Het Plantentopic

Mijn monstera’s groeien echt als kool met mooi weer. Het lijkt wel alsof er elke paar dagen een nieuw blad bij komt.

1 like

Leuk! Die van mij zag er een jaar geleden ook zo uit en is inmiddels 5x zo groot, weet niet of je daar rekening mee hebt gehouden? :wink:

1 like

Ik heb eigenlijk wel interesse. Alleen als het aan de noordkant is van Eindhoven. Dan is het nog te doen haha.

(hoop dat de afbeelding het zo doet)
Heb deze nu een week en heb er best veel bladeren uit moeten knippen? Heb nog nooit een kamerplant gehad, maar heb 'm niet te veel water gegeven en zie ook geen beestjes. Las ook dat de bladeren soms geel worden als een plant verhuist naar een andere locatie? Zou dat het kunnen zijn?

3 likes

Ik weet niet wat het is maar letterlijke elke plant gaat dood ook al volg ik de handleiding/doe ik het toch op gevoel. Kan dat met de luchtvochtigheid in huis te maken hebben?

Ik bevochtig de bladeren tegenwoordig met een plantenspuit met daarin afgekoeld gekookt water en dat lijken ze wel fijn te vinden.

Het kan ook liggen aan de plaatsing in huis of bijv. tocht?

Klopt! Maar zelfs na meerdere keren wisselen van plek in huis lukt het niet. :frowning_face:

Welke plantensoorten heb je?

Veel verschillende, maar mijn laatste die dood is gegaan was een monstera die in plaats van in een pot, in een bol aarde geknoopt was. Kom even niet op de naam (was cadeau). Heb ook aloe vera, en ook mijn dracaena is overleden helaas.

Gisteren wat nieuwe plantjes gekocht

Mijn monstera heb ik ooit weggegeven en natuurlijk kreeg ik spijt. Nu heb ik er weer één!

Plantenhoek

En een vraag over m’n zebrina

De nieuwe bladeren hebben niet zo’n mooie donkere tak. Komt dat nog? Die nieuwe bladeren zitten er inmiddels al 3 weken ongeveer.

7 likes

Love jouw huis!
Misschien kun je hem nog in een grotere pot doen?
Met die plant heb ik dat ook gehad, terwijl m n andere planten het juist super goed doen (behalve Ikea planten). Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven.

Dat van het verplaatsen is waar, sommige planten zijn daar heel gevoelig voor. Deze heeft ook vaak bruine punten omdat je er langs loopt, maar jij hebt het echt over bruine bladeren.
Misschien dat het helpt om hem in een grotere pot te zetten? Deze lijkt een beetje krap geworden

1 like

Dank je! Ik vind die plant ook zo mooi staan, wil 'm niet vermoorden

Hij zit in zo een plastig ‘pot’ en had dit tasje er even tijdelijk omheen gedaan, maar dat is wel een goeie. Ga snel naar een grotere pot zoeken!

Deze plant heeft takken met gele/bruine bladeren, maar er zitten ook nieuwe takken (die lange!) en knoppen in. Nu heb ik gelezen dat ik de oude takken kan afknippen… Is dat verstandig om te doen?

Wat hebben jullie een leuk huis @Lorelai en @Marsepein!

Mijn plantjes gaan allemaal als een trein, maar mijn calathea krijgt ook gele plekken op het blad. Kan m alleen niet naar een minder zonnige plek verplaatsen (het alternatief is geen daglicht op de gang) dis ik hoop dat ie het redt.

Heeft iemand trouwens wel eens een calathea gestekt? Online vind ik er niet veel over!

2 likes

Een calathea moet je scheuren volgens mij, maar ik durf dat niet aan haha.

1 like

Ik woon totaal niet bij Eindhoven in de buurt, dus ook door mij de vraag: verzend je ook? :slight_smile:

Dit klinkt alsof het te hoog is gegrepen voor mij haha

Same here :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Mijn monstera heeft allemaal bruine plekken op de bladeren. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik er tegen kan doen?