Ik kan het mis hebben, maar over die cursus had ze het geloof ik ook? Dat ze had verwacht dat het zoals in de films zou gaan maar dat zij het niet aangeboden kreeg, maar anderen dan weer wel. Maar zat met een half oog te kijken dus weet het niet zeker.
Mwa weet het niet hoor. Maxima heeft het in het begin zwaar gehad met de paparazzi, er was een heel politiek drama rondom haar vader en de bruiloft en de andere aangetrouwden hebben het nou ook niet allemaal bepaald soepel gehad. Denk dat ze hier ook gewoon heel goed zijn in the show must go on.
Het Nederlandse Koningshuis hangt echt net zo goed aan elkaar van dramaâs, als ik me weer eens stierlijk verveel kan ik een volle middag vullen met de relletjes.
Pfoe ja dit was ik bijna vergeten. Net als Mabel, die was eigenlijk ook niet welkom na het hele Bruinsma schandaal en Friso die terugtrad uit het Koninklijk Huis/lijn troonopvolging.
Denk dat het hier vooral âstabielâ/rustig is omdat er op dit moment weinig prinsen en prinsessen van de leeftijd zijn dat ze gaan trouwen.
Jaa en vergeet de hele gate rondom Margarita en Edwin de Roy van Zuydewijn niet, die hun verhaal deden in HP de Tijd. Zoveel tea.
Ik bedoelde meer dat er in Nederland veel minder strakke protocollen zijn. Toen Willem Alexander koning werd, werd de vraag aan hem gesteld hoe hij na de kroning genoemd wilde worden en dat maakte hem niet uit. Er is ook een strak mediaprotocol waarbij er niks uit de privĂ©sfeer geplaatst mag worden etc. En ik kan mij een interview met Eloise herinneren waarbij zij samen met wat vriendinnen langs ging bij Beatrix. Die vriendinnen waren helemaal van âslagâ omdat ze naar de oude koningin gingen waarop Eloise reageerde met: âdoe maar gewoon normaal, want het is mijn omaâ wat natuurlijk het tegenoverstelde is van wat er in het interview met Harry en Meghan werd gezegd: het is wel de Queen waar we langs gaan.
Tuurlijk is er hier ook kritiek op het koningshuis (en zijn sommige dingen echt achterhaald) maar zo strikt als in GB is het volgens mij echt niet. MĂĄxima en Willem Alexander doen op zaterdag ook gewoon zelf boodschappen in Den Haag, dat zie ik ze in Engeland niet doen
Ik vraag me ineens af nav het rascisme :
Zou Harry alleen getrouwd mogen zijn met Meghan omdat hij (en zân kroost) geen troonopvolgers zijn?
Hoe zou het eruit hebben gezien als Harry de troonopvolger zou zijn geweest, dan had zoân huwelijk nooit plaats âmogenâ vinden denk ik? Want het idee is wel weer voortplanten en nieuwe opvolger de wereld in helpen toch?
Harry blijft officiĂ«le toch gewoon prins > lijn van troonopvolging bij geboorte? Dat Archie geen prins was bij geboorte is toch sowieso protocol, maar als Harry officieel gewoon nog âprinsâ blijft en dus in lijn van troonopvolgers vraag ik me af of Archie prins wordt bij het overlijden van Queen Elizabeth (dat zou wel t officiĂ«le protocol zijn toch).
Haha het verbaasde me vooral dat Meghan een revérence moet maken voor Elizabeth, en ik zat zo na te denken zou dat dan altijd zijn, voor iedere ontmoeting? Zou Harry dat ook doen? En Charles? Ben gefascineerd hierdoor
Zie je ook in The crown, iedereen doet het. Zelfs The queen Mum
Ik ben niet tegen H&M en ik vind de Britse pers en het koningshuis walgelijk.
Maar wat ik heel opvallend vind is dat Meghan zeer waarschijnlijk wel op de hoogte is van het koloniale / racistische verleden van het Britse koningshuis. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze niet weet dat Engeland een groot probleem heeft met institutioneel racisme. In het interview zegt ze dat ze bereid was zich volledig in te zetten voor het koningshuis. Misschien was ze van plan die problemen van binnenuit aan te pakken maar dat werkt niet. Je wordt gewoon deel van het probleem. Daarom is strijden de meeste activisten juist voor het afschaffen van onderdrukkende systemen. Dus toen het voordelig was voor haar om deel te zijn van het koningshuis hoorde je geen haan kraaien. Maar nu ze persoonlijk de gevolgen ervaart dan wil ze het grootste platform ooit opzoeken om te vertellen wat haar overkomen is. Raar.
Prince Harry zei ook iets over representatie en dat vond ik ook heel ongepast. Meghan is white passing. Welke representatie bedoel je dan precies? Zij heeft een hele andere ervaring dan de meeste zwarte vrouwen die te maken hebben met racisme in Engeland denk ik.
Ik begon bericht te lezen en wilde direct met dit voorbeeld reageren. The best asset voor het commonwealth mbt representatie is een white passing vrouw? Dan heb je het niet begrepen, maar Harry is sowieso zoân man die iets krijgt met een vrouw van kleur en dan pas gaat erkennen dat racisme een ding is. Dat bleek wel uit dat interview.
Ja! Enerzijds vond ik het heel fijn dat hij racisme expliciet benoemd heeft maar aan de andere kant krijg ik er een hele vieze smaak van.
Wat @Daelyss zegt idd. Daarom vind ik the Crown ook zo facinerend. De dialogen zijn natuurlijk fictie, maar de manier waarop iedereen met elkaar omgaat in de serie geeft vermoedelijk best een goed inkijkje in hoe het echt is. Dus de reverences, een afspraak moeten maken om de queen te kunnen spreken, dat belletje etc.
Zo, Peter R ging wel ff los bij boulevard maar ik ben het met hem eens. Die Leco zat maar te lullen dat Meghan heus wel om hulp had kunnen vragen op haar babyshower in NY, en dat hij niet gelooft dat zij geen hulp kreeg met âinburgerenâ in de royal family. Zat me dood te ergeren, gelukkig kwam Peter to the rescue.
In ât kort zei Peter ongeveer: Wat ik niet begrijp is waarom die 2 niet meer credits krijgen dat ze zich zo hebben kunnen ontworstelen aan de greep van die familie.
Dan zegt een royalty deskundige dat ze dat niet aan de grote klok moeten hangen en dingen moeten zeggen over die familie in het openbaar, dat hou je binnenskamers.
Dan zegt Peter iets over wat er wel niet allemaal over hun geschreven wordt en dan mogen ze zich niet verdedigen?
Naja, vond het wel even verfrissend tussen de meghan-niet-gelovers daar.
Ja en wat ik ook heel sterk vond, was zijn vlg opmerking: âjammer dat alle royalty journalisten massaal partij kiezen voor het koningshuis, maar zal vast uit een zwaar eigen-belang zijnâ
Ja klopt, ik kon zn hele betoog niet meer onthouden haha maar t was precies wat ik hoopte dat iemand effe zou zeggen. Je zag ook aan zn hoofd dat hij al aan ât bedenken was om wat te gaan zeggen.
Peter R is sowieso de enige die bij RTL Boulefart tegen de rest durft in te gaan. De rest lult maar met elkaar mee
Klopt, veel mensen vinden hem maar een vervelend mannetje ofzo maar ik hou van zijn recht door zee karakter, net zoals bijv Anouk dat heeft.
Haha ik vond hem net ook echt geweldig. En dat blik van die royalty expert aan desk was goud waard.
Ja ik was ook erg tevreden met mezelf vandaag!
Dat is volgens mij Hertogin Alva.