William en Kate waren studenten toen ze een relatie kregen, Kate is opgegroeid in de UK en haar familie had al banden met de Royals. H&M waren al mid 30 en Meghan komt uit een heel andere achtergrond. Op die leeftijd is er ook iets meer haast idd, maar ook al waren ze 5 jaar jonger en was er meer tijd, dan had dat het racisme niet anders gemaakt toch?
Nee, absoluut niet. Begrijp me ook niet verkeerd hoor, ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is en geloof H&M absoluut. Met alle kennis vanuit Diana kan het niet anders dan waar zijn (denk ik). Ik denk alleen dat Meghan in die 2/3 jaar tijd niet voor te bereiden was op haar toekomstige “rol” en dat ze daardoor er wat te naïef snel ingestapt is. Dat komt inderdaad doordat ze in de VS is opgegroeid en niet in de UK en ze hadden niet de tijd die ze misschien hadden willen nemen. Ik vind het triest dat ze die druk misschien wel gevoeld moeten hebben om snel te trouwen vanwege hun biologische klok en wat er gezegd zou worden over nageslacht buiten het huwelijk. Brrr, hoop dat ze echt straks lekker met hun gezinnetje bezig kunnen zijn in alle rust.
Meghan was altijd de klos geweest gezien haar achtergrond, huidskleur en haar zelfstandigheid.
Nee absoluut niet. Er is geen enkel excuus voor racisme.
Je kunt het sowieso niet snel goed doen binnen de Britse koninklijke familie + de Britse pers denk ik. Kijk maar naar al die scheidingen… Het verschil is dat Harry vierkant achter z’n vrouw blijft staan net als Elizabeth II’s oom, voormalig koning Edward VIII deed voor zijn aankomende vrouw Wallis Simpson (ook een gescheiden Amerikaanse). Die ballen hadden andere leden van het koningshuis niet. Props voor Harry en Edward.
100%
Ik snap wat je bedoelt, maar ik krijg er zelf geen props voor Edward uit.
Die had echt smerige lijntjes met de nazis/Hitler.
In FF-Boulevard werd er geopperd dat er hier gepost moest worden over het H&M-interview. In België wordt het vanavond uitgezonden om 9 uur uitgezonden.
Mogen we gewoon posten of doen nog in spoilers?
Is het nou 21:00 of 21:20?
Wat heftig! Wist niet dat ze zoveel gingen vertellen. Als het waar is van dat huidskleur vind ik ook dat ze moeten zeggen wie het was en moeten ze daar echt een aanklacht tegen indienen. Nu laten ze het in het midden en kan iedereen racistisch zijn in die familie. En ik had echt niet gedacht dat het koningshuis modern zou zijn. Het is misschien wel moderner maar inderdaad die zus van Elizabeth die aan het lijntje werd gehouden en uiteindelijk niet met haar man mocht trouwen. En hoe kil Elizabeth was in het nemen van beslissingen en The Crown verkoos boven het geluk van haar familie.
Ik vind wel dat H&M te weinig in zijn gegaan om wat ze hebben gekregen van de belastingcenten. Ze heeft een huwelijk gekregen en mocht volgens mij eerder trouwen dan het nichtje van Harry. Heeft een paleis laten verbouwen van belastinggeld. Heeft veel sieraden gekregen. Mocht kerstvieren met de familie voordat ze was getrouwd. Dat betekent niet dat ze gediscrimineerd mag worden, daar vind ik echt dat diegene berecht voor moet worden, maar het lijkt nu wel alsof ze alleen de negatieve dingen noemen en niet alle dingen hebben genoemd die ze gratis hebben gekregen.
En had Charles niet gezegd dat hij de beveiliging ging betalen toen ze naar Canada zijn vertrokken?
In mijn ervaring beginnen de Belgische programma’s altijd te laat, weet niet waarom.
Maar dit is toch van de zotte?! Je hebt spullen gekregen dus je mag niet zeiken? Ja je man slaat je het ziekenhuis in, maar hij heeft je ook een Audi R8 gegeven dus niet zeiken? Ah joh je wordt suïcidaal door de pers en de manier waarop wij met je omgaan? Niet zeiken je mocht je huis van ons verbouwen
Op zich zijn ze wel vanaf 2017 working senior royals geweest en werden ze dus betaald voor het ‘werk’ dat ze deden. Dus ergens vind ik het onnodig dat ze zich voor hun uitgaven zouden moeten verantwoorden. Anderzijds blijven het natuurlijk belastingcenten en is enige verantwoording naar de bevolking wellicht op zijn plaats. Verder is er ook iets voor te zeggen dat hun huwelijk veeeeeleeee miljoenen heeft opgebracht + ze hebben een deel van de verbouwing van Frogmore Cottage terugbetaald.
Ik vind het echt bizar dat het koningshuis wel onderzoek doet naar zogenaamde pesterijen van Meghan, maar racisme etc jegens Meghan moet blijkbaar maar gewoon kunnen… En dat terwijl Elizabeth ook nog eens staatshoofd is (hoe koloniaal) van bijvoorbeeld Jamaica. Ik ben benieuwd hoe wanneer die Commonwealth landen een republiek worden.
Ik ben bang dat ik het niet meer ga meemaken maar ik hoop echt dat mijn kinderen en kleinkinderen gaan opgroeien in een wereld waarin iedereen écht gelijk is & waarin er geen koningshuizen meer bestaan.
Ik begrijp er de ballen van. Ik heb de tv op Eén staan maar de programmering zegt niets over het interview. Deze hele avond niet
Ik hoop dat ook. Ik vind het ook vreemd dat we altijd zo pronken met onze democratie, terwijl onze staatsvorm een constitutionele monarchie is waarbij we dus in de GRONDWET hebben vastgelegd dat ons staatshoofd op basis van geboorte op die plek terecht komt.
Andrew wordt ook beschermd (vooral afgeschermd) door de koningin. Dat er nog mensen zijn die in dit sprookje geloven is mij echt een raadsel.
Het staat wel op hun website in de tv gids. 21.20 zit ik klaar.