en ik twijfel tussen de lactic (5%) en mandelic. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb een eerder droge huid en zou het vooral gebruiken voor een betere huidtextuur en meer glow.

Verder heb ik nog de AHA+BHA peel staan maar die ga ik pas gebruiken als mijn huid gewend is aan een mildere exfoliant. Vanavond ga ik ook de rosehip oil voor het eerst gebruiken, hoor er zoveel goede dingen over!

1 like

Ik gebruik mandalic acid en ik weet niet helemaal of het echt goed helpt maar ik heb wel het idee dat m’n teint wat beter is sinds dat ik het gebruik? Ik had nog steeds last van kleine bultjes /puistjes op m’n voorhoofd, maar veel minder en vooral veel minder rood. Ik heb wel het gevoel dat ik meer glow, maar bij mij ziet het er eerder uit alsof ik m’n hoofd in een bak olie heb gestopt :frowning:

1 like

Heeft iemand ervaring met de Alpha Arbutin + HA? En merkte je ook verschil na het gebruik ervan? Ik heb 'm gisteren bij de Douglas gekocht en wil het vooral gebruiken tegen wat donkere vlekjes op m’n gezicht.

Ik begreep dat Mandelic nog zachter is dan Lactic Acid. Maar zelf vond ik de 5% Lactic echt heel erg mild. Als je geen gevoelige huid hebt, maar gewoon normaal, dan zou ik die proberen. Reageert je huid snel of heb je rosacea, dan zou ik voor de Mandelic gaan. En heb je geen last van de 5%, dan kun je gerust het volgende potje de 10% kiezen, die is echt fijn en werkt goed. Ik kan die makkelijk gebruiken, met eens in de 2 weken de Peeling. Goed dat je gaat opbouwen. Je kunt ook best, als je eenmaal wat vaker geexfolieerd hebt, die peeling proberen en dan niet zo lang op laten, een paar minuten. Dat werkt ook al heel goed.

@kali ik heb net je post over 7 Skins herlezen en wat gegoogled. Echt superfijn dat je het zo duidelijk uitlegt, want voor mij is dit nog abracadabra:’)
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar weet jij een fijne toner die makkelijk in NL te verkrijgen is? Of is die er niet en is zo’n Koreaanse toch beter?

Ik kom hier ook even om advies vragen! Ik deed nooit iets aan skincare maar mn huid begon er de laatste periode toch wat minder uit te zien (droog, dof, iets vaker kleine puistjes), dus heb wat dingen van TO aangeschaft. Ik gebruik nu:
Squalane Cleanser
100% Squalane
Hyaluronic Acid 2% + B5
Natural Moisturizing Factors + HA

De Squalane gebruik ik 's ochtends, de HA 's avonds en de Natural Moisturizing Factors zowel 's ochtends als 's avonds. Alles met HA doe ik op een vochtige huid en spray ik water overheen.

M’n huid is in de afgelopen twee weken echt al behoorlijk opgeknapt, veel minder droog. Toch is het nog wel een beetje doffig, en vooral op m’n voorhuid is m’n huid niet helemaal glad (wat TO textural irregularities noemt denk ik). Ik heb een vrij gevoelige huid dus was bewust niet al te enthousiast begonnen, maar nu dit goed gaat wil ik graag nog wat aan m’n routine toevoegen om dit aan te pakken. Nou heb ik eens rond zitten kijken, maar er lijken best veel producten te zijn die allemaal doen wat ik wil. Wat zouden jullie aanraden uit het volgende rijtje?

Azelaic Acid Suspension 10% / AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution / Glycolic Acid 7% Toning Solution / Mandelic Acid 10% + HA / Salicylic Acid 2% Solution

Zie echt door de bomen het bos even niet meer :sweat_smile:

Ik zag op een lijstje over 7 skins deze staan:

Denk je dat die goed is?
TK Maxx is ook een goede tip, ben slechts een keer in die winkel geweest en toen gillend weggerend maar misschien moet ik dan gelijk naar de beauty-afdeling en dan wegwezen:p Wel jammer als je daar iets goeds vindt en het daarna nergens meer kan krijgen:p
Nog een vraagje. Ik heb NMF van TO en gebruikte die eigenlijk gelijk op m’n gezicht of over m’n biodermal pcle creme heen, maar hier moet eigenlijk het beste een serum/toner onder?

Die is goed en de calendula ook.

De calendula klinkt ook goed! Is die toner die ik linkte wel een echte toner of een tonic? In de omschrijving noemen ze het weer een tonic:/

Ik zou voor de mandelic of salicyl gaan! Zijn beiden geschikt voor een gevoelige huid. Mocht je toch iets heftigers willen kan je altijd nog de aha +bha uitproberen

2 likes

Het is een toner.

1 like

Geen moeilijke huid hier verder, denk dat ik dan idd voor de Lactic ga! En dan later om de zoveel weken de peel toevoegen en voorzichtig beginnen. Dankje voor de tip, ben benieuwd!

@Kurisu Ik las inderdaad dat de mandelic iets vetter is? Lijkt me alleszins niet heel fijn dat je zo’n olie glow krijgt haha. Hopelijk gaat het snel over!

@Marsepein Ik moei me even maar bij &Other Stories verkopen ze nu ook Koreaanse skincare, ik heb er de hydrating toner van Klairs gekocht (die wordt vaak genoemd in de 7skins methode) en ben er wel tevreden over! (Ze verkopen btw nu ook The Ordinary bij Stories!)

3 likes

Oeh dankje! Da’s een goeie tip!

Ja ik gebruik die nu een aantal maanden. Heb het idee dat de donkere vlekjes die ik na een puistje heb eerder weg zijn dan vroeger.

Dankjewel voor je reactie! Ik ga me nog even iets beter inlezen over die twee en dan kiezen :blush:

1 like

Oh goed om te weten, dankjewel! Ik zat net nog even wat te lezen maar zie dat ze van heel veel dingen zeggen dat je sproetjes er ook minder van worden, maar dat wil ik helemaal niet ): weet jij (of iemand anders) toevallig of dat met al deze producten zo is of dat er ook iets is wat voor een minder doffe (en evt wat gladdere) huid zorgt maar geen invloed heeft op pigmentvlekjes?

Dankjewel voor je reactie en je snelle research al! Ik ga inderdaad nog eens wat verder lezen en zal me eens verdiepen in Buffet, misschien is dat inderdaad wel een goede optie dan :blush:

1 like