Het Royals topic

Ugh echt Margaret. Zij en Townsend = true love. :sleepy:
Vraag me ook echt af hoe die band tussen de zussen werd toen ze uiteindelijk toch met Snowdon trouwde.

3 likes

Sorry dubbelpost. Maar serieus? Harry krijgt geen cent meer en de koningin vindt dat goed? Ik wil de andere kant van het verhaal ook horen. Hoe kan ze dit goedkeuren? Ik snap dat er regels zijn, maar het is verdorie de kleinzoon van de koningin? Que. Ook dat ze zo goed contact hebben met de koningin terwijl zij niet echt haar best doet om dit te voorkomen? Ik snap er echt niks van.

7 likes

Volgens mij gaat het ook niet alleen om Meghan en Archie, maar ook om Harry. Harry heeft dat recht gewoon gekregen bij zijn geboorte, en dat werd ook ineens ingetrokken.

Edit: en daarbih kwam ook nog eens dat de hele wereld op dat moment precies wist waar ze woonden, dankzij de Daily mail.

19 likes

Ik denk dat ze dat besef echt wel hebben hoor, maar ze hoeven toch niet bij alles te zeggen ā€œja we zijn steenrijk/privileged/blabla, maarā€¦ā€

Tevens is doodongelukkig zijn en door de hele wereld worden aangevallen ook gewoon heel kut als je rijk bent.

2 likes

Ik snap jullie vraagtekens rond beveiliging echt niet. Harry is levenslang royal, de halve wereld kent hem. Hij en zijn vrouw stappen om veiligheid terug en vervolgens wordt elke vorm van ondersteuning afgenomen en moet je gaan leven zoals de rest. Het is niet zo dat zij ineen een supermarkt binnen kunnen stappen, zomaar een school kunnen kiezen voor hun kind en in een rijtjeshuis kunnen gaan wonen. Dan heb je constant publiek en pers aan je hangen, naast mensen die je gewoon dood willen hebben.

55 likes

Het is niet de koningin die alles bedenkt. Daar zit een heel instituut achter.

Dat begrijp ik. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen, dat je als oma, dit aan moet zien en niks doet of eigenlijk niks KAN doen. En tegelijkertijd wordt Andrew die allemaal louche zaakjes heeft, WEL beschermd. Ik snap dat gewoon niet.

7 likes

Nee idem. Maar het zijn allemaal spelletjes die worden gespeeld om het koningshuis in stand te houden.

2 likes

Heb je the crown gezien? Is natuurlijk deels fictief maar doordat ik dat heb gezien verbaast dit me helemaal niet

6 likes

Ja, kijk het ook. Maar op een een of andere manier voelt het dan toch als een serie in plaats van real life. Maar goed punt haha!

1 like

Valt me op hoe vaak The Crown word aangehaald maar jongens, dat is toch echt fictie en geen documentaire.

17 likes

Wel heel vermakelijke fictie haha. Maar er zijn ook wel goede documentaires over het Britse koningshuis die ook gaan over alles wat ze er voor moeten doen om het in stand te houden. En dat zijn soms verschrikkelijke dingen (ook in een verder verleden).

Godsamme wat is die film over H&M die nu op net 5 is slecht :joy:

12 likes

Itā€™s like a trainwreck. Ik kan niet stoppen met kijken.

2 likes

Ik denk, ondanks dat het fictie is, dat het toch wel een goed beeld geeft van hoe moeilijk de positie van bijvoorbeeld de koningin is. Dat ze bepaalde dingen moet doen, of noujuist niet mag doen, omdat ze koningin is en er strenge protocollen gelden. De koningin is meer een poppetje die een rol vervult, en hoe die rol eruit ziet wordt besloten door de protocollen die al eeuwenlang gelden. Ik denk dus ook dat zij vastzit en niets kan doen aan wat er nu met H&M gebeurt.

7 likes

Maar wat hebben ze aan hun rijkdom als ze het uit moeten geven aan beveiliging en amper het huis uit komen? Dat noem ik geen privilege of vrijheid meer hoor.

1 like

Ik hoop ergens dat William en Kate nog gaan reagerenā€¦ Meghan beweert vanalles dus ben wel benieuwd naar hun versie. Maar zij zullen vast niet zo via de pers reageren (ook wel begrijpelijk)

Hun versie is dus de versie die in de Daily Mail en andere tabloids staat.

1 like

Ik vind dit wel een beetje een gekke redenering (niet alleen op jou bedoeld, maar heb het al een paar keer gelezen). Wat hebben die privileges te maken met bijvoorbeeld die mentale problemen? Ja ze zijn rijk en kunnen alles kopen wat ze maar willen, maar wat heb je daaraan als je kapot gaat aan de situatie waar je in zit? Dat zijn toch twee totaal verschillende dingen. En ja, natuurlijk hebben ze het privilege dat ze mentale hulp kunnen betalen vergeleken met heel veel anderen die dit niet hebben. Maar wat heb je daaraan als die hulp je ontzegd wordt omdat ze jou als persoon minder belangrijk vinden dan hetgeen wat je als instituut uitstraalt.

17 likes

Dat is inderdaad vreemd. Waarom hebben eugenie & Beatrice wel de prinses titel en bijv Zara, de dochter van Anne niet? Ook de kinderen van prins Edward hebben niet die titelā€¦ heeft het te maken met de lijn van opvolging?