Het Plantentopic

Is het iemand ooit gelukt een avocadopit te laten ontkiemen? Zo ja, hoe lang duurde dat? Mijn pit heeft er na een aantal weken nog steeds geen zin in vrees ik…

1 like

Ja maar duurt wel heel lang! En dit pit mag normaal niet beschadigd zijn hoewel ik laatst een filmpje zag waarbij iemand em helemaal gepeld had.

Ah dan ga ik nog even geduldig wachten. Ik had de pit niet beschadigd, omdat ik ergens las dat de pit uit zichzelf zijn ‘vel’ gaat loslaten en ik zie inderdaad wel al een barst ontstaan. Ben benieuwd!

Het is niet zozeer dat ik dat niet wil, maar ik vrees dat ze dat niet overleven. Ze zijn vrij fijntjes/delicaat, dus ik zou ook niet weten hoe ik dat in moet pakken. Als jij het aandurft kan ik er gerust een opsturen! Stuur dan maar een PM met je adres.

Hoop dat je een mooie hebt gevonden!

Sorry, het is net onder Eindhoven, maar ik kan er dus evt. een opsturen, al weet ik niet of ie dat redt. Als je wil kun je je adres PM’en

Ja hoor, hoop dus dat ze t redden! Stuur je adres maar per PM. :blush:

2 likes

Op youtube vind ik niet echt een instructie helaas. Vooral filmpjes dat rob van eigen huis en tuin vioolthes gaat kopen haha.

Maar bij scheuren haal je de plant eigenlijk uit elkaar bij de wortel, toch? Hoeveel heb jij dan bijvoorbeeld weggehaald om te stekken? Bij de filmpjes die ik vind nemen ze een kleine, en die halen ze helemaal uit elkaar, maar ik heb bijvoorbeeld deze, en wil hem alleen iets meer ruimte geven.

Sorry voor deze achterlijke foto haha

1 like

Dankjewel voor je uitleg! Ik weet dus niet zeker of ik dat aandurf omdat hij wel tevreden lijkt nu en het misschien meer kwaad doet dan goed. Maar ik laat t weten als ik t durf!

1 like

Dit heb ik ook gehad! Ik heb de gele bladeren/stengels afgeknipt tot het deel dat het weer mooi groen was. Ziet er wel een beetje gek uit nu omdat er dus nog wel een paar blaadjes aanhangen, en de stengels doorgroeien en er geen extra blaadjes bij komen :geek:

Waar kan ik deze plant kopen:

Add images

Hebben ze deze bij de tuinland?

1 like

Mijne heeft dat op de bladeren die tegen de verwarming aanhangen, net of ze verbrand zijn. Kan het bij jou zoiets zijn?

Moest je in of dichtbij België wonen: ik heb hem onlangs gekocht bij Eurotuin.

Ik ben op zoek naar leuke bij-vriendelijke planten die ik op mijn balkon (waar volle zon op staat 's middags) in een pot kan houden.
Is de verbena daar geschikt voor? Of andere aanraders?

Ik heb zelf 2 weken geleden salvia en lavendel in potten op mijn terras gezet, en daar komen ook redelijk wat bijtjes op af! Met dit droge en warme weer vragen ze wel redelijk veel water merk ik

1 like

Geraniums in ieder geval (ervaring mee)!

1 like

Nee, hij staat niet bij een verwarming in de buurt.

Hier komen ze vooral op de lavendel af.

1 like

Zeker! Vinden de bijen op mijn terras lekkerder dan de geraniums ernaast. En heel goed in de volle zon, maar wel veel water geven!

Voor degenen die graag alocasia’s of sanseverias wilden:

Bij de Gamma. Ik vind alocasia’s moeilijke planten (dus raad ze niet aan) maar voor degenen die het toch willen proberen.

4 likes

Deze plant heb ik ook, gewoon bij Intratuin gekocht! Maar ik weet niet of dat bij jou in de buurt is.

1 like

Ja die zoek ik ook! Ik kan alleen maar het soort met witte randjes vinden ipv roze :frowning:.

Sinds mijn sanseveria in de badkamer staat (waar geen ramen zijn) maakt ie eindelijk weer nieuwe bladeren aan!! Dat was sinds augustus al niet meer gebeurd! Echt gek, je zou denken dat zonlicht een plant veel gelukkiger zou maken :stuck_out_tongue:

3 likes