Ik heb gister het halve douglasschap leeggekocht. Ontzettend onvriendelijke verkoopsters hier in Berlijn. Tot nu toe reageert m’n huid op alles prima. Geen roodheid of uitslag. Volgende week thuis maar eens even een wat gebalanceerdere routine maken. Ik heb het volgende:
Squalane reiniger
Tonic
Dat rode peeling spul
Cafeïne ooglotion
Niacimide + zink
Hyaluronic acid + B5
Basic crème
Ik durf dus niks te gebruiken heb twee dingen maar geen idee hoe het precies moet hahaha ben bang
@sanne1006 Het valt me op dat je drie exfolianten in huis hebt. Gebruik je die ook allemaal? Ik zou het zelf terugbrengen naar de BHA’s. Dat is het salicylzuur (staat erom bekend goed te werken tegen acne) en eventueel die rode, die is deels een BHA. Reageert je huid goed op de niacinamide? Het kan gebeuren dat je huid daar wat onrustiger door wordt door de hoge concentratie die dit product bevat en je snel geneigd bent teveel aan te brengen. Je zou hem dan eventueel kunnen verdunnen (bijvoorbeeld met de hyaluronzuur) of overstappen daar een product van een ander merk dat ook niacinamide bevat. Wat gebruik je verder qua reiniging en verzorging? En voor de hand liggend, en bij jou niet de (enige) oorzaak omdat het niet alleen in je gezicht zit, maar vervang je regelmatig je kussensloop en was je eventuele make-up kwasten regelmatig?
@Luzarl Wat zonde dat je er niet mee durft te beginnen! Welke producten heb je? Misschien kunnen we je hier op weg helpen
Bedankt voor je reactie!
Ik draag nooit make-up eigenlijk, maar als ik dat wel doe dan was ik mijn gezicht goed. Kwasten maak ik regelmatig schoon (en vervang ze ook vaak) evenals mijn kussenslopen. Ik ga nu over naar satijnen kussenslopen omdat dit beter schijnt te zijn voor huid en haar.
Op dit moment ‘was’ ik mijn gezicht met lauwwarm water, doe ik 1x per week de peeling en daarnaast gebruik ik ‘s avonds dat toning flesje van The ordinary.
Door de niacinamide heb ik het idee dat ik inderdaad meer puistjes krijg, dus die gebruik ik niet meer.
Nu wil ik weer een goede routine, maar vind ik het lastig omdat ik niet goed kan inschatten welke producten ik moet gebruiken (omdat mijn huid nu dus veel vetter is dan voorheen.)
Ik wil in ieder geval het rode flesje (peeling) èèn keer per week blijven gebruiken en salicylzuur ook, al weet ik niet hoe vaak het beste is.
De toning (glycolic) gebruik ik dus elke avond nu, maar ik hoor vaak dat deze dus best agressief is voor je huid…
Ik was een tijdje heel lui met m’n routine (alleen dagcreme) en sinds deze week gebruik ik weer m’n TO spulletjes en jeeeeemig wat is m’n huid mooi egaal. Waarom ben ik ooit gestopt?!
Ohja ik zou hier nog posten! Ik heb dit dus gekocht en weet wat het doet, maar ik ben bang dat ik het verkeerd ga gebruiken. Hebben jullie tips/advies in jip en janneke taal? Ik doe nu niet zoveel aan skincare, gebruik een dag- en nachtcrème en een facewash
Staat toch een gebruiksaanwijzing op het doosje. En anders op de website.
Ik heb deze allebei en ik denk dat je er niet snel verkeerd mee kan gaan. Heb zelf een gevoelige huid en die reageert hier totaal niet heftig op. Ik breng ‘s ochtends en ‘s avonds gewoon een klein beetje van beide aan op mijn hele gezicht, beginnend met hyaluronzuur . Mocht je twijfelen dan zou ik daar ook mee beginnen, gewoon een klein beetje ‘s ochtends en ‘s avonds aanbrengen. Daarna zou je niacinamide toe kunnen voegen maar ik heb begrepen dat niet iedereen daar even goed op reageert i.v.m. puistjes, dus zou dan beginnen met 1 keer per dag dat toevoegen en even aankijken hoe jouw huid daarop reageert in combinatie met de hyaluronzuur. Als dat goed gaat zou je deze ook twee keer per dag kunnen gebruiken. Uit mijn hoofd staat ook op beide verpakkingen dat ze ‘s ochtends en s avonds gebruikt kunnen worden. Ik ben verder trouwens geen skincare expert ofzo, maar dit is wat voor mij nu al lange tijd goed werkt.
Ja, klopt. Maar ik vind het spannend, ik gebruik nooit professionele skincare. Heb wel de site goed gelezen uiteraard!
@MakeFezHappen dankjewel! Dan doe ik het ook gewoon zo! En volgorde maakt niet uit omdat het allebei waterbasissen zijn toch?
Geloof idd dat de volgorde niet per se uitmaakt!
———————————-
Ik ben vandaag begonnen met Lactic Acid aanbrengen ‘s avonds na mijn reiniging, maar daar kon ik echt niet heel duidelijk van vinden hoe je dat nou precies aanbrengt. Heb nu gewoon een paar druppels op een watje gedaan, dat over mijn gezicht aangebracht en daarna heb ik Buffet aangebracht en daarna een nachtcrème. Ik heb verder geen ervaring met exfoliëren dus vroeg me af of het inderdaad zo hoort en na hoeveel tijd je er resultaat van ziet? Ik lees bijvoorbeeld ook dat je exfolianten er af moet halen na bepaalde tijd?
Sowieso maar een drup van die niacimide is genoeg. De hyaluronic Acid mag wel meer
Ik vind het ook altijd spannend om nieuwe dingen van TO te proberen. Ik heb een aantal keer gemaild naar hun klantenservice en kreeg altijd heel snel een duidelijke uitleg van ze! Ben echt fan van hun klantvriendelijkheid. Zie dat je hier ook al wat antwoorden hebt gehad, maar mocht je nog twijfelen kun je altijd contact met ze opnemen!
Thanks allemaal!!!
Ik ben zelf weer gestopt met de niacinamide sinds gister. Mijn huid is op dit moment zo slecht, baal er echt van. Even kijken of het stoppen invloed heeft of niet.
Heeft iemand ervaring met de foundations? Zowel met de serum als coverage variant. Ik heb wel graag wat dekking maar het moet wel natuurlijk blijven, dus is die serum foundation heel ‘waterig’ of doorzichtig? En is die coverage heel dekkend?
Ik wil er graag een proberen, en hoewel ze niet prijzig zijn wil ik toch een met matchende kleur, ik ben zelf 02 warm sun in die hema bae foundation of nw15 in mac foundation, dus ik denk dat 1.1 N wel zou matchen?
Ik vind ze allebei wel goed. Serum vond ik beter, met 1 laag had ik wel genoeg om de roodheid en vlekken van mn hoofd goed te verbergen. Coverage gaf me inderdaad veel meer coverage maar dat vind ik zelf niet zo mooi. Je kan trouwens op findation oid naar matchende kleuren zoeken op basis van je mac foundation bijv
Heb dit even opgezocht en jammer genoeg staat the ordinary hier niet tussen om mee te vergelijken, maar ik onthou het alvast voor in de toekomst!
Vind je dat de kleuren goed overeenkomen met de kleuren op de site (die swatches)?
Hm ja best wel eigenlijk. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk gewoon besteld had zonder swatches (niet heel erg slim) en geluk had dat ik de juiste kleur had toen ik het op m’n bek smeerde. Ik heb 1.1 in TO foundation, ik kan wel even kijken bij de Hema of ik match met 02 warm sun? Misschien helpt dat? Al klinkt het al te warm voor mij haha
Kan iemand mij helpen? Ik heb een vochtarme, gevoelige huid die op dit moment echt geen van mijn producten opneemt. Nu heb ik ook weer last van puisten.
Ik denk dat ik een exfoliant oid nodig heb, maar wat kan ik dan het beste gebruiken? Ik ben bang dat ik mijn huid verpest door een te sterk product te gebruiken