Het Royals topic

Ja van William en Kate wel. Maar bijv. Eugenie en Beatrice moeten ook gewoon zelf hun beveiliging regelen. En dat zijn geen achterkleinkinderen maar kleinkinderen. Dit was allemaal al lang zo geregeld voordat Meghan zelfs maar in beeld kwam

3 likes

Ja vond ik ook inderdaad. Weinig kritisch. Leek wel alsof ze te weinig research had gedaan.

2 likes

Maar wat ze in het interview aangeven is toch juist dat ze wilden afwijken van het protocol en wat er tot nu toe is gedaan? Eugenie en Beatrice hebben per uitzondering wel die status gekregen. Alle kinderen van William ook terwijl dat dus ook niet zo is normaliter, alleen bij Archie wilden ze opeens niet meer. Die anderen hebben door die status dus ook beveiliging gekregen. Eugenie en Beatrice betalen en regelen dat zeker niet zelf. Zo heb ik het begrepen. Ik vond Oprah juist wel goed, ze haalde alle vragen en kwesties die in de media speelden aan.

10 likes

Vind het wel heel heftig dat ze haar paspoort, sleutels alles moest inleveren op het moment dat ze daar kwam wonen. Letterlijk een gevangenis.

6 likes

Maar dat is wel wat ik er bij verwacht? Je hebt niks meer nodig, alles wordt voor je geregeld.

Ik vind dit stukje wel heftig hoor!

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met E&B dat ze bij uitzondering deze status hebben gekregen? Ze hebben namelijk geen beveiliging

Ik vind het echt vreselijk dat ze dit heeft moeten meemaken. Maar klinkt ook alsof ze een beetje naief was in wat ze kon verwachten. Wel oprecht eng dat haar schreeuw om hulp niet serieus werd genomen.

Klopt dat alles voor je wordt geregeld, maar dit zijn de meest basic dingen die je nodig hebt voor vrijheid en die zou ik nooit inleveren.

4 likes

Ja mee eens. Vind het wel heel erg dat ze letterlijk geen hulp kreeg, maar ze heeft de situatie erg onderschat. Wat ze aan het begin ook zei: “het is heel anders dan in de sprookjes.” Ja duh?

Maar pfoe. Dat ze haar geen hulp wilden geven… dat hoeft toch niemand te weten? Zijn ze zo bang dat dat uitlekt?

3 likes

Dit hebben ze wel heel lang gehad. Kun je opzoeken.

Ja klopt, maar de regels waren aangepast voordat Meghan in beeld kwam. Dat was wat ik bedoelde. Dat dit niet alleen bij archie het geval is.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik het moeilijk te geloven dat ‘het Instituut’ meer te zeggen heeft/beslissingen maakt dan de koningin. Het klinkt allemaal erg tegenstrijdig en stiekem zou ik ook de andere kant van het verhaal willen horen. Mis de nuance enorm.

2 likes

Wat erg dat ze geen hulp kreeg. Harry, Kate en William hebben die hele campagne over mental health gedaan, maar dat was blijkbaar binnen het instituut niet zo belangrijk…

5 likes

Maar had het wat uitgemaakt als ze minder naïef was geweest? Ik denk niet dat ze zich hierop had kunnen voorbereiden.
Verder met je eens, echt erg dat ze geen hulp heeft gekregen toen ze erom vroeg.

4 likes

Heb alleen maar een samenvatting van het interview gezien maar Oprah vroeg niet iets in de trant van: misschien had je even moeten wachten, ging het allemaal te snel? Dat was toch ook iets waar prins William zich zorgen over maakte?
En over dat ze geen hulp kreeg mbt mental health…maakte zich Harry ism William en Kate niet sterk voor deze zaak/ dit bespreekbaar? Hij is toch ook in therapie geweest? Waarom hielp hij haar niet? Vind ik echt raar.
En zo gevangen zonder paspoort was ze ook niet want ze had toch die babyshower in Amerika… of denk ik verkeerd?

1 like

Ik vind veel van wat ze vertelt heel heftig, maar met bepaalde dingen twijfel ik een beetje of ze wel het hele verhaal vertelt. En het helpt ook niet echt dat Oprah het hele systeem niet goed snapt.

6 likes

Ja precies dit inderdaad. Vooral de verbazing over dingen die vervolgens normaal of protocol blijken te zijn.

2 likes

Hmmm dan was ze misschien wat meer ingelicht over hoeveel ze van haar vrijheden zou worden beroofd en hoe erg haar leven zou worden ‘ingepland’. Heb toch het gevoel dat ze het erg rooskleurig in had gezien toen ze met Harry begon te daten. Maar denk niet dat het voor de situatie heel veel had uitgemaakt, denk dat ze dan alsnog dezelfde beslissing hadden gemaakt.

2 likes

En ik zit echt met zoveel vraagtekens na zo’n interview, ga van het weekend maar The crown kijken, hopelijk maakt dat dingen wat duidelijker.

Hoezo kon ze bijv niet gewoon zelf naar een psycholoog/psychiater stappen die ze uit eigen zak zou betalen? En wat verstaat ze precies onder beveiliging? En waarom wil ze zo graag dat hij de titel prins krijgt? (even los van de beveiliging)

2 likes