Het The Ordinary / Deciem topic

Wat van The Ordinary geeft een egale kleur aan je huid? Ik heb nu last van rode en een oneven kleur in mijn huid, veel grauw enzo en grote porien, dus ik had Niacinamide en Lactic acid 5% HA (zo iets) aangeraden gekregen. Alleen ik heb alleen maar mega veel puisten gekregen die ik normaal nooit had… vet onhandig dus haha. Heeft iemand raad? Gebruik het nu meer dan een maand trouwens.

Hmm ik heb de HA nu ook op een vochtige huid aangebracht, maar ik vond het juist niet zo chill voelen (heel glibberig?) terwijl hij op een droge huid wel meteen intrekt en helemaal niet plakkerig aanvoelt.

Ik ben nu aan het lezen over 7 skins (bedankt voor de tips @kali!) en ik ben nu ook benieuwd geworden naar de Hada Labo. Waar bestellen jullie die?

1 like

Ik kan je nooit zekerheid geven, maar als je kijkt naar de ingrediënten, dan zijn dat er weinig, dus minder kans op een reactie. Weet je of je reageert op parabenen? Want dat zit hier wel in. Ik reageer ook vrij makkelijk, maar niet op parabenen. Neem niet de premium versie, daar zitten meer ingredienten in. En ik zou kiezen voor de “moist” variant, die is beter voor je gedehydrateerde huid.

@Sok Ik koop het bij Yesstyle.

2 likes

Ik kan volgens mij wel goed tegen parabenen. Duizenden analyses gemaakt op skindex.ai en skincarisma :sweat_smile:. Dankjewel voor de hulp!

1 like

Wow ik ben nu denk ik 2/3? weken bezig en mijn ultraschrale huid is nu al zoooo lekker zacht. Zit mezelf al de hele dag over m’n wangen te aaien

1 like

Nee, ik draag vanaf de lente tot eind zomer wel elke dag zonnebrand, maar herfst en winter niet (ik zie nu sowieso geen zonlicht op een dag haha). Maar als het een hele zonnige dag met sneeuw is bijv zou ik het wel weer doen

Ik smeer geen zonnebrand maar wel enkel crèmes met spf

Ja ik smeer elke dag factor 30. In mijn dagcreme zit wel spf, maar het blijkt dat als je daar genoeg bescherming van wilt, je een enorme laag op moet smeren. Hierdoor smeer ik altijd bij, maar misschien is factor 30 wat hoog voor het tijd van het jaar. Ik ben alleen echt panisch voor rimpels te krijgen, dus doe liever wat teveel.

2 likes

Bij mij werkt de squalane olie altijd erg kalmerend!

1 like

Elke ochtend smeer ik en indien nodig nog een keer

Ik zoek nog steeds een spf die goed intrekt en niet in mijn ogen prikt. Vooral dat laatste heb ik altijd last van. Smeer zomers wel maar altijd met tegenzin. Iemand tips?

Ik heb denk ik onder een steen geleefd want ik heb TO pas net ontdekt en ben nu een beetje overwhelmed Was op zoek naar iets tegen mijn wallen en donkere kringen en zo het Caffeine serum gevonden. Maar toen ik alle andere serums zag was ik wel verbaasd want zo cheap vergeleken met Paula’s Choice wat ik nu gebruik in combinatie met Simple (want cheap). Ik ga me dit weekend eens wat beter verdiepen in TO.

1 like

Ja echt waard! Mijn huid is zo veel zachter.

1 like

Ja, maar met dit weer vind ik een dagcreme met spf prima. Dat is niet voldoende vanaf de lente tot in de herfst, dan moet je echt een goede laag smeren. En dan wil ik liever een lichte spf, die ik zelf over een dagcreme heen doe, of in de zomer zelfs alleen op doe.

Nu gebruik ik Dr Leenarts dagcreme met spf, zit ook niacinamide in. Ben er erg over te spreken.

@MissMarple In de zomer gebruik ik de non-profit spf van Jetske Ultee, Suncover. Een grote fles voor 14,95. Ik doe het over in een pompflacon, zodat het een beetje handelbaar is. Is heel licht, niet plakkerig en trekt snel in. Heb nog geen betere optie gevonden!

2 likes

Ik heb nu die van bioré besteld. Ik kan je laten weten hoe die is? Mijn vriendin is er fan van.

1 like

Welke spray is dat,

Biore heeft wel sterke cintroenachtige parfum. Ik zou dan eerder de witte fles van Skin Aqua aanraden @MissMarple

2 likes

Ja graag! Alle tips zijn welkom

1 like

Ik heb net voor het eerst rijst water gemaakt en gebruikt als toner, mijn huid is nu zo zacht! Ben benieuwd of ik wat extra’s merk in combinatie met mijn TO producten

1 like

Weet iemand wat je kan doen tegen een onregelmatige huidstructuur? Ik heb geen puistjes of iets, maar mijn huid is gewoon niet glad.