Het The Ordinary / Deciem topic

Welke olaz 7 in 1 gebruik je precies? ik zei allemaal verschillende op het internet.

Beetje late reactie haha

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :innocent:

Ik heb altijd een erg gevoelige huid gehad. Gevoelig voor acne en onzuiverheden. Sinds enkele jaren gebruik ik nu alleen nog maar hele simpele dagcreme met tea tree (kruidvat) en een vette nachtcreme (Vitamine E, ook kruidvat). Reining doet ik met tea tree face wash van de tuinen. Daarnaast gebruik ik iedere dag spf 30 van vichy.

Nu ben ik echter 30 geworden en moet ik van mezelf toch iets beter aan huidverzorging gaan doen :see_no_evil: Alleen ik heb naast een (acne) gevoelige huid ook nog een last van rosacea, kan niet tegen siliconen, en producten met AHA vielen ook niet heel erg goed een paar jaar geleden. Gebruik ook alleen minerale make-up en geen foundation want daar kreeg ik ook altijd jeuk van…

Ik wil vooral dus de huidveroudering tegengaan. Heb nu buffet gekocht voor ‘s avonds. Maar weet niet zo goed of er nog meer producten geschikt zijn voor mijn huid die helpen bij eerste tekenen van veroudering? Wil wel graag de producten op tea tree basis blijven gebruiken omdat mijn huid daar zo goed op reageert…
Help? :joy::see_no_evil:

Oh dat is een goede tip inderdaad, dankjewel! :hugs::hugs:

1 like

Het advies van deciem vond ik echt heel goed trouwens, ze raadde me een aantal producten aan die ik zelf niet bedacht zou hebben, maar mijn huid ziet er zo veel beter uit na een paar weken gebruik! Alleen jammer dat het dopje van een van de flesjes kapot was en 3/4e eruit lekte :’( Mocht het ook niet ruilen want dat mag blijkbaar alleen in het land van aankoop en ik had het een paar weken terug in San Francisco gekocht

1 like

Ik heb ook een vraagje! Heb me eindelijk eens verdiept in de producten van TO en wilde mijn eerste bestelling plaatsen… Is een product wat ik wil overal uitverkocht :expressionless:

Zal TO Salicylic Acid 2% Solution heel veel verschillen van Paula’s Choice Clear Extra Strength 2% BHA Exfoliant? (https://www.paulaschoice.nl/nl/clear-extra-strength-anti-redness-exfoliating-solution-salicylic-acid-m6211.html?dwvar_m6211_size=fullsize&cgid=exfoliants#start=0&top=2885.265625). Die laatste heb ik namelijk al in huis, maar vond ik altijd best agressief, zeker voor dagelijks gebruik.

Iemand met verstand hiervan?

Ben er ook al een tijdje op aan het wachten… mijne is bijna op en ik merk het echt vrij snel als ik het deze een paar dagen niet gebruikt heb

Ik vind en salicylic acid van TO niet zo fijn als die van Paula’s choice eerlijk gezegd. Die van TO heeft witchhazelextract die kan helpen bij acne, maar ook snel irriteert. Ook vind ik hem plakkeriger. Die van Paula’s choice gebruik ik ook niet meer omdat hij echt veel duurder is geworden, ik meen dat hij eerst rond de €20 was en nu €33, dus ik vind ze stom nu. Maargoed, qua product vind ik m wel beter bij PC. Ik gebruik nu de glycolc acid van TO, die vind ik wel fijn.

1 like

Ik zie veel dingen over de Glycolic acid en de Salicylic Acid 2% Solution maar als ik het goed begrijp mag je deze twee producten niet samen gebruiken toch? Bij die Glycollic staat namelijk " Niet gebruiken met EUK134, Peptides en andere Acids"

Ergens klopt het, en ergens ook weer niet…

Als je teveel acids, zuren voor je huid gebruikt, kun je je huid overexfoliëren. In plaats van dat je het eerste laagje dode huidcellen eraf haalt, haal je ook de 2 en de 3e laag eraf en wordt je huid dun. Naast dat dat gevaarlijk is in de zon, gaat je huid voelen of het “geschaafd” is. Je huid kan zijn barrièrefunctie daarmee verliezen. Dat wil je voorkomen.

Maar als je kijkt naar de ingrediënten van het AHA 30% masker kijkt, dan zie je dat er naast veel glycolzuur ook salicylzuur in zit. Daar kan het dus wel. Dit masker moet je opbouwen, je huid moet er aan wennen, en je haalt het er na korte tijd weer af.

De glycolic toner en salicylzuurserum zijn bedoelt om op je huid te laten. Waarom zou je ze samen gebruiken? Ik kan me wel voorstellen dat je de glycolic acid toner (die ik trouwens behoorlijk sterk vind voor je gezicht) over de rustige huid op je gezicht aanbrengt, en de plekken met acne aanstipt met de salicylzuur?

Het klopt hoor, dat de website niet zo duidelijk is. Je moet best wat kennis hebben van ingredienten om het te snappen.
Gebruik je ook een moisturizer? Hyaluronzuur kan inderdaad heel goed vocht vasthouden, en als het warm is, en de luchtvochtigheid groot, dan kan het vocht uit de lucht aan trekken. Maar we gaan weer de koudere periode in hier, en dat betekent dat de luchtvochtigheid in onze lucht laag is. Dan gaat de HA het vocht uit de diepere lagen van je huid trekken. En als je dan je huid niet een beetje afschermt, dan kan HA zorgen voor een drogere huid. Dus ik zou je adviseren de HA met een moisturizer te gebruiken. De HA en de Granactive kunnen prima bij elkaar gebruikt worden, maar ik zou wel met 1 beginnen, bijv. de HA, en even kijken na een week of je een reactie hebt. Zo niet dan kun je de Granactive ook introduceren.

Voor je puistjes zou ik een Direct acid adviseren, bijvoorbeeld de Salicylzuur. Maar dat zit ook in je AHA en BHA, dus dat hoef je niet direct te doen. Wees voorbereid als je die de eerste keer gaat gebruiken. Als je niet gewend ben aan exfolieren, dan is dit wel een heftige om mee te beginnen. Geef jezelf de eerste keer niet meer dan 2 minuten (en niet de maximale 10 min), en bouw de tijd op vanaf daar. Hoeft niet meer dan 1x per week. Wellicht dat je whiteheads van dit spul wegtrekken.

Begin hier maar eens mee, en dan kun je altijd dingen aan je routine toevoegen!

1 like

Aanvulling op @TanteBetje, retinoid en aha/bha maken de huid gevoeliger voor zonschade. Ik gebruik ze dus het liefst 's avonds. En sowieso belangrijk om je huid overdag dus goed te beschermen.
En ik zou het gebruik van retinoid langzaam opbouwen, je huid kan daar best aan moeten wennen. In het begin zou ik een paar dagen tussen het gebruik laten, als het goed gaat kan je die periode dan telkens wat verkleinen.
Niacinamide vind ik zelf ook prettig. Is ook goed tegen huidveroudering en de zink die er bij in zit helpt tegen onzuiverheden.
Ik gebruik zelf eerst de hyaluronzuur (en dan ga ik in mijn nog met damp gevulde badkamer staan omdat ik hoop dat dat helpt haha) daarna gebruik ik niacinamide. Dat schijnt een goede volgorde te zijn ivm de ph waarde van beide producten.
De bultjes rond je kaaklijn kunnen resultaat zijn van schommelingen in je hormoonspiegel. Suikergebruik speelt daar een belangrijke rol in en zuivel kan ook een groot verschil maken. Heb er zelf ook last van en ik merkte dat toen ik retinol ging gebruiken, ik opeens nog veel meer kleine bultjes kreeg. Alsof alle troep er opeens uitkwam. Dus rustig opbouwen. En bha werkt bij mij ook goed.

2 likes

Ik heb twee ordinary producten die ik maar een aantal keer hebt gebruikt. Ik kwam er al heel snel achter dat mijn huid er niet goed tegen kan dus het liefste geef ik die producten weg. Ik heb de niacinamide en nog een ander product, vul zo aan welke het precies was. Is er iemand die de producten wil?

Ik wil ze graag van je overkopen!

Het gaat om te zorgen dat de hyaluronzuur niet de laatste laag is, maar dat er een laag overheen ligt, dat kan prima PCLE creme zijn, maar kijk ook eens naar de NMF van The Ordinary. Een hele goede moisturizer, en niet duur. Qua reiniger zijn er veel aanraders in het beautytopic. Ik ben zelf niet zo van de toner, ik snap zelf die stap niet zo goed, dus daar kan ik je niets aanraden.

1 like

Je mag ze hebben voor de verzendkosten! En ze passen wel in zo’n envelop volgens mij. Het zijn de hyaluronic acid + B5 en de niacinamide + zink. You want?

Yes gerne!! Ik pm mn adres

Joejoe, eindelijk een account aangemaakt :slight_smile:
Ik gebruik al heel lang the Ordinary, en ben groot fan en lees ook hier al een hele poos mee. Er zijn een aantal producten op, dus ik ga weer bestellen. Maar ik ben onlangs met mn anticonceptie gestopt en mijn huid is daar niet blij mee. Ik heb ineens allerlei puistjes die ik voorheen zelden had. Ben dus bang dat dit door de hormoonschommeling komt.
Ik wil dus wat nieuwe producten bestellen, en hoop dat iemand hier even met me mee kan denken :slight_smile:
Mijn huid is gemengd, vette t-zone en sinds kort dus aardig wat puisjes vooral op mijn kin.

Favo producten tot nu toe:
Hyaluronic Acid 2% + B5
AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution
Glycolic Acid 7% Toning Solution
Squalane olie

Twijfel:
Granactive Retinoid 5% in Squalane
Salicylic Acid 2% Solution
Niacinamide 10% + Zinc 1%

Geen fan:
Azeliac acid suspension

Ik gebruikte altijd de retinoid emulsion 2%, en twijfel dus nu of ik daar een sterkere variant van zal bestellen. Of dat ik deze helemaal moet skippen en voor de salicylic en niacinamide moet gaat.

Bij mij helpt mandalic acid heel goed tegen puistjes, niacinamide maakt het juist erger. Mandalic acid in combinatie met hyaluronic acid is echt het beste wat ik voor mijn huid gebruikt heb. Retinoid schijnt wel heel goed te zijn maar ik heb het zelf nog nooit gebruikt

Ik begreep dat de retinol 1% beter is dan de retinoid emulsion omdat daarvan nog niet altijd goed getest is wat de effecten op de huid op langere termijn zijn en dat dit van retinol wel bekend is. En dat je de effecten van retinol niet direct kan zien maar het meer op langere termijn nuttig is. (Dus ligt ook beetje aan je leeftijd.) Enig nadeel is dat de retinol van de Ordinary niet luchtdicht verpakt is dus dat je het wat sneller op moet maken omdat de werkzame stoffen wat sneller vervliegen. Maar het is dan ook niet heel erg duur. (Ik gebruik het ook op mijn decolleté, eens zien dat de rimpels daar wat langer uitgesteld kunnen worden.) Nadine Baggot heeft er een paar filmpjes over gemaakt op haar youtube kanaal die ik erg informatief vond.

Hoi allemaal,

Ik heb al eerder wat geschreven, maar helaas is mijn probleem terug: mijn acne is echt super erg…

Ik heb geen medicijnen meer voor mijn huid (heb letterlijk alles al geprobeerd) maar wil toch even kijken of een nieuwe routine mij kan helpen.

Ik heb nu in huis: de peeling (rode flesje), toning solition, Salicylic acid, Niacinamide, spf en de cleanser op olie basis.

Ik heb een ontzettend vette huid met acne op mijn hoofd, borst en rug. Ik sta open om nieuwe producten aan te schaffen… Wat zijn jullie tips?

Ik hoop op een reactie, ben een beetje radeloos…

Liefs!