Het Plantentopic

Mijn pilea doet precies hetzelfde sinds ik hem heb verpot! Ik dacht dat dat ie een grotere pot nodig had, maar blijkbaar dus niet.
Ik zal m binnenkort in een kleinere pot doen

2 likes

Andere plantjes!

13 likes

Ik ging een verjaardagscadeautje voor mijn moeder kopen bij de plaatselijke bloemist. Kon natuurlijk niet naar huis komen zonder ook iets voor mezelf mee te nemen:

2 likes

En ook nog super makkelijk te stekken, dus over een tijdje heb je er meteen 5 van haha

2 likes

Kan ik nóg een plant cadeau doen aan mijn moeder hahahah

2 likes

Mooi! Vooral die 1e en die 3e! Wat is nummer 3 voor iets?

1 like

Ja dat is super leuk! Ik vind het ook leuk om met mijn moeder en vriendinnen stekjes uit te wisselen. Makkelijke en goedkope manier om de plantenverzameling aan te vullen en ik vind het ook altijd een leuk cadeau. Letterlijk tijd en aandacht in gestoken.

4 likes

Ja klopt! Voor moederdag had ik haar ook een stekje van mijn pilea gegeven, was ze super blij mee!

Ik ga ff voor je kijken als ik thuis ben! De laatste tijd neem ik hangplantjes mee van het tuincentrum, deze is nieuw-ig :blush:

Ik wilde trouwens nog vragen hoe ik die plant het best kan stekken. Het baby’tje eraf halen en in water laten wortelen? Of meteen in potgrond steken?

Haha oh! Ik vind eens per week wel veel (omdat ik het altijd vergeet :stuck_out_tongue_closed_eyes: )

1 like

Bedankt @George @Virago en @En_17_Anderen voor alle tips! Ik denk dat mn dracaena geen rottende wortels heeft want de bladeren zijn verder nog goed. Eerst even mn monstera verpotten en dan zal ik hem eens beter bekijken. Voor nu ga ik hem wat regelmatiger sproeien en proberen 1x per week water te geven. Ben benieuwd of het helpt!

Voor mn monstera heb ik een mega pot gekocht oeps, maar dan kan hij iig goed groeien. De vrouw in de winkel wenste me veel geluk met opbinden maar had er een hard hoofd in maar ik ga het toch proberen hoor de groetjes…

Ik zag trouwens bij dille en kamille veel leuke plantjes waaronder een erwten plant!

2 likes

Ik heb vandaag mijn pilea babies overgezet in gouden potjes, ziet er echt zo leuk uit!

1 like

je kan het baby’tje eraf knippen (dit klinkt gemener dan het is haha) en dan even in een potje water zetten. Bij deze plant schieten de wortels er echt binnen no time uit en zodra de wortels lang genoeg zijn kan je ze in een potje met grond zetten. Dat is meestal al binnen twee weken nadat je ze in het water hebt gezet.

1 like

Oh groeit heel snel dus! Goed, dan ga ik dat proberen dit weekend, want er hangen nu al kleintjes aan! Echt een grote plant, en heb hem maar 6 euro betaald!

Ik zou de kleintjes wel een beetje laten groeien zodat ze niet heel mini zijn voordat je ze eraf haalt. Als ze een paar centimeter groot zijn kan je ze eraf knippen

1 like

Ik ben niet zo goed met planten, maar heb sinds kort de smaak te pakken. Dit weekend kan ik bij Intratuin de ideale plant voor mij ophalen: zamioculos raven. In de winter hoeft hij maar 1x per maand water, in de zomer ongeveer 1x per twee weken. En de bladeren verkleuren van groen naar zwart, wat helemaal mijn kleur is. Ik ben heel benieuwd.

5 likes

Eentje is idd al redelijk groot, dat moet denk ik wel kunnen. Aan 1 kant hangt er ook een bloem aan. Wordt dat naderhand dan ook een baby?

Als het goed is zit de bloem ook aan een wat dikkere stengel. Na verloop van tijd vormt zo’n stengel inderdaad meestal wel mini’s.

1 like

Haha! Ik heb er nog een andere plant bij staan, samen ben je nooit alleen :smiley: