Het The Ordinary / Deciem topic

Zijn er mensen die ervaring hebben met producten van The Inkey List? Lijkt best op The Ordinary qua werkzame stoffen en het is ook redelijk goedkoop

Oh nice! Misschien eindelijk dan maar eens bestellen!

Ik heb Deciem gemaild voor advies maar na 6 dagen nog niks terug gekregen. Ik wil zo graag bestellen want mijn huid gaat zo slecht nu. Ben mij aan het inlezen maar er is zo veel dat ik door het bos de bomen niet meer zie.

Omdat ik geen routine heb nu (of nouja, niet echt), dacht ik eraan dat ik het volgende wellicht kon halen voor mijn huid (slechte huid, acne, onderhuidse puisten, littekens, voorhoofd vettig, neus droog en veel rode plekken).

AM en PM
Squalene Cleanser
Niacinamide 10% + Zinc 1%
100% Plant-Derived Squalane

Salicylic Acid 2% Masque (2 keer per week, want de Salicylic Solution is niet leverbaar)

Trouwens, ik gebruik de Microdelivery Peel van Philosophy 1 keer per week.

Kan iemand mij laten weten of dit een beetje oke is? Help!

Thanks, heb het nu ook aangevraagd via Facebook.

Heb mijn 23%-korting-op-alles-bestelling binnen en paar nieuwe dingen om te proberen, oa de reservatrol en retinoid 5%. Dus ik ga er van uit dat ik met een egaal en rimpelloos hoofd wakker word morgen :ok_hand:t2::wink:

Nou ik heb echt nog nooit in mijn leven iets aan skincare gedaan behalve niveacreme maar wel een irritante gevoelige huid met eczeem, droogheid, roodheid, keratosis pilaris en what not.

Kwam er zelf echt niet uit, vooral niet wat ik allemaal wel en niet mocht combineren, dus heb een lijstje van de klantenservice gekregen en heb maar gewoon alles besteld. Geen idee, maar ben benieuwd of ik ook echt verschil ga merken voor het eerst in mijn leven.

:sun_with_face: MORNING:

1. Niacinamide 10% + Zinc 1%
  2. Hyaluronic Acid 2% + B5
  3. 100% Plant Derived Squalane
  4. Azelaic Acid Suspension 10%
  5. Sunscreen

:last_quarter_moon_with_face: EVENING:

1. Niacinamide 10% + Zinc 1%
  2. Hyaluronic Acid 2% + B5
  3. Mandelic Acid 10%
  4. 100% Organic Cold Pressed Rose Hip Seed Oil
1 like

Ik heb net ook dat formuliertje ingevuld met foto’s, ben super benieuwd

hahahaha ik heb deze lijst precies ook zo gekregen! Droge rode bultjes huid buddies :heart:

1 like

Haha, zo’n buddy heb ik altijd al willen hebben :dancing_men: Gebruik je ze ook allemaal of niet? En werken ze goed voor jou?

1 like

Ik gebruik een aantal, niacinamide had ik al geprobeerd en dat maakt m’n huid alleen maar onzuiverder helaas. Het werkt wel goed voor m’n zusje. De squalane is te olie achtig voor mij, ik gebruik m’n eigen dagcrème met spf. De hyaluronic Acid, azalaic acid en mandalic acid vind ik wel allemaal heel fijn! Ik gebruik hyaluronic Acid + dagcrème sochtends, en mandalic acid + azalaic acid savonds ivm tijd en rullen enzo.

Probeer het wel allemaal stap voor stap te introduceren, niet meteen alles gaan gebruiken. Als je dan ergens positief of juist negatief op reageert, weet je ook aan welk product het ligt en zo kan je huid ook wennen!

Ben ook even aan het kijken wat ik met de korting wil kopen… Zo moeilijk om me in te houden. Tot nu toe heb ik:

• Marula oil (nieuw)
  • Squalane (back-up)
  • AHA + BHA peeling solution (back-up)
  • Ascorbic acid 8% + Alpha arbutin 2% (in plaats van mijn huidige Ascorbyl glucoside solution)
  • Hyaluronic acid 2% + B5 (nieuw)
  • Niacinamide 10% + Zinc 1% (twijfel ik nog over)
  • Retinol 0,2% in squalane (in plaats van mijn huidige Granative retinoid emulsion)

Meningen? En no worries, ik ga niet alles in één keer in mijn routine introduceren.

Zijn hier mensen die al eens Buffet + Copper peptides gebruikt hebben en verschil merken met de gewone Buffet? Ik ben een heel grote fan van Buffet en twijfel nu om de variant met Copper peptides te kopen, maar heb geen zin om het driedubbele van de prijs te betalen als jullie toch niet echt verschil merken …

Ja, een vriendin nam een keer per ongeluk die met copper peptides mee, en ik ontdekte het pas, toen ik 2 weken later het flesje openmaakte. Ik verwachtte er niets van, maar na een maand merkte ik dat mijn huid nog rustiger en zachter was, dan ik gewend was. Het volgende flesje was weer een gewone, maar ik verlangde terug naar het blauwe spulletje en sindsdien koop ik die!

1 like

Ha thanks voor je minireview :smile: Ik denk wel dat ik hem ga halen dan!

1 like

Even een review over de serum foundation: niet te dekkend (net goed voor mij, wil dat mijn lichte roodheid en kleine vlekjes wat verborgen worden), wel niet geschikt voor lange dagen vind ik zelf want savonds zie je er niet megaveel van, zeker niet op wangen/neus/voorhoofd
Relatief zuinig in gebruik en goede kleur (niet te oranje oid)

1 like

Heeft iemand hier ervaring met de ‘multi peptide serum for hair density’? Ik heb nu een behoorlijk droge hoofdhuid en het lijkt me een fijne verzorging maar ben bang dat het nogal vettig wordt aangezien je het op je hoofdhuid moet inmasseren en laten zitten zonder uit te wassen

Ja ik! Het valt heel erg mee hoe vet je hoofdhuid ervan wordt. Wel een klein beetje maar ik heb al best droog haar van mezelf dus merkte het niet extreem. Ben er ook niet zeker van dat het echt heeft geholpen, ik gebruikte het omdat ik zo’n erge haaruitval heb gehad. Er is wel een hoop nieuw haar bij maar of dat echt door het serum kwam. Maar het was meer ‘voor dat geld kan ik het altijd proberen’.

Top, dankjewel! Ja zeker met de 23% korting nu is het geen geld dus ik ga het gewoon proberen.

Ik heb hem gebruikt omdat ik minder producten in mij haar wil. Het geeft een beetje volume bij mij. Mijn vriend heeft een last van jeuk en een gevoelige hoofdhuid en hij was er ook heel blij mee! Aanrader dus wel!

1 like