@Matilda @Who Haha heel herkenbaar! Ik durf het eigenlijk ook niet aan iemand anders over te laten om voor de plantjes te zorgen, maar ik wil wel op vakantie haha! Vorige keer dat ik langer op reis was zouden vrienden van mijn vriend voor planten + post zorgen en toen had ik dus op alle potjes een briefje geplakt met hoe vaak en hoeveel water alles moest Volgens mij vonden ze het maar overdreven maar ze vragen nu wel altijd of wij voor hun plantjes willen zorgen als zij op reis zijn haha
Wat is je truc voor de yucca? Mijne is ook aan het overlijden…
Ik heb een buurman (ook de huismeester van dit gebouw) die ik ga vragen, hij heeft zelf ook groene vingers (hele galerij staat vol met plantjes) dus die vertrouw ik de mijne wel toe! Heb jij niet een buurman/vrouw in de straat die je wel gedag zegt en wiens tuintje/balkon er redelijk groen uitziet?
Nee helaas niet maar ik ga wel op zoek naar iemand!
Wow die onderste is mooi zeg!
mooi die onderste! welke is dat?
Oohhh love alle plantjes.
Vandaag zelf eens aan 't schuiven geweest met m’n planten, twee stonden toch niet helemaal op de beste plek. Hopelijk nu beter!
Haha dan denk ik dat mijn plant last had van hetzelfde probleem (te donker en te droog). Ik ga het proberen, dank!
Dit is mijn plant. Ik heb absoluut geen groene vingers dus wellicht kunnen jullie me helpen:
- kan ik die kleine dode boom gewoon eruit halen of gaat de grote dan ook dood?
- de plant zelf staat schuin, is daar iets aan te doen of moet ik hem dan verpotten?
- en als jullie verder tips hebben hoe vaak ik hem water moet geven oid, altijd welkom! Ik doe nu maar iets…
Bij mij stante pede gestorven in m’n badkamer, terwijl ik best wel een goeie plantmom ben. Vind deze dus echt wel moeilijk om in leven te houden.
Ik hou van planten, maar ben niet zo goed in ze in leven houden. Toch blijf ik hoop houden dat ik het ooit ga leren. Mijn huidige babies:
Moeilijk hoekje, alles gaat hier dood. Deze hertshoornvaren lijkt het wel leuk te vindeb
Monstera had het even moeilijk, beetje doffe/bruine bladeren. Weet niet zo goed waardoor want er is niks veranderd. Iemand ideeën?
Monkey mask monstera is net nieuw. Geen idee hoe die andere heet, die was bijna dood maar stekte zichzelf toen ineens weer.
De echte babies, een zonnebloem&cherrytomaat plantje van de ah moestuintjes en een bananenplant stekje.
Oei, dat is zonde. Ik heb die van mij pas een paar dagen, dus ik kan er nog niet veel over zeggen. Hij staat bij mij in de woonkamer.
Wauw die zonnebloem en cherrytomaat zijn al groot bij jou!! Heb ze beide ook van de ah moestuintjes, maar van de 6 zonnebloemen is er bij mij nog maar 1 over, de rest is allemaal omgeknakt. En de tomaat groeit wel en ziet er ook redelijk uit maar zijn echt pas 15 cm ofzo.
Ja sinds 2 weken ofzo groeien ze echt als kool! Blijft fascinerend om te zien hoe planten groeien.
Zag net ook dat mn bananenplant al stekjes aan het maken is
Dat dode stammetje kun je er gewoon uithalen,zit als het goed is niet vast aan de andere plant. Als je dan toch bezig bent kun je gelijk aanvullen met wat nieuwe grond en de andere stam rechtzetten. Ik kan op de foto niet zien of je er een binnenpot in hebt staan of dat 'ie gelijk in de koperen bloempot staat, maar Yucca’s staan vaak liever te droog dan te nat dus let op dat je 'm niet overwatert.
Thanks, ga er van het weekend mee aan de slag! Van teveel water is zeker geen sprake
Hij staat inderdaad in die koperen pot, daar heb ik een plastic zak in gedaan (tip van mn schoonmoeder) en daarin de aarde en de plant.
Ik heb net al m’n plantjes extra voeding gegeven. 2 a 4 ml op een liter water op gevoel gedaan. Water was behoorlijk bruin dus kan zijn dat ik nu in vijf min al mijn plantjes vermoord heb. Of kan dat niet? Ik ben een plantenmama feeder
Dat is niet te veel hoor, voor zover ik weet? Gebruik je Pokon?
Net weer rondje tuincentrum geweest, ook een cadeautje gekocht voor een vriendin, was bij elkaar bijna 100 euro kwijt. Oeps! Heb gekocht:
Een bougainville, zo’n lekkere knalrolze.
Vier soorten kruiden en een hangbak voor de rand van m’n balkon waar ze in zitten nu.
Een ananasplantje en een potje waar die in zit nu.
Twee grote terra potten met onderschaal voor de bougainville en de
Zonnebloemzaadjes die ik heb gekocht.
Een zak potgrond en
Een citronella kaars.
De voeding van de Action is ook megabruin als het sterk verdunt is, dus is vast geen probleem!