Het Royals topic

Ik heb ook even online alvast wat gelezen. Inderdaad heftig. Heel benieuwd (en een beetje angstig) wat de britse tabloids hier weer van gaan maken…

2 likes

Ik heb zo te doen met Meghan. Alle shit die ze over zich heen krijgt… als de tabloids en het publiek nou eens net zo kritisch zouden kijken naar het koningshuis als naar Meghan, dan zou dat achterhaalde niet-democratische instituut niet eens meer bestaan. Ongelooflijk. Die Andrew loopt ook nog maar rustig rond.

12 likes

Eigenlijk is het vrij bizar dat ze zo afgerekend worden op hun vertrek. Hij is toevallig in die familie geboren maar dat betekent niet dat de rol die dat van je vraagt ook bij je past of je gelukkig maakt. Ik vind het bewonderingswaardig dat William of andere leden van een koninklijkhuis hun plichtsbesef boven hun eventuele persoonlijke verlangens kunnen stellen (of misschien doen ze het gewoon graag, dat kan ook). Uiteindelijk is het toch gewoon heel menselijk dat je een leven wil waar je gelukkig van word. Van elke andere familie zou dat als gezond en geaccepteerd gezien worden denk ik, maar omdat zij toevallig in die rol geboren/getrouwd zijn niet? Of specifiek niet omdat het om Meghan gaat, die kiest voor haar eigen geluk?

Weet iemand toevallig of het interview ergens in een schimmig hoekje van het internet te zien is? Ik kan niks vinden

10 likes

Hier vraag me wel iets over af (buiten dat het shocking is dat huidskleur een zorg zou zijn). Want er word in media gesuggereerd dat hem de titel prins is ontzegd en dat dat afwijkt van protocol, maar wat ik begreep is dat een kind van Harry die titel sowieso niet zou ontvangen.

1 like

De kinderen van Andrew hebben ook de titel van prinses. En Andrew is het 3e kind van de queen. Volgens mij mogen ze zelf bepalen welke titel het kind krijgt. De kinderen van prinses Anne hebben dan weer geen titel als prins/prinses.

Hier word het uitgelegd: https://royalcentral.co.uk/uk/sussex/will-archie-harrison-mountbatten-windsor-ever-be-a-prince-2-156679/

Alleen de kinderen van de oudste zoon van de Prince of Wales (Charles dus) krijgen de HRH/ rins(es) titel (in 2012 geregeld). Kinderen van Harry zouden dus sowieso geen HRH/Prins(es) titel krijgen, maar wel andere titels (Lord bijv.). H&M hebben er voor gekozen om dat laatste dus niet te doen.

Als Charles koning word en Wlliam & Harry dus iets ‘omhoog schuiven’ in de lijn, krijgen de kinderen van Harry in principe wél de koninklijke HRH titel. Mara omdat ze geen lid meer zijn van de royals is at onwaarschijnlijk.

Maar de prins(es) titel is dus niet vanwege huidskleur oid, het is protocol.

2 likes

Sinds ik The Crown gezien heb, vind ik dit allemaal best boeiend. Dus vanavond op de Belgische zender naar het interview kijken.

1 like

Vind de dingen die gezegd worden in de fragmenten die nu vrijgegeven zijn wel echt shocking. Zo’n extreem ongezonde en schadelijke omgeving. Ben heel benieuwd hoe/of het koninklijk huis gaat reageren want dit is niet best.

2 likes

Ik lees ook op tattle in het topic over Harry en meghan en jemig ze haten Meghan daar wel echt.

Dat vind ik dan wel wat nadelig uitpakken voor Meghan want ze bracht het wel alsof het met huidskleur te maken had.

Verder snap ik Harry en Meghan volkomen. Hoe ‘leuk’ ik het ook vind het l om de mode etc. te volgen van het koninklijk huis, het is ergens ook een groot toneelstuk waar ik zelf geen deel van uit hoef maken.
Ergens moeten ze, denk ik, ook wel afstand/mysterie houden anders is het niet meer interessant. Het lijkt me verder maar een benauwde bedoening en wat ik tot dusver heb gelezen over het interview vind ik echt bizar. Groot gelijk dat ze er uit gestapt zijn.

1 like

Volgens mij zegt Meghan in het interview dat hun zoon geen titel zou gaan krijgen dit gaat niet specifiek om de titel prins maar een andere adelijke titel (earl volgens mij) alleen de media maakt er nu van dat het om de titel prins gaat maar die optie was er sowieso al niet omdat in de tijd dat Kate zwanger was dit allemaal op de schop gegaan.

Ik was voorheen echt fan van het britse koningshuis en vond Meghan en Harry echt irritant, maar dat vind ik nu wel anders. Vind het echt shocking dat er serieus over de huidskleur van Archie zorgen werd gemaakt en nog erger dat William die gewoon vrij jong is zo’n ouderwetse, achterhaalde en bekrompen gedachtengoed/levenswijze in stand houd.

Bij de reacties op dailymail vind ik ook echt schokking dat men zo haat op Harry en Meghan en eigenlijk alle uitspraken goed praten.

1 like

Ja ik vind het ook verwarrend nu. Daily Mail maakt er van dat Meghan zegt dat Archie geen titel kreeg vanwege zijn huidskleur maargoed die zijn alles behalve objectief. Zit niets anders op dan het interview afwachten dus :smirk:

Ohhh echt zin om vanavond dat interview te kijken! Wel jammer dat het pas zo laat op de avond uitgezonden wordt want sinds de avondklok valt deze oma om 10 uur 's avonds al in slaap.

1 like

Ik heb al een stuk gezien van wat ze zegt en haar letterlijk woorden waren:

in those months when I was pregnant, all around the same time, (dan zegt Meghan iets over dat er gesprekken werden gevoerd maar ik kan de Engelse woorden niet goed verstaan) the conversation of he won’t be given security he’s not going to be given a title and also concerns and conversations about how dark his skin might be when he’s born

Ze heeft het woord prins niet in haar mond genomen dat maakt de media ervan.

4 likes

Linda.nl maakt er nu ook heel letterlijk ‘Archie mocht geen prins worden vanwege huiskleur’ van. Dan vraag ik me af of ze ‘per ongeluk’ het hele stukje verkeerd interpreteren of uit zijn op sensatie. Wel echt slecht dit.

3 likes

The Sun doet het ook zie ik. Het is denk ik een gevalletje dat één medium ermee begonnen is en de rest het klakkeloos overneemt.

1 like

Ja dit viel mij ook op. Het bevestigd wel het beeld dat veel media slecht eigen onderzoek doen maar vooral elkaar kopiëren om maar zo snel mogelijk nieuws te brengen.

Iets anders wat ik me nu bedenk. Archie heeft geen titel. Volgens de berichten is dit een beslissing van Harry en Meghan geweest omdat ze hun kinder(en) als ‘normale’ mensen wilden laten opgroeien. Met wat we nu weten uit het interview vraag ik mij af of dit wel hun keuze was of dat ze het alleen zo hebben doen willen laten lijken. Want ook al had Archie nooit automatisch de titel ‘prins’ gekregen de koningin had wel de keuze kunnen maken Archie de titel prins te geven (die vrijheid heeft ze). En ik kan mij zo voorstellen dat wanneer je familie moeilijk doet dat je dan zegt ‘dan geen enkele titel’

1 like

Heb tot nu toe alleen een kort overzichtsartikeltje gelezen. Met alle kennis over Diana en wetende hoe in het bijzonder Harry daarover denkt verbaast het me dat Meghan er naar eigen zeggen naïef in stond. Je hoeft maar af en toe een krant te lezen om te weten hoe de pers en koninklijke familie Diana hebben behandeld, en hij is nota bene haar partner. Hoe kon ze nou helemaal niet weten wat haar te wachten stond en wat er van haar werd verwacht? Ik ben benieuwd of dit onderwerp ook naar voren komt. Het lijkt me in het algemeen echt een afschuwelijke familie, en het verbaast mij allemaal niks

4 likes

Ik denk dat het zelfs met de huidige pers/snelheid social media erger is dan in Diana tijdperk.

Ik begrijp dat het voor Diana al heel erg was, maar dat het nu nog erger is.

5 likes