Het Plantentopic

Mijn plantjes!

Ik kan niet wachten tot deze scindapsus echt gaat hangen!

Deze moet ik maar eens gaan stekken… Als ik bij jullie al die baby’s zie wil ik ze ook! Ben alleen bang dat ik er niet zo handig mee ben haha.

En tot slot:

Dit blad kocht ik weken geleden bij de Intratuin.
Nu wil ik graag een ‘echte’ plant!

7 likes

M’n zus denkt sinds dat ze een Pilea heeft dat elke plant van die kleine stekjes krijgt die vanzelf komen net als bij die pilea. Heeft ze nu een monstera gekocht en ze zei: ik wacht op een stekje dan krijg jij de eerste!! Is goed meid kan je lang wachten :roll_eyes:

7 likes

Wat een mooie kleur muur! Volgens mij heb jij echt een leuk huis :grimacing:

1 like

Ik heb ff voor je gekeken, het is een Lepismium Bolivianum

1 like

En @Chief ik vond de mijne bij Pra.xis tuincentrum! Was wel duur, voor een heel klein plantje 3 of 4 euro geloof ik, maar hij is heel leuk en groeit idd goed :slight_smile:

Bedankt! Kan er nog een naam bij op mijn wishlist haha. Als ik niet oplet, moet ik een tweede huis bijbouwen om al mijn planten nog kwijt te kunnen :joy:

On another note: waar halen jullie mooie potten? Ik ga zelf regelmatig naar een paar kringloopwinkels hier in de buurt, maar het hangt zo erg van regio tot regio af wat je daar kunt vinden. Hier dus niks ‘speciaals’ ofzo. En in tuincentra zijn potten vaak reteduur :roll_eyes:

1 like

Wat een mooi huis!! Hoe heten de eerste twee plantjes?

Ik haal mijn potten ook altijd bij de kringloop, vind het absurd wat ze bij het tuincentrum vragen. Jammer genoeg is het assortiment van grotere potten altijd beperkt maar met een bus spuitverf kan je al veel potten een leukere uitstraling geven :blush:

1 like

Ja klopt, ik diy dan ook vanalles, heb er ook al een paar geverfd en met touw bekleed. Kleine plantjes zet ik nu vaak in kaarsenhouders, omdat ik die hier toch heb staan. Maar voor grote planten is het altijd zoekwerk!

2 likes

@bucky @Sansevieria

Hoe doen jullie dat, met verven/spuiten? (Keramieke) potten eerst schuren? Dan grondverf en dan spuiten? Of gewoon direct spuiten/verven zonder wat dan ook? Want gaat dat niet bladderen?

Ik gebruik eerst een primer en daarna de kleur die ik wil gebruiken. Ik schuur niets, maar zorg er wel voor dat alles goed schoon is. Tot nu toe zien ze er hoed uit!

1 like

@bucky wat voor kleur & verf gebruik je? erggg goed plan

1 like

Ik heb zelf nog geen keramieke potten geverfd, altijd plastic. Ik gebruik daar spraybussen van de action voor (mat zwart, wit, soort okergeel, spiegelzilver).

2 likes

Dankje! De eerste is een monstera, de tweede een Sansevieria trifasciata.

Wit en grijs. Mijn interieur is al kleurrijk genoeg dus ik wil de plantenpotten graag een rustige basis geven.
Ik heb er nog een op mijn to-do list staan! Die blauw groenige op de foto. Het stoort me dat ie niet wit is, maar de kleur vind ik wel mooi XD
Dilemma, hahahaha

Hahahaha ik bedoelde eigenlijk de plantjes van de derde foto! Was blijkbaar een beetje in de war

Hahahaha dit dacht ik ook :frowning: meen ook ergens op het forum gelezen te hebben over monsters stekken? Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?

Haha, ik twijfelde zelf al een beetje omdat het er bij de eerste al bij stond :grinning:.

Links een erwtenplantje, rechts een Epiphyllum Anguliger

Kan wel hoor! Het is wel anders dan een pilea idd. Als een tak een luchtwortel krijgt kun je die in het water zetten.
Hier staat het uitgelegd.

Ik was ook even in de war van je antwoord, ik dacht echt HEH dat kan geen monstera familie zijn?? Keek ik terug en zag dat mijn vraag ook gewoon niet klopte haha. Maar dank, vind ze echt heel mooi!

1 like