Exfolieren. Probeer eens de AHA & BHA peeling.
Iemand al eens meegemaakt dat zo’n flesje niet goed sluit? Als ik goed door draai om hem dicht te schroeven, dan ‘springt’ het weer open zeg maar. Heel irritant en ben ook bang dat er nu te veel lucht bij komt ofzo?
Zit er rond het sluitinkje niet een ‘korstje’ product? Dat heb ik namelijk!
Ja dat heb ik heel erg met dat caffeine spul! Beetje viezig wel
Ohh dat zou kunnen. Ik ga morgen eens kijken
Ik had dit met een flesje mandalic acid, er zat geen korstje op ofzo, het flesje sloot gewoon niet goed en ik moest 'm overal rechtop mee naartoe nemen. Van the ordinary mocht ik het wel ruilen voor eentje die wel sloot, maar alleen in het land van aankoop
Kan iemand mij helpen haha. Ik gebruik nu dit, waarbij ik de peeling weer probeer op te bouwen, vind hem best wel heftig, dus doe hem nu ook nog maar een paar minuutjes 1x per week/2 weken.
En daarna dus niet de salicylzuur, maar op andere dagen gebruik ik 1x per dag de salicylzuur. Maar kwam er dus achter dat ik ook nog de lactic acid heb, wanneer kan ik die het best gebruiken, ipv de salicyl?
En gebruik verder als dagcrème nog de Biodermal PCLE (+soms het bijbehorende serum op droge plekjes). De zonnebrand van TO vind ik vrij dik en lastig uitsmeren, maar m’n make-up blijft er altijd wel goed mee zitten haha. Maar die gebruik ik eigenlijk alleen in het voorjaar en zomer
Je kunt bijvoorbeeld de salicylic acid gebruiken op de vette plekken op je huid, bijvoorbeeld je neus, om van die zwarte puntjes te bestrijden, en de lactic acid op plekken waar je wilt dat je huid niet dof is, zoals je wangen en voorhoofd. En exfolieren hoeft niet iedere dag, dat kan best veel zijn. Ik gebruik bijv. de lactic acid 2x per week, de salicylic als spot treatment op (beginnende) puistjes en mijn neus, en eens in de 2 weken de peeling.
Rijstwater? Wat is dit en wat doet het?
———
Ik gebruik nu een week Buffet, 4 dagen niacinamide en 2 dagen de NMF en ik ben er weg van! Mijn lijntjes zijn minder, minder bultjes, minder rood en mijn hardnekkige droge plekken en schilfers zijn allemaal verdwenen. Mijn vriend zei “het lijkt wel of er zo’n gladmaakfilter over je huid zit” haha! Ik ben echt superblij
Even snel een artikel voor je opgezocht, ik heb zelf veel youtube filmpjes gekeken. Dacht, heb toch rijst in huis en schadelijk kan het niet zijn dus ga het gewoon proberen. Mijn huid voelt nog steeds zacht!
Ik was toch altijd mijn rijst al voor het eten, dus ga het een keer bewaren en proberen. Leuk!
Ja kan je doen! Ik heb zelf gewoon een beetje rijst in een kom gegooid, beetje water er bij, een half uurtje laten staan, water afgieten in een potje en klaar was kees. Heb het wel gelijk in de koelkast gezet ipv eerst te laten fermenteren.
Ik ben nog steeds overwhelmed en heb een vriendinnetje inmiddels ook helemaal wild gemaakt. Gisteren bij de Douglas Buffet gekocht en dat leek me een goede om mee te starten. Omdat ik weet dat het beter is om het gebruik van zuren langzaam op te bouwen wil ik mijn Simple producten langzaam vervangen voor The Ordinary. Ik heb nog een flinke voorraad 2% BHA gel van Paula’s Choice’s, dus tegen de tijd dat die op is ben ik waarschijnlijk wel helemaal overgestapt naar TO.
Ik heb een acnegevoelige onregelmatige huid met verwijde poriën en heb daarnaast her en der wat acne littekens. Ik gebruikte behalve SPF niks tegen huidveroudering omdat dat over het algemeen rijke producten zijn waar ik vaak acne van krijg. Ik heb buffet gekocht omdat dit op waterbasis is en werkt tegen algemene tekenen van huidveroudering, het is nog even afwachten hoe mijn huid hier op reageert. Maar iets op oliebasis durf ik niet aan.
Ik heb nu het volgende bedacht. Als iemand tips of aanvullingen heeft hoor ik het graag.
Ochtend
Reinigen met Simple facewash
Simple miccelair reinigingswater
Buffet
Caffeine Solution 5%
Azelaic Acid Suspension 10%
Simple Moisturizer
SPF 50
Avond
Reinigen met Simple facewash
Simple miccelair reinigingswater
Buffet
Caffeine Solution 5%
Paula’s Choice 2% BHA gel
In de ochtend relatief veel producten, in de avond vrij weinig. Ik gebruik eigenlijk na de BHA nooit iets van een moisturizer of creme. Mijn huid lijkt dit niet te missen en wanneer ik wel iets gebruik krijg ik vaak acne.
Ik moet nu alleen de Azelaic Acid Suspension 10% nog kopen. Het is wel een vrij heftige volgens mij dus daarom twijfel ik nog een beetje. Maar voor nog geen 8 euro durf ik de gok ook wel te nemen.
Hier kreeg ik puisten van, ik denk door de siliconen!
Aah thanks voor je reactie. Ik twijfel toch wel een beetje omdat ik ook al Salicylzuur gebruik elke dag. Mijn acne is nou ook weer niet zo erg. Heb nog even wat research gedaan. Misschien dat ik i.p.v. van de Azelaic Acid voor het Niacinamide 10% + Zinc 1% Serum ga en daarnaast de AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution Gezichtspeeling voor 1x per week ga toevoegen. Van beide artikelen kan ik alleen maar lovende reviews vinden.
Ik ben nog een noob en weet niet zo goed of ik de Niacinamide 10% + Zinc 1% kan combineren met Buffet. Voor zover ik kan zien staat er nergens dat het niet kan, iemand hier ervaring mee?
Niancimide kun je combineren met Buffet. Voorheen had ik last van pilling (noem je dat zo?) maar nu maak ik mijn gezicht een beetje vochtig en doe dan eerst niancimide en daarna buffet en ik heb er geen last meer van.
Azelaic acid vind ik zelf niet heftig. Gebruik hem nu 1.5 week en mijn huid is er niet gevoeliger van geworden. Zou hem zelf alleen niet in de ochtend gebruiken vanwege de zon.
Ik heb mijn eerste twee The Ordinary producten gekocht nav dit topic en een uitleg op Elle. Heb alleen per ongeluk Hyaluronic 2% in plaats van Buffet meegenomen.
Ik ben vooral heel benieuwd naar de Caffeine Solution! Ga me er nog verder in verdiepen om mijn stash uit te breiden haha.
Mochten jullie nog aanraders voor deze noob hebben hoor ik het graag.
Edit: of zal ik de acid omruilen voor de Buffet? Met name mijn voorhoofd is best droog met name in de winter.
Hyaluronic acid is wel vochtinbrengend als je het aanbrengt op een vochtige huid/erna nog wat water overheen sprayt ofzo, dus misschien helpt dat ook wel met je droge huid!
Ik vond hem ook niet heftig en juist best wel fijn voelen. Alleen voelt het soms wat trekkerig aan na het aanbrengen. Als ik rode bultjes voel opkomen verdwijnen ze heel snel met de azelaic acid, nog sneller dan met de crème die ik van de huisarts heb!