Het Royals topic

Volgens mij is dat gewoon het hele ‘bedrijf koningshuis’, niet een paar specifieke mensen. Het is feitelijk gewoon een bedrijf dat gerund wordt. Dusja iedereen die daarvan in dienst is en meewerkt om dat draaiende te houden volgens bepaalde regels en tradities

4 likes

Maar wat is nu je punt? Dat ze liegt over de mental health of het daar geen hulp over krijgen. Vind je bericht een beetje vreemd.

1 like

Ik heb het opgezocht:

Who is part of The Firm?

The senior royals, obviously—including Queen Elizabeth and Prince Phillip; Prince Charles and Camilla, Duchess of Cornwall; and Prince William and Catherine, Duchess of Cambridge. But the institution also consists of the offices that manage royal affairs, including the Private Secretary’s Office, the Privy Purse and the Treasurer’s Office. These departments, like at any company, manage everything from the Queen’s government relations to finances and human resources. (This broad coalition of employees is officially called the Royal Household, and consists of hundreds of workers.)

2 likes

Ik mis ergens het besef van de privileges die ze wél hadden? Ook haar vergelijking met de lockdown vond ik een beetje scheef. Ik begrijp dat ze vrij willen zijn maar hun vorm van vrijheid is nog steeds leven in rijkdom? Dit is niet perse een normaal leven.

4 likes

Nee ik zeg niet dat ze liegt maar dat ik het raar vind dat ze geen hulp kreeg. Dat toen ze geen hulp kreeg van HR, ze niet zelf een psycholoog ging zoeken eventueel met de hulp van Harry. Of heeft ze dat uiteindelijk gedaan?
Hmm moet het nog een x gaan kijken

Sorry Oprah, vind je geweldig. Maar hoezo snap je niet dat de relatie tussen het koningshuis en de pers heel gevoelig is? En dat het koningshuis ook hen tevreden moet houden voor de publieke perceptie. Niet The Crown gekeken dus haha.

Edit: Ze kijkt het dus wel haha! Dan vind ik het nog erger dat ze die vraag stelde.

4 likes

Haha, ik denk echt wel dat ze alles van The crown hebben gezien

9 likes

Dit legt ze inderdaad uit en ze geeft aan dat het echt niet zo simpel is om zelf te organiseren, vanuit die positie. Het ging blijkbaaar dusdanig slecht, dat ze zichzelf ergens wilde inchecken uit zelfbescherming. Dat is echt wat anders dan een uurtje therapie.

1 like

Vind Oprah oprecht een beetje zwak? Het blijft allemaal zo oppervlakkig en er is duidelijk een gebrek aan kennis.

5 likes

:thinking:nou dan good for them dat ze daar weg zijn… raar en verouderd instituut

Ik begrijp de focus op de beveiliging niet zo goed. Ze hebben zelf geld? Ze kunnen het zelf betalen? Of zie ik het verkeerd?

Het is denk ik ook het principe?

1 like

Ik krijg inderdaad ook het idee dat ze beter ingelicht had kunnen worden, voor zover ik dat nu kan zien. Maar ik denk inderdaad ook niet dat dat iets had kunnen voorkomen.

2 likes

Fair, maar ik kan de tijdlijn niet meer goed volgen. Is dit voor of nadat ze “aftreden”? Want ik vind het logisch dat je geen bescherming meer krijgt nadat je soort van ontslag neemt?

Ik kreeg deze doorgestuurd :rofl:

49 likes

Wow Oprah: ‘‘Tell me Harry, as a prince, how are you trapped? :thinking:’’.
Uhm… die jongen heeft meerdere therapieën moeten volgen om de dood van zijn moeder te verwerken, was losgeslagen als tiener en heeft/had nauwelijks vrijheid. En dan ook nog in het oog van miljarden mensen opgroeien. Come on Oprah.

Edit: Ik keek altijd Oprah (net als vele anderen om 15.00 op RTL haha!), maar ik vind dit niet haar sterkste interview. Ze had zich best wat beter kunnen voorbereiden.

5 likes

Maar ze wilden zelf niet eens aftreden toch? Is ze ook opgedrongen eigenlijk. Ze wilden een stap terug doen en een iets minder prominente rol.

3 likes

Die beveiliging werd geschat op 5 miljoen per jaar en op dat moment waren ze grotendeels financieel afgesneden door het koningshuis en hadden ze geen inkomen. Nu betalen ze het idd zelf en verdienen ze ook weer geld. Ze waren natuurlijk nooit armlastig ofzo maar de levensstijl die ze hadden onderhouden, al is het alleen maar die security, is wel een stuk moeilijker als er niks meer binnenkomt

12 likes

Ze is 2x buiten geweest in 4 maanden tijd. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben in de lockdown elke dag wel gewoon eens buiten geweest. Dus vind haar situatie wel ernstiger ja. En dat je in rijkdom leeft betekent niet dat je gelukkig moet zijn.

34 likes

hahahaha deze referentie vind ik heel leuk

1 like