Oooh wat een mooie volle Pilea
Ik heb een orchidee gekregen maar bij mij gaan ze altijd dood.
Wie heeft de gouden tips om deze in leven te houden?
Vooral niet in de zon zetten (ik heb ze 't liefst aan de noordkant - veel licht maar geen directe zon) en een keer per week water op kamertemperatuur geven (ik heb een apart flesje staan naast de gieter haha). Evt speciale orchideeënvoeding tijdens de bloei geven. Als 'ie na een paar maanden uitgebloeid is knip ik de stengel af en zet 'm wat koeler, dan komt er vanzelf weer een nieuwe bloemstengel en dan mag 'ie weer de kamer in haha
Ik heb deze baby pilea van @Melacholie gehad, maar ik weet niet zo goed of die a in de aarde mag of dat ik nog wat langer moet wachten. Kan iemand me helpen?
Kan allang een potje in
@HenkdeMol Die kan idd prima in een potje Is ook alweer redelijk gegroeid!
De volgende baby’s komen er volgens mij ook weer aan, dus als ik nog iemand blij kan maken met een baby pilea, let me know!
Ik heb de Alocasia zebrina van linksonder en dit is precies hetzelfde verhaal als bij jou. Maximaal drie bladeren en hij hangt erg snel. Ik heb al verschillende plekken in de kamer geprobeerd, maar ik vind het geen makkelijke plant. Helaas, want mooi is ie wel!
Help, mijn plant sterft! Zou dit komen door een te kleine pot? Wij hebben hem namelijk verpot en ik vond de pot al wat klein. Hij staat wel (deels) in de zon en volgens het kaartje houdt ie niet van natte voeten, dus we geven hem niet te vaak water.
Ik heb van de week baby plantjes gekocht!
Wilde al zo lang die polka begonia hebben maar bij het tuincentrum hadden ze m steeds niet.
Nu alleen een goede veilige plek zoeken zodat ze mooi kunnen groeien
Volgens mij is het een Alocasia, toch? Alocasia’s zijn tropische planten en houden dus van veel indirecte zon en een vochtige omgeving. Sproeien zou kunnen helpen en regelmatig water geven, niet te veel per keer zodat ‘ie niet te nat staat (de natte voeten waar het kaartje over spreekt), maar regelmatig een beetje zodat de grond constant licht vochtig is. Zeker nu met het warme weer. Hopelijk komt ‘ie er weer bovenop want het is een prachtige plant!
Oh wat slim om het met een ijzerdraadje te doen!
Mijn aloe Vera en mijn skeletplant! Ik heb ook nog een palm maar die vinden de katten erg leuk en is dus niet echt foto waardig
Ik ga vanmiddag naar het tuincentrum om nieuwe plantjes te halen!
Ik had hem ook eerst in de zon maar dat was drama. Nu staat ie in de slaapkamer (op het noorden, veel licht maar geen direct zonlicht) en nu doet ie het eindelijk weer normaal. Maar blijft een moeilijke plant. En ik geef niet veel water.
@Remy dank voor je uitgebreide antwoord! Hier kan ik zeker wat mee, ff zorgen dat ie er weer bovenop komt.
@Virago jaaa ik hoop zo dat ik hem nog kan redden, want hij is zo mooi.
Aah ik zou super graag een pilea stekje willen als je over hebt
Mooie verrassing vanochtend. Afgelopen winter zijn er een aantal bladeren verloren gegaan dus ik dacht dat hij niet meer te redden viel.
Wel jammer dat de resterende bladeren voor een deel verbrand zijn omdat ik ‘m per ongeluk in de volle zon had gezet
Als er hier nog mensen zijn die stekjes van het Chinees lantaarnplantje willen, ik heb er nog! Liefst ophalen in de buurt van Eindhoven
oh wat leuk! zou je ook willen verzenden (betaal uiteraard de kosten) of durf je dat niet aan?
Dit was echt mijn lievelingsplantje, maar heb hem later verzuipen een paar maanden terug… niet te veel water geven, mensen! Woon niet in de buurt van Eindhoven, maar door deze post wil ik wel wel een plantje dus ga zo naar het tuincentrum haha