Het Royals topic

Ik vind dit ook wel een beetje de schuld van Harry. Hij weet hoe het leven als royal is, daar bereid je je toekomstige partner toch op voor?! Verbaas me er ook over dat Meghan geen vrienden in haar kring had die hier iets meer van wisten. Het leek me algemeen bekend dat het leven in de royal family bijzonder zwaar is.

Je kunt je toch never nooit voorbereiden op de shit die zij over zich heen heeft gekregen?

31 likes

Ja ik begrijp het dus ook niet. Misschien zit het anders dan we denken en komen er in het interview antwoorden op

Maar de Royals zijn toch ook niet van gisteren? En als zij er geen boodschap aan hadden haar hierop voor te bereiden, is Harry toch ook van de social media-generatie? En zij was al een celebrity. En de Royals in het algemeen zijn omringd door allerlei experts en adviseurs. Enfin

Maar volgens mij is juist dat voorbereiden op heel moeilijk. Heb daar ooit eens iets over gelezen ook mbt tot het Nederlandse koningshuis en dan hoe dat ging met Maxima. (Weet niet precies meer waar, sorry beetje slechte bron zo) Dat ze wilden voorkomen dat het net zoiets werd als met Diana maar dat dat erg lastig is. Ook Matilda had daar moeite mee in België. Volgens mij komt het gewoon echt mede door de grote cultuurverschillen en niet zozeer onwil.

Denk dat Harry wel heeft ervaren met zijn tripje naar LA. Maar voor Meghan, lijkt mij dat het voor het koningshuis van een andere orde is dan toen zij werkte als actrice.

Ik heb het idee dat je je er nooit op kan voorbereiden.

2 likes

Ik denk ook niet dat je je kunt voorbereiden op zo’n leven. En ook al kan dat met praktische dingen (aanspreekvormen, protocol) dan nog is het ervaren iets heel anders. Ik kan me indenken dat een leven met zo veel regels, protocol, beperkte keuzevrijheid en publiciteit voor iemand die zo zelfstandig en modern is, echt heel erg moeilijk kan zijn. Doe daar bij de enorme (negatieve) media-aandacht, verhuizen naar een ander land, de korte tijd waarin alles gebeurde en de problemen met haar familie… dan veranderd je leven in korte tijd zo drastisch, daar is gewoon niemand tegen opgewassen denk ik.

2 likes

Nee, dat niet, maar het feit dat ze niet eens wist hoe ze koningin moest begroeten… hoe kan niemand dat haar verteld hebben?

Gisteravond ging het bij Humberto ook over het interview. Toen stelde iemand de vraag of ze niet gewoon naïef is geweest, ze kon tenslotte weten wat haar te wachten stond, ze werd notabene lid van het Koninklijk huis. Volgens mensen daar aan tafel had ze kunnen weten waar ze aan begon. Toen zei zo’n ‘expert’ dat dat bijna onmogelijk is om je hier op voor te bereiden ook al ben je al bekend met omgaan met de pers zoals Meghan. Lid worden van een Koninklijk huis is volgens deze expert ‘next level’ en er zijn zo gigantisch veel mensen die zich met je gaan bemoeien (communicatie strategen, spindokters er is letterlijk een hele groep van mensen die alles voor je bepalen je mag letterlijk niks meer zelf doen omdat alles in het belang van de kroon moet zijn)

Ik ben nu een boek aan het lezen over de vroegere hofdame van prinses Margret (de zus van de queen) daarin lees je ook hoe alles binnen het koningshuis en de Britse adel aan elkaar hangt van strenge protocollen en tradities.

3 likes

Dat boek klinkt interessant! Welke is dat?

Lady in waiting/ de hofdame van Anne Glennconner. Deze mevrouw beschrijft letterlijk dat ze opgegroeid is een gouden kooi. En dan is zij alleen nog maar hofdame geweest en opgegroeid binnen de Britse adel. Dus als zij het al beschrijft als een gouden kooi hoe had Meghan zich daar ooit op kunnen voorbereiden.

Harry’s moeder, Diana, liet ook aan alles merken dat het Koninklijk huis een gouden kooi was. Een van de experts bij Humberto vertelde een verhaal dat ze ooit iemand had ontmoet waarvan de zus verkering had met prins Harry waar de hele familie van de verkering zei: verbreek de relatie want het lijkt zo mooi maar je komt in de hel terecht. En van meerdere exen van Harry is bekend dat ze de relatie verbraken omdat ze niet konden omgaan met alles wat hoorde bij het leven als vrouw van…

4 likes

Maar hadden ze dan de liefde die ze voor elkaar voelen opzij moeten zetten omdat het een liefde was binnen koninklijk huis?

2 likes

Ik denk dat de naïviteit van Meghan wel mee heeft gespeeld in dat ze heel gauw “the new royals” wilden zijn. Ze waren heel duidelijk in dat zij de nieuwe generatie waren, voorbeeld hiervan is dat Meghan bij officiële ontmoetingen heel vaak als eerst een hand gaf ipv Harry, en dat is best heel bijzonder gezien het protocol is dat hij altijd als eerste begroet moet worden. Of het constante hand in hand lopen. Dit is heel ongebruikelijk in de royal family, en werd zelfs als ongepast gezien. Daarmee hadden ze ongetwijfeld goede bedoelingen, maar het zorgde wel voor een gespannen relatie met het Britse volk, die het niet zo waardeerden. Net zoals Meghan tijdens haar zwangerschap constant aan haar buik zat. De koninklijke familie doet dat niet.

Er waren wel veel van dat soort acties die misschien “niet zo handig” waren, even afgezien van een oordeel. Ze leken echt hun eigen pad te willen trekken, en dit gaat in zo’n starre constitutie als de Royal Family niet zonder slag of stoot. Het Britse volk is echt helemaal into The Royals, en ik denk dat Meghan dat wel onderschat heeft. Het Britse volk vindt: wij betalen, jullie gedragen je zo-en-zo. En dat deden ze niet.

Afgezien van alles vind ik het ontzettend triest dat het zo ver heeft moeten komen, en Harry echt met zijn familie breekt/moet breken. Uitspraken over Charles en William die “vast zitten” zijn gewoon heel pijnlijk, en al helemaal via de internationale pers. En dat ze zich zo alleen hebben gevoeld.

7 likes

Nu ik dit zo allemaal lees over het lid worden van de koninklijke familie door trouwen, vraag ik me af: is dat hier in Nederland ook zo streng? Of komt dat echt door het Britse koningshuis, dat zij echt next level zijn met alle regeltjes (binnen de familie etc)?
Kan me voorstellen dat het het in Nederland bijv. ook heel anders is dan een “normaal” leven, maar ook zoals wat hierboven allemaal staat? Als dat zo is, vind ik dat echt erg namelijk…

Catherine draait ook al heel lang mee in de adelijke en koninklijke familie. Ze ging bijvoorbeeld ook naar dezelfde school als William en ook is ze Britse waardoor ze veel bekender was met zowel het Britse karakter als het koninklijke huis. Amerikanen zijn veel directer dan de Britten dus wat Meghan als normale communicatie zal zie zullen veel Britten als te bot, te onbeleefd etc vinden. En vergeet ook niet dat Meghan een hele zelfstandige vrouw is/was. Ze had een carrière en een eigen leven is nu kwam ze in een familie waar ze niet eens haar eigen huissleutels mocht hebben.

Ik denk dat het een beetje is als samenwonen met iemand die rechtstreeks van ouders bij vriend intrekt (Catherine) of iemand die als jaren zijn eigen huishouden runt en dan gaat samenwonen (Meghan) beide situaties vragen een andere manier van met elkaar omgaan.

5 likes

Dit val wel mee hoor. Ook van Kate en William zijn er foto’s dat ze hand in hand lopen of elkaar knuffelen. Vooral in de in de eerste jaren van hun relatie. Er is ook geen enkel protocol dat zegt dat ze geen pda mogen hebben in het openbaar. Alleen de laatsten jaren zie je het minder (alleen bij sportwedstrijden zie je het nog wel eens gebeuren) En ook dat wat betreft het vasthouden van de zwangere buik: er zijn heel veel foto’s van Kate die gedurende al haar zwangerschappen haar buik vasthoud, ook tijden officiële gelegenheden.

Er is ooit een hele interessant overzicht gemaakt van zaken die bij Meghan werden afgebrand (bijvoorbeeld het vasthouden van haar zwangere buik) en waar heel lovend over werd gesproken als Kate dat deed. Ik zal eens kijken of ik dat overzicht kan vinden maar ik schrok daar toen wel van. Meghan kan heel weinig goed doen.

Als je op google zoekt op Kate vs Meghan vind je heel voorbeelden, ik krijg het hier niet geplaatst.

21 likes

Dat ze moderner wilden zijn daargelaten, maar de Britse pers was quasi van in het begin vernietigend voor Meghan en tbh ik denk dat racisme daar echt wel een rol in speelde. De dingen die je noemde waren aandoenlijk als Kate het deed, maar tacky wanneer Meghan het deed:
image

PDA:

Ben zelf niet zo geïnteresseerd in royals etc. maar ik vind dat er soms best wel licht over wordt gegaan welke rol Meghans huidskleur - en in mindere mate ook het feit dat ze geen Britse is - heeft gespeeld hierin. Dat dat interview ergens ook strategisch is geloof ik best, maar ik vond het wel shockerend om te horen hoe ouderwets dat instituut nog steeds is.

En edit: de absolute hypocrisie van de pers maar ook het koningshuis als het gaat om het stilzwijgen van schandalen cf. Prince Andrew en het uitvergroten van verhalen/leugens rond Meghan vind ik echt wraakroepend. En nogmaals ik heb echt niks met koningshuizen en royals :sweat_smile:

51 likes

Ik heb wel het idee dat een Amerikaan in die familie was gedoemd te mislukken, los van haar huidskleur/afkomst.

Ze was natuurlijk ook al best ‘oud’, maar als je dat interview leest over dat Meghan zichzelf dan letterlijk herkent in Ariël uit Disney komt ze wel heel Amerikaans ( en dan bedoel ik een beetje onnozel) over vind ik, alsof het idee dat zij van koningshuizen heeft voortkomt uit films, net als al die romantische films waarin een Europese prins uit een mysterieus land als een blok valt voor het typische Amerikaanse meisje.

10 likes

Klopt en in een ander artikel (nabespreking rondom Oprah/Gayle King) werd door Harry benoemd dat het hypothetisch was benoemd toen ze pas begonnen met daten: “imagine the skin tone of possible kids?” Ook heel erg hoor. daar niet van! Wil het niet bagatelliseren
Maar feitelijk kleine nuance

Denk dit artikel? https://www.buzzfeednews.com/article/ellievhall/meghan-markle-kate-middleton-double-standards-royal?ref=bfbiobuzzfeed&utm_campaign=bfbiobuzzfeed&utm_source=buzzfeed.bio&p_id=32107

1 like