Het steenkolen topic

Deze vind ik leuk:

image

16 likes

De koekaratsjaas daai in de kitsjen is echt mijn favo :joy:

3 likes

Dej dej dejā€¦ daaaai in the kitsjen

1 like

Ik had vandaag een gesprek met mijn moeder: ā€œja, mijn taalmaatje heeft me zelfs in zijn telefoon gezet als couch!!ā€, heb twee keer gevraagd of ze niet ā€œcoachā€ bedoelde maar ze houdt voet bij stuk dat de Engelse uitspraak ā€œcouchā€ is :thumbsup:

7 likes

Hahahaahh ik vind dit echt prachtig

1 like

Hahaha ja!!! I like allā€¦ Dit.

4 likes

Do Joe have a Euhh euhhh a urinepotje??

Dit topic is nu al mijn lievelings! Ik praat thuis tegen mijn vriend vaak zo Engels. Hij is inmiddels bang dat ik straks echt zo Engels praat.

Heb ook de filmpjes uit dit topic laten zien. Ik lig dan weer dubbel en hij zit ogenrollend naast mij. Hij vind het niet grappig.

1 like

Intensive care op zn Engels uitspreken kon mijn oma niet. Intensieve Kaare.
En idd ook Familie Ties lekker op zn Hollands.

2 likes

Doet me denken aan een programma waarbij ze met oude besjes rond de wereld gingen reizen en een vrouwtje had een schoonzoon uit Nieuw Zeeland ofzo, Grant. En dat sprak ze uit als Krent.

12 likes

Deze is zo leuk hahahahahahah

Een vriend wilde aan de taxichauffeur vragen of hij hem in de maling nam, zijn zin was: Are you taking me in the mailing?

6 likes

Waar komt eigenlijk het woord steenkolen engels vandaan.

Heppiej BirSdee

2 likes

De term gaat terug op de [hybride] taal die rond 1900 door [Nederlandse] havenarbeiders werd gebruikt om te communiceren met de bemanning van steenkolenboten uit [Groot-Brittanniƫ]. Het woord wordt gebruikt voor [taalfouten] in het Engels die zijn terug te voeren op verwarring met het Nederlands.

(Wiki) :grin:

6 likes

Mijn moeder vertelde een keer aan Australische familieleden dat mijn vader een dag in de week ā€˜oudelullen-dagā€™ heeft. Zonder blikken of blozen noemde ze het Old dicks day!

20 likes

Ik heb ook wel eens aan een Engels sprekende collega gevraagd of zij het ook altijd zo irritant vindt als je ā€˜pantyā€™sā€™ zo afzakkenā€¦ :tired_face:

7 likes

collega hielp klant aan de kassa en gaf wisselgeld en toen zei hij; drie durty (ā‚¬3,30) money back .

19 likes

Patient moest ontlasting inleveren

Yes put your poop here in

7 likes

Die hoort hier ook thuis.

3 likes