mijn pannekoekplant is vrij lichtgroen en bij anderen zie ik ze echt donkergroen. vind dat persoonlijk ook mooier, bij mijne zie je de nerven er ook zo doorheen. iemand een idee hoe dit kan? of is dit dan gewoon net een andere soort?
Staat hij misschien te licht? Mijne staat vlak bij het raam en wordt ook steeds lichter, bij mijn moeder staat hij ergena op een donker plekje en die ia heel mooi donker. Ik ga in ieder geval een ander plekje zoeken.
Die van mij zitten nooit aan de planten, behalve als ik een grasachtig plantje heb (die koop ik dus ook niet meer). Volgens mij weten de meeste katten heel goed wat ze welmof niet kunnen eten.
Ik denk dat het heel erg verschilt per kat, dus lijkt me lastig om van te voren te zeggen. Misschien kan je degene die echt giftig zijn eerst een tijdje in een andere kamer zetten en kijken wat de katten doen met planten waar ze wel tegen kunnen, of ‘alleen’ een beetje ziek van worden? Dan kan je het uitproberen en gaan ze niet meteen dood als ze toch denken goh lekker blaadje dit… Weet alleen niet in hoeverre je informatie kan vinden over hoe giftig een plant daadwerkelijk is voor katten.
hangt natuurlijk af van de kat zelf. ik heb er 2 en met vlagen vinden ze de planten interessant.
de jongste (nu net 1 jaar) was toen we hem net hadden obsessed met de aarde. Ik heb toen heel veel planten moeten verhuizen naar een plek waar ie niet bij kon.
Ook had ik toen witte steentjes op de aarde gelegd om het graven tegen te gaan. die waren op een gegeven moment geel geworden… dus toen heb ik alle planten maar verhuisd naar hoger
nu is ie er helemaal klaar mee en kijkt ie er niet meer naar om.
mijn andere kat vind het leuk om aan de bladeren te knagen, maar alleen bladeren van planten die veilig zijn. die andere planten kijkt ie ook niet naar om. volgens mij weten ze zelf ook heel goed wat lekker en veilig is en wat niet.
Deze ochtend plantsome gedownload en al mijn planten ingegeven, werkje hoor met +50 planten in huis! Ben benieuwd of hun info correct is.
Ik heb alle giftige planten de deur uitgedaan op een paar hangplanten na maar daar kunnen ze niet bij.
Dit topic is leukkk vroeger kocht ik kleding, make up of snacks als ik me down voelde of gewoon zin had geld uit te geven. Tegewoordig geef ik het uit aan planten. Heb goede ervaringen met plantje.nl maar nu lees ik jullie berichten over stekken en dat wil ik dat ook! Zetten jullie ze in gewone potgrond?
Ik laat ze meestal eerst wortelen in water en dan zet ik ze inderdaad in gewone potgrond! Hangt een beetje af van de stekmethode die je gebruikt ook.
Thanks! Maar wat ik zo jammer vind aan veel van die stekartikelen is dat ze niet laten zien hoe zo’n luchtstek er uit ziet, of hoe een pilea ‘baby’ er precies uitziet. Ze slaan vaak net de meest cruciale stap over voor de plantenleken zoals ik.
nu ik snap hoe de foto invoegen functie vanop mn telefoon werkt eindelijk eens een foto. deze staan boven mijn bureau. onder andere wat aloë vera stekjes, een succulent en dan een paar die ik niet bij naam ken, haha. zal morgen nog wat meer foto’s plaatsen van mijn urban jungle!
@Lululemon ook geen ervaring met planten voor katten. mijn katten komen gelukkig nooit aan onze planten en zijn er echt totaal niet in geïnteresseerd. denk dat je in het begin wel best het zekere voor het onzekere neemt en hen voorzichtig aan niet-giftige planten kan laten wennen. als je ziet dat ze eraf blijven kan je altijd rustig wat andere planten introduceren.
Een mini peacockchair voor je planten! Wat leuk
Ik ben al een tijdje opzoek naar peacockchair, maar dan een gewone om in te zitten, so far no luck
Dat heb ik dus ook. Wil graag zien hoe ze dat precies doen. Las ergens anders dat er op youtube goede filmpjes staan. Morgen daar maar eens naar zoeken
Mijn zebra alocasia maakt best veel nieuwe bladeren, maar elke keer als er een nieuwe stengel komt, sterft er een af. Nu het WEER zover was, heb ik het verpot in een mega pot met veel aarde etc, dat het daar in elk geval niet meer aan kan liggen.
Ik zag iemand hier met ook deze alocasia en daar hingen de stengels gewoon ipv meteen af te sterven zoals bij mij. Dus dat wil ik nu ook.
Ja komt door teveel licht! Ik heb mijne ook verplaatst maar de blaadjes worden nog niet echt donkerder.
Ik heb geluk gehad via zo’n vintage tweedehands verkoopgroep op Facebook. Package deal voor een grote en een mini variant. Zo blij mee!
Ik heb hetzelfde, ook een zeer ruime pot en steeds max 4 bladeren. Zodra de nieuwe komt sterft een oude af. Is niets aan te doen denk ik…
Ja dat is volgens mij normaal. De plant heeft ruimte nodig om weer nieuwe bladeren aan te maken en dan gaat er eentje dood (wat ik heb begrepen) . Zolang er nieuwe bladeren bij komen hoef je je geen zorgen te maken.
oh thanks voor de info ook (@Virago)! ik zal het maar gewoon de liefde blijven geven die het altijd al kreeg. Zag wel bij het verpotten dat de wortels helemaal tegen de rand zaten, dus de grotere pot was nodig, wie weet wat er nog gaat gebeuren (ik blijf hoopvol).