CbS heeft extra materiaal vrijgegeven en daarin praat ze wel.over haar vader. Alles pastte simpelweg niet in 1 uitzending.
Ik heb vaker gelezen dat Anne en Edward daar zelf niet voor hadden gekozen zodat hun kinderen een vrijer leven kunnen leiden
Volgens mij had Anne niks te zeggen, omdat ze een vrouw is en geen troonopvolger.
Edit: ik bedoel de titels prince en princess.
Het was haar aangeboden maar ze heeft daarvoor bedankt, voor zover bekend.
Ja klopt, maar dat hoort dus eigenlijk niet.
Kleinkinderen in de mannelijke lijn krijgen de titel prins/prinses.
Anne kan de titel prinses dus niet doorgeven aan haar kinderen omdat ze vrouw is.
De kinderen van Edward hebben recht op de titel prins en prinses, maar zij gebruiken deze niet omdat ze de kinderen een ânormaalâ leven willen geven.
Daarnaast krijgen de kinderen van de oudste zoon van de Prins of Wales ook de titel prins of prinses (de kinderen van William). Voorheen was dit alleen de eldest son of the eldest son of the Prince of Wales. Dit heeft de Queen laten aanpassen, omdat anders in het geval dat George een meisje was geweest, zij niet de titel van prinses zou krijgen.
Het krijgen van security heeft niets te maken met het wel of niet zijn van een prins of prinses. âWorking royalsâ en hun gezin krijgen beveiliging. Niet-werkende royals niet, een aantal jaar geleden is inderdaad de beveiliging van Eugenie en Beatrice stopgezet. Beveiliging wordt betaald door de belastingbetaler, dus het ligt gevoelig bij het Britse volk als iemand beveiliging ontvangt en hier niets voor âterug doetâ.
Echt gevangen dus. Want Harry is een van de bekendste royals, zelfs buiten de UK. Geboren op een plek met altijd een hoog veiligheidsrisico. Dus je moet blijven werken voor de kroon wil je de beveiliging krijgen, terwijl je er niet voor gekozen hebt. Eruit stappen betekent geen beveiliging en dat betekent hoog risico omdat je zo bekend bent zonder dat je daar voor gekozen hebt.
Ik ben geen Royal kenner verder, maar het is niet een gewone oma? Die is toch ook opgevoed in een âsysteemâ die vast heel nadrukkelijk als uitgangspunt heeft; de monarchie (status, uiterlijke schijn) staat op 1. Kun je zijn wie je wilt, maar als je dat in de weg staat dan trek je aan t kortste eind? Ik praat het niet goed, maar ik vind het raar om van the Queen zelf te verwachten dat ze ineens open-minded en een moderne gedachtegang zou hebben als je leeft in een redelijk ouderwets stelsel.
Ok ik kan me niet inleven (of goedkeuren meer), maar ik vergelijk het dan maar met: streng christelijke omgevingen waar echtscheidingen oid zorgen dat je een outcast wordt. LGBTQ personen die geen support krijgen van hun ouders. Die betrokkenen zullen het vast allemaal mega kut vinden, maar niet hun âprincipesâ daarvoor veranderen (als Queen ĂŒberhaupt dat mandaat heeft). Meghan en Harry doen toch iets wat klaarblijkelijk niet âhoortâ in de standaarden.
Ik snap het als vader (in die rol algemeen) trouwens nog een hele hoop minder, dan een oma van eind 90.
Hoezo vind je dit? Serieuze vraag want : Ik vind dat van haar heftiger klinken dan te âintelligente lockdownâ die wij hebben. Als je zelf niet mag bepalen wanneer je weg gaat, of je op vakantie gaat, of je kunt gaan lunchen met je vriendinnen > Eigenlijk je eigen vrije tijd niet buiten je erf mag bepalen (terwijl het thuis ook niet zo chill en gezellig is altijd).
Ik vond het interview qua scherpte en voorbereiding ook een beetje slap. Houd me maar voor dat Oprah ze geen woorden in de mond wilde leggen en daardoor âonnodigeâ vragen wilde leggen & wilt dat iedereen dit verhaal kan volgen (ook met 0 achtergrond, maar dat 2e is ver gezocht gezien de verdere opbouw)
Ik begrijp ook dat ze geen normale oma is. Maar er zit ook een vrij grijs gebied tussen âalles voor de monarchieâ en het zijn van een liefhebbende grootmoeder. Maar je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik vind het gewoon verwonderlijk. Maar als je niks anders gewend bent en zo opgevoed bent, dan zal dit inderdaad normaal worden bevonden.
Ja is ook wel hoor kan daar ook moeilijk inkomen, maar dat kan ik met bijv een homoseksueel âkindâ die niet meer geaccepteerd wordt door ouders ook. Voor mij dus beetje zelfde prioritering in principes die dan afwijkt van wat ik normaal vind ofzo.
Zo ook hoe zij de liefde en dynamieken in een familie zien, zal toch om zoân stelsel zijn gebouwd (hun normaal). Voor mij ook niks liefkozends aan om als je je oma in informele (niet publiekelijke) setting, formeel moet aanspreken. Die hiĂ«rarchie is dan niet alleen voor het publiek maar ook gewoon de interne rang dan toch. (niks liefkozends aan zoân familie dynamiek als je t mij vraagt - different worlds zullen we maar zeggen haha)
Ik erger mij wel mateloos aan opmerkingen dat Meghan wel een beetje naĂŻef was. Dat is ronduit blaming the victim. Gebeurd al continu in de media ook.
Edit: Bedoel inderdaad dat ze had kunnen weten hoe zwaar het zou worden.
Dit zegt ze letterlijk zelf ook in het interview toch?
Ja, zou kunnen. Heb niet helemaal afgekeken.
Edit: en ook stukje begin gemist.
Was helemaal aan het begin, toen zei ze dat ze er heel naĂŻef in is gegaan en daar achteraf blij mee is omdat ze anders te veel zou nadenken (ging daarna over die referance die ze snel nog ging oefenen toen ze de queen ging ontmoeten)
Vooral naief (zegt ze) omdat ze weinig wist van de Royals, nooit zelf opzoek is gegaan naar informatie over Harry of wat het betekent om lid te zijn van een koningshuis.
Ik kan me dat persoonlijk niet echt voorstellen dat ze echt zo weinig wist over Harry, de familie of de verhalen over de Britse pers. Bijv. de dood van Diana en alles daar omheen (kritiek op de royals en de pers) is ook echt wereldnieuws geweest. Maaarrrr daarmee mag ze NOOIT de schuld krijgen van âze had kunnen weten hoe zwaar dit wasâ.
Precies. Niet de schuld, absoluut geen victim blaming. Kan het mij zelf alleen niet voorstellen dat ze nooit iets over de Royal Family heeft opgezocht.
Nee maar ook al Google je vanuit de US een paar uur, dan nĂłg is het denk ik onmogelijk om je er een voorstelling van te maken hoe het Ă©cht gaat zijn. En ik kan me ook voorstellen dat je de ijdele hoop hebt dat het koningshuis in de 21e eeuw ook enigszins met de tijd meegaat.
En dan nog. Al wist ze alles vooraf, dan nog kan het haar zwaarder zijn gevallen dan ze het verwacht toch? Ik zou ook zelfmoordneigingen krijgen als ik in haar schoenen had gestaan.
Oh maar ik doel echt alleen op het Googlen. Dat het zwaarder is dan dat wij van buiten kunnen zien, dat weet ik zeker. Ik doel echt alleen op dat ze zei dat ze niks had opgezocht over de RF.
Komt misschien omdat ze als actrice de roddelpers en dergelijke niet echt vertrouwt? Misschien wilde ze er niet biased in.
Wikipedia is redelijk unbiased en dan weet je in ieder geval wat.