Het "samen-kerst-en/of-nieuwjaar-vieren" topic

Ik merk dat er best een aantal forummers moeite hebben met de feestdagen omdat ze zich alleen voelen en nergens naartoe kunnen wat resulteert in alleen thuis zitten. Daarom leek het mij leuk om te kijken of er misschien meiden zijn die het leuk vinden om samen kerstmis of oud en nieuw te vieren! Is hier interesse in? :blush:

23 likes

Ikzelf zit niet in deze situatie maar vind het echt superlief dat dit georganiseerd wordt!

12 likes

Leuk! Ik ben ook alleen met kerst, maar heb besloten mezelf te trakteren op 2 nachten in een mooi hotel. Anders had ik dit sowieso wel willen doen!

14 likes

Oh wat leuk! Ik was er net in de auto nog over aan het denken.

Ik ben vrij met o&n haha. Weet niet of er interesse is? Ik wil ook best wat organiseren, al woon ik wel in het zuiden van het land.

1 like

Oh dat kan ook! Ik dacht, ik maak een nieuw topic aan die wat “toegankelijker en duidelijker” is mbt het onderwerp. Is het mogelijk deze op members only te zetten of kunnen we beter in dat topic verder gaan?

Hallo allemaal,

@Flamingo en ik hebben vanavond contact gehad n.a.v. dit topic. We willen iets bedenken zodat iedereen een leuke dag/avond heeft, voor wie dat wilt natuurlijk.
We zijn aan het brainstormen hoe we dit alles vorm kunnen geven, als er animo voor is.
Mocht je mee willen doen, mag je altijd @Flamingo of mij ( @TheOne) een berichtje sturen.

Groetjes, de feestcommissie :tada::clinking_glasses:

7 likes

Met z’n allen in hetzelfde hotel een kamer boeken dan? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ah dit lijkt me echt super leuk. Is het handig om te beginnen met afstemmen wie er kerst graag samen wil vieren en wie oud&nieuw samen wil vieren? Wellicht met een poll?

2 likes

Dit is een hele goede tip!
Bij deze :grin::

• Ik wil graag weten of er meer mensen zijn die met kerst af willen spreken
  • Ik wil graag weten of er meer mensen zijn die met oud en nieuw af willen spreken

0 stemmers

1 like

Dat kan ook nog, haha, kerst in DĂŒsseldorf!

1 like

Heehoi!
Ik heb even met @TheOne gesproken en het leek ons slim om een datumpje te prikken tot wanneer je je “aan kan melden” zodat we weten hoeveel personen er geïnteresseerd zijn en zodat er nog genoeg tijd is om alles rond te krijgen en de puntjes op de i te kunnen zetten.
Zou je voor zondag 16 december een PB willen sturen naar @TheOne of naar mij (@Flamingo) bij interesse? :grin:
Je mag natuurlijk ook een berichtje sturen als je twijfelt, vragen en/of opmerkingen hebt!
We zien je PB graag tegemoet!

Groetjes, de feestcommissie :confetti_ball::tada:

Edit: zoals je misschien gezien hebt zijn wij beide niet vrij met Kerst, maar daarvoor mogen er uiteraard ook priveberichtjes gestuurd worden naar ons.

1 like

Ahhh wat leuk zeg! Super idee :ok_hand:

1 like

Wat een goed idee! Ik was van plan om met kerst weer twee nachten een hotel te boeken maar ik vind dit eigenlijk ook wel heel leuk!

3 likes

Any updates?

UPDATE’JE

Op dit moment zijn er 5 forummers die interesse hebben in het samen oud en nieuw vieren. Deze forummers hebben allemaal een berichtje ontvangen van @TheOne of van mij met daarin onze ideetjes.

Wat kerst betreft zijn er 2 forummers die interesse hebben, en ook die heb ik een berichtje gestuurd.

Voor nu willen we even afwachten tot de dag wanneer forummers een berichtje kunnen sturen, 16 december. Daarna kunnen we concretere plannen gaan maken.

Als iemand op of aanmerkingen, tips heeft of het liever anders ziet mag dat uiteraard gewoon gepost worden, alles en iedereen is welkom!

1 like

Ja, ik vind het jammer dat alles nu zo achter gesloten deuren wordt besproken. De kans dat ik zelf nog aansluit is daardoor klein geworden, en ik vermoed dat dit voor anderen ook geld. Dat vind ik jammer want aanvankelijk dacht ik dat het laagdrempelig zou zijn.

Ik heb 2 jaar geleden o&n in m’n eentje gevierd, en het was denk ik m’n beste o&n ooit :stuck_out_tongue: heb toen ook deels gewoon op het forum gezeten en dat was heel gezellig! Dus dat is evt ook nog een optie.

(Ik had gewoon heel veel lekkere snacks in huis gehaald en Netflix opgezet, voor je het weet is t weer de volgende dag)

10 likes

Oh dat is niet de bedoeling geweest! Degene die ons een berichtje hebben gestuurd hebben wel uitleg gekregen. Ook omdat we niet wisten of en hoeveel mensen interesse hadden.
Voor nu is dit een scenario:

Ik stel mijn appartement open, er kunnen 10 mensen bij mij slapen. Edit: er kunnen meer mensen in mijn appartement zelf.
Om de kosten te drukken was het idee dat iedereen wat hapjes meeneeemt.
Ik woon wel in zuid-limburg, dat is voor sommigen misschien te ver.
Verder is er niets afgesproken, omdat tot 16 december mensen zich kunnen aanmelden.

Betreffende kerst heb ik niets geregeld, dus daar weet ik niets van.

Maar nogmaals, alles staat open.

3 likes

Goed dat je het aangeeft. Het is voor mij de eerste keer dat ik wat “organiseer” online waardoor ik n beetje zoekende ben dus alle tips zijn welkom.
Wij dachten inderdaad dat het beter was om forummers ons een berichtje te laten sturen prive,omdat ik me kan voorstellen dat forummers misschien liever “anoniem” blijven voor de rest op t forum. Ook is het lastig te organiseren als we niet weten hoeveel personen willen komen aangezien @TheOne een beperkt aantal kwijt kan.

Qua kerst heb ik de 2 forummers laten weten dat er op het moment weinig animo is, dat het misschien slim is als ik deze 2 forummers in contact met elkaar breng, zodat zij met zn 2e kunnen kijken wat zij willen. Als buitenstaander is dat best lastig.

Sorry en bedankt voor je feedback!

Ik ben het eens met @Twijfelaar, het komt op mij ook allemaal heel geheim over. Als je wil meeten wil je toch juist niet anoniem blijven? T lijkt nu eerder alsof de organisatoren anoniem willen blijven wat mij niet per se het beste uitgangspunt lijkt eigenlijk.